Ara macao = Hellroter Ara
Vergleich: Siehe: Aves
[Jonathan Shore]
Prüfung mit C4 Verreibung in Kalifornien, 2000.
Schlüsselmerkmale:
Spannung zwischen Individualität und Gruppe
Der Ausdruck dessen, was man selbst wirklich ist, der eigenen Wahrheit im Gegensatz zu dem Bedürfnis, ein integriertes und nützliches Mitglied einer Gruppe (Familie oder Gesellschaft) zu sein. Papageien leben in großen Gruppen von mehreren hundert Tieren zusammen. Das ist ihre Welt; die Welt der Gruppen, der Gesellschaft. Die zentralen Sorgen des Aras (man könnte auch sagen, der Bereich, in dem die Krankheit Fuß fasst) drehen sich darum, in eine größere Gruppe, in die Gesellschaft zu passen.
Ein Leben zu leben, das sowohl den eigenen Bedürfnissen nach Individualität entspricht als auch für andere akzeptabel und nützlich ist. Es geht um die Entwicklung
des individuellen Ausdrucks im Zusammenhang mit der Gesellschaft.
Der Ara drückt dies typischerweise verbal aus, wie: „Meine Wahrheit sagen“. Die Betonung liegt dabei nicht auf dem egoistischen „mein“, sondern eher auf: „Wie kann
ich mein Innerstes wirklich ausdrücken, ohne die Harmonie der Gruppe zu stören?“ Sie müssen einen Weg finden, wie sie ihre Individualität innerhalb einer Gruppe ausdrücken können. In der Jugend drücken sie sich aus, wodurch Beunruhigung entsteht, dann ziehen sie sich zurück. Sie wissen meist, wer sie sind, die Schwierigkeit ist der freie Ausdruck dessen. Aufgrund der Struktur der Gesellschaft ist das Auftreten jeglicher echter Individualität ein Problem. Sie ist zu stark, zu ungewöhnlich. In den meisten Fällen erfahren die Kinder keine Ermutigung, sie selbst zu sein, stattdessen müssen sie sich anpassen, in eine Form passen.
Die Spannung liegt zwischen dem Ich als menschlichem Wesen, als Individuum und den gesellschaftlichen Umständen, in denen man sich befindet. Dies hat Ähnlichkeit mit dem Prozess der Individuation nach C.G. Jung, der Selbstwerdung. Es trifft nicht auf die zu, die zum ersten Mal in dieser Welt sind, die alles als neu und unerklärlich bestaunen, sondern eher auf jene, die schon „eine ganze Weile hier sind“.
THEMEN
Die eigene Wahrheit sagen
Es ist inakzeptabel, die eigene Wahrheit zu sagen.
Gefühl, sie muss sich zurückhalten.
Beziehung zur Gruppe
Liebt die Leute der Gruppe.
Fühlt sich wohl dabei, in einer Gruppe zu sprechen.
Gefühl der Verbundenheit mit der Gruppe
Leichte und ungezwungene Kommunikation
Gefühl des Gebens, bekommt aber nichts zurück akzeptieren/unbeteiligtes Beobachten Zulassen
Dinge akzeptieren, wie sie sind.
Von der Gruppe akzeptiert werden.
Wie eine Fliege an der Wand Beobachten können, ohne sich zu beteiligen.
Fähigkeit, mich abzugrenzen.
Nervosität, Empfindung von sich nie entspannen können.
Gefühl, als sei sie gespalten.
Angespannt
Empfindung, einfach nur da zu sein.
Nervöse Energie ballt sich im Inneren.
Leuchtende Farben, exotisch
Trägt leuchtende Farben, vor allem rot und blau.
Exotisches Äußeres
Redselig, Geschwätzig, redet viel.
Ungeschicklichkeit
Stößt an Gegenstände.
Lässt Gegenstände fallen.
Koordinationsmangel
Bedeutet auch “unsichtbarer Beobachter“. Anm. d. Ü.
NATURKUNDE
Der Hellrote Ara ist wohl der prächtigste Vogel der Familie der Papageien. Er ist ca. 90 cm lang. Die Federn sind leuchtend rot mit gelben, orangen und blauen Stellen
an den Flügeln. Der Schnabel ist stark gebogen.
Die Füße haben eine zygodactyle Anordnung, die zwei äußeren Zehen zeigen nach hinten und liegen in Opposition zu den zwei nach vorne zeigenden Zehen. Sie sind ausgezeichnete Kletterer. Männchen und Weibchen sehen sich sehr ähnlich. Mit ihren großen, starken Flügeln können Aras eine Geschwindigkeit von 56 km/h erreichen.
Sie fliegen oft paarweise oder in kleinen Gruppen und kontaktieren sich häufig mit rauen, krächzenden Rufen. Anscheinend halten sich die Aras lieber in höheren Lagen
und in Uferwäldern (entlang von Flüssen) auf. Sie haben sehr große Territorien. Der Hellrote Ara lebt in den tropischen Regenwäldern Mittel- und S. Amerikas.
Er brütet in Löchern weit oben in Baumkronen und legt ein oder zwei Eier. Ihre Nahrung besteht aus speziellen Früchten sowie Stangenholz und sie durchstreifen weite Gebiete, um nach ihrer bevorzugten Nahrung zu suchen.
Die Hellroten Aras essen Früchte, Samen und Nüsse. Wie andere Papageien sind sie Granivore. Sie zerstören die Samen, die sie essen, und verstreuen sie nicht.
Einige Aras wurden dabei beobachtet, wie sie an Flussufern Lehm aßen. Niemand kann sagen, warum sie das tun, aber der Lehm scheint wichtig für sie zu sein.
Eine Hypothese ist, dass der Lehm den Papageien bei der Verdauung hilft oder giftige Substanzen neutralisiert, die sie mit unreifen Früchten zu sich nehmen.
Papageien bleiben ein Leben lang zusammen. Die Weibchen legen zwei reinweiße Eier in jedes Gelege (pro Eiablage). Beide bebrüten die Eier 24 Tage lang.
Die Jungvögel bleiben bis zu zwei Jahre bei den Eltern. Die Altvögel bauen kein neues Gelege, solange die Jungen das Nest nicht verlassen haben.
MYTHOLOGIE UND SYMBOLIK
Vögel spielten in der Weltanschauung der Maya eine wichtige Rolle. In der Nähe des Tals von Copán benannten die Leute ihren heiligsten Ort „Ara-Berg“.
in Monat im Jahr (Muan) trägt das Zeichen eines Vogelkopfes. Und der Gründer einer Dynastie von Königen heißt Yax-Kuk-Mo, was „Blauer-Quetzal-Ara“ bedeutet.
(Der Quetzal ist ein scharlachrot-goldener Vogel mit 60 cm langen Schwanzfedern.) In Piktogrammen hat dieser König den Kopf eines Vogels.
Das Wort „Macao“ (englisch Macaw) ist abgeleitet von dem Proto-Maya Wort „wok“, das einen mystischen Vogel bezeichnet, der vom Himmel herabsteigt. Es handelt
sich um dieselbe Wurzel, die auch die Geister bezeichnet, von denen die südamerikanischen Völker abstammen („waka“) sowie die Geister der verehrten Toten, die mit
den Wakas in der „Welt über uns“ leben. Die Wurzel „wok“ ist auch in den vielen Bezeichnungen für Gott in N.- und S.-Amerika weit verbreitet, was ein weiterer Beweis
für die göttliche Natur des Aras ist.
Die Aras waren Götterboten und als Einzige dafür geeignet, weil sie beide Sprachen beherrschten, die der Menschen und die der Tiere, und weil sie die Fähigkeit hatten,
zum Wohnort der Götter im Himmel zu reisen. Diese Fähigkeiten wurden von den Völkern der Anden bei ihren Gebeten zu den Wakas nachgeahmt, indem sie heulten,
mit unmenschlichen Stimmen sprachen und so die Sprache der Tiere imitierten. Sie riefen die Welt der Geister mit Lauten anstelle von Worten an und die Bewohner dieser Welt verstanden diese emotionale Sprache.
Diese sprachlichen Fähigkeiten der Aras machten sie auch zu wichtigen Vermittlern zwischen den eingeborenen Völkern und Gott. Wurden bei Zeremonien zur Ahnenverehrung eingesetzt. Mit Federn dekorierter Kopfschmuck
oder ganze Araflügel wurden benutzt. Abbildungen von Aras findet man an vielen wichtigen Stellen zahlreicher heiliger Stätten, oft an den Kapitellen von Säulen.
Ein Mythos über den Ara handelt von Zwillingsbrüdern, die sich, nachdem sie einer großen Überschwemmung entkamen, in einer Hütte weit oben auf einem Berg
versteckten und dort beinahe verhungern. Sie suchen nach Nahrung und versuchen etwas anzupflanzen - erfolglos. Eines Tages kommen sie zu ihrer Hütte zurück und
finden eine große Menge Essen und Bier. Dies geht viele Tage so weiter, bis sie beschließen, herauszufinden, wer es ihnen bringt. Sie verstecken sich und sehen bald
zwei reich geschmückte Aras, die in die Hütte gehen und das Essen bereiten. Nach kurzer Zeit nehmen die Vögel ihre Kopfbedeckungen ab und darunter kommen
zwei schöne Frauen oder Aras mit Frauenköpfen zum Vorschein. Die Männer sind grob und versuchen, sie zu vergewaltigen, woraufhin sie wegfliegen und viele Tage lang nicht wieder kommen. Die Brüder bereuen und beten zu den Göttern, damit ihnen ihre Taten verziehen werden. Schließlich kommen die Frauen zurück. Den Brüdern tut
es wirklich leid und sie sprechen sehr freundlich mit ihnen und fragen, warum sie so großzügig waren.
Die Frauen erzählen ihnen, dass sie von Gott angewiesen wurden, den beiden zu helfen, damit sie nicht verhungern. Die vier heiraten und werden die Vorfahren des Volks
der Kanaren.
Repertorium:
Gemüt: *Akzeptieren; Dinge, wie sie sind
*Akzeptiert; Gruppe, von der
Farben; entzücken, bezaubern ihn, blau, grün, rot
* Verlangt - nach blau/nach rot
Mitteilsam, freimütig
*Konfrontation; vermeidet nicht mehr
*Verbindung; Gefühl von, zur Gruppe
*Wahnideen; Blasen, im Blut, als seien
*Wahnideen; Drogen, genommen, er habe eine Liebesdroge
Extravagant
*Geben; Gefühl zu, bekommt aber nichts
*Zurückhalten; Gefühl, er muss sich
*Individualität, Empfindung von
*Interessant sein, möchte
*Liebe; Leute der Gruppe, für
Liebe; verliebt sich leicht
*Maske, ohne
Leidenschaftlich
*Leidenschaftlich sein, möchte
*Entspannen, unfähig sich zu
Verantwortung
*Sprechen, die eigene Wahrheit zu, ist inakzeptabel
*Sprechen, Reden; fühlt sich wohl dabei, in einer Gruppe zu
*Berührtwerden, genießt
*Wahrheit; die eigene sprechen
TRÄUME:
*Böses; Gut und Böse
*Extravagant, fühlt sich zu
*Beobachter
Übernommen wurde: Liebe; jeden in seiner Umgebung, für.
Übernommen wurde: Wahrheit; aussprechen, kann die eigene Wahrheit nicht.
Übernommen wurde: Liebkosung; Verlangen nach.
Übernommen wurde: Fliege an der Wand, er ist eine.
*Beobachten; Fähigkeit zu, dabei unbeteiligt bleiben
*Passiv; ändern, unfähig, die Situation zu
*Orte; tropische
Gesicht: Schwellung der Lippen
Limbs: Ungeschick - lässt Dinge fallen/Beine schlagen an Gegenstände an/stolpert beim Gehen
Allgemeines: Ungeschickt, unbeholfen
Koordinationsstörung
*Koordiniert, sehr
Speisen und Getränke; Obst, Verlangen
Speisen und Getränke; Nüsse, Verlangen
*Speisen und Getränke; Sonnenblumensamen, Verlangen
DD.:
Corv-c. = Rabe: Es geht mehr um den Schutz der Individualität, als um ihren Ausdruck. Es ist viel mehr Aggression zu finden, eher die Empfindung eines Übergriffs
auf sein Innenleben, mehr Gerissenheit und Täuschung. Der Rabe muss auf sein Inneres aufpassen, es vor Invasion und Gewalt schützen. Raben benutzen ihre Schläue,
um einen Vorsprung zu erlangen.
[JJ Kleber]
Essenz: ähnlich Pelikan Spannung zwischen Individual-Erkenntnis und Gruppen-Meinung (aber eigene Wahrheit, intellektuell, formuliert, sinnvoll auch für die Gruppe;
Pelikan mehr eigenes Leben/Verhalten); Problem wie kann ich mich ausdrücken, meine Meinung/Erkenntnis darstellen ohne die Gruppenharmonie zu stören.
Wissen wer man ist (eigene Anschauung), aber Schwierigkeit diese auszudrücken, gegenüber anderen dazulegen.
Problem: eigene Individualität in gesellschaftliche Umständen zu verwirklichen.
Leitsymptome: Gefühl eigene Erkenntnis zurück halten zu müssen; Gefühl zu geben und nichts zurückzubekommen (Buteo-j); Nervos/angespannt wegen Akzeptanz in
Gruppe; möchte bunte, leuchtende Farbe, exotische Kleidung tragen; redet schnell; Mangel an Koordination, lässt Dinge Fallen.
Verlangt: Früchte/Nüsse/Sonnenblumenkerne;
DD.: Rabe Corv-c. (mehr Schutz der Persönlichkeit, Ara mehr wie kann ich meine Persönlichkeit meine Meinung ausdrücken, darstellen)
[Jonathan Shore]
Spannung zwischen Individualität und Gruppe
Der Ausdruck dessen, was man selbst wirklich ist, der eigenen Wahrheit im Gegensatz zu dem Bedürfnis, ein integriertes und nützliches Mitglied einer Gruppe (Familie oder Gesellschaft) zu sein.
Papageien leben in großen Gruppen von mehreren hundert Tieren zusammen. Das ist ihre Welt; die Welt der Gruppen, der Gesellschaft. Die zentralen Sorgen des Aras
(man könnte auch sagen, der Bereich, in dem die Krankheit Fuß fasst) drehen sich darum, in eine größere Gruppe, in die Gesellschaft zu passen. Ein Leben zu leben, das sowohl den eigenen Bedürfnissen nach Individualität entspricht als auch für andere akzeptabel
und nützlich ist. Es geht um die Entwicklung des individuellen Ausdrucks im Zusammenhang mit der Gesellschaft.
Der Ara drückt dies typischerweise verbal aus, wie: „Meine Wahrheit sagen“. Die Betonung liegt dabei nicht auf dem egoistischen „mein“, sondern eher auf: „Wie kann ich mein Innerstes wirklich ausdrücken, ohne die Harmonie der Gruppe zu stören?“ Sie müssen einen Weg finden, wie sie ihre Individualität innerhalb einer Gruppe ausdrücken können. In der Jugend drücken sie sich aus, wodurch Beunruhigung entsteht, dann ziehen sie sich zurück. Sie wissen meist, wer sie sind, die Schwierigkeit ist der freie Ausdruck dessen. Aufgrund der Struktur der Gesellschaft ist das Auftreten jeglicher echter Individualität ein Problem.
Sie ist zu stark, zu ungewöhnlich. In den meisten Fällen erfahren die Kinder keine Ermutigung, sie selbst zu sein, stattdessen müssen sie sich anpassen, in eine Form passen. Individuation
Die Spannung liegt zwischen dem Ich als menschlichem Wesen, als Individuum und den gesellschaftlichen Umständen, in denen man sich befindet. Dies hat Ähnlichkeit mit dem Prozess der Individuation nach C.G. Jung, der Selbstwerdung.
Es trifft nicht auf die zu, die zum ersten Mal in dieser Welt sind, die alles als neu und unerklärlich bestaunen, sondern eher auf jene, die schon „eine ganze Weile hier sind“.
Themen:
Die eigene Wahrheit Sagen
Es ist inakzeptabel, die eigene Wahrheit zu sagen.
Gefühl, sie muss sich zurückhalten.
Beziehung zur Gruppe/liebt die Leute der Gruppe.
Fühlt sich wohl dabei, in einer Gruppe zu sprechen.
Gefühl der Verbundenheit mit der Gruppe/leichte und ungezwungene Kommunikation
Gefühl des Gebens, bekommt aber nichts zurück
Akzeptieren/unbeteiligtes Beobachten/zulassen
Dinge akzeptieren, wie sie sind.
Von der Gruppe akzeptiert werden.
Beobachten können, ohne sich zu beteiligen.
Fähigkeit, mich abzugrenzen.
Empfindung von Nervosität. Nervöse Energie ballt sich im Inneren. Kann sich nie entspannen. Angespannt
Gefühl, als sei sie gespalten.
Empfindung, einfach nur da zu sein.
Leuchtende Farben, exotisch. Trägt leuchtende Farben, vor allem rot und blau. Exotisches Äußeres
Redselig/geschwätzig, redet viel.
Ungeschickt/stößt an
Gegenstände/lässt Gegenstände fallen. Koordinationsmangel
Fall:
[Doug Brown]
In May 2007 a 47 year old man came to my office with a chief complaint
of back pain. The following is a transcript of the interview:
Sharon & I moved here about 5 yrs. ago. About a month after we moved
here I was doing some work, had my body pretty contorted to do it – where I was
working in like a cupboard to do it, like this (twists his body, raises his
arms). It was a little uncomfortable but I didn’t think anything of it, until
the next day I couldn’t move. I’m seeing a chiropractor. I gained weight, lost
flexibility, don’t sleep well. I’ve gone through a bunch of chiropractors…his
diagnosis was, yeah, you have lower back pain, but you’re holding a whole lot
of negative energy in your middle back. Now I can move much more freely,
sleeping much better. Physically I’m a lot better. But on the other side, I’ve
been more emotional. I’m below where I should be, with work. I’m frustrated,
professionally….money is tight. We’re renting (a house) rather than owning; but
more, it’s not having a really interesting job. I’m not a workaholic, but I
hate boring work.
The work I’ve been doing with Washington State, it’s slow to take off.
It’s not been really interactive. It’s more just me and the computer. I do a
lot of brain work but I’m also fairly physical. I bike commute., take a hard
bike ride after work. Then I’m fine. (Becoming animated). I’m outside! Enjoying
the leaves and the sun and the birds! (Animated gesture, arms out, palms up,
big smile) I’m happy, no matter how frustrating the day may have been.
I don’t have that right now. I live too far from work, don’t have the
time to ride that far. And, until recently, I haven’t been able to ride that
far. That bike ride is really important to me. It’s relaxing; it’s the way I
decompress. To me it’s just a joy. Driving, we see a lot of joggers. There are
so few who seem to be enjoying it, rather it’s “This is good for me, darn it!”
Bikers are always smiling; while most joggers look really unhappy. I biked when
I worked for Ford motor company; that made me Mr. Popularity (laughing).
What’s the feeling you get when
you’re biking?
(Pause) Just pure, physical, animal joy. I’ve never felt graceful. I’ve
always felt awkward. But I feel beautiful on a bicycle. Balanced, rhythm, tempo
(arms outstretched). The synergy of being out, out in the physical world.
I ran track and cross-country in high school. I wasn’t that good at it.
I’m pretty ungraceful in most things, a clutz…it’s the one time I feel
physically, in tune. I like paddling, too. Canoeing, kayaking. But it’s not
quite the same. Biking, it’s at a human pace, you can really observe the world
around you. There’s no glass, there’s no metal cage around you like in a car.
It feels really free. Which is similar to walking; but it’s better than walking
in some ways, because you can go further and see more. Although walking is
wonderful, too. It’s a wonderful human motion. Sharon likes to walk a lot. I’ve
gotten away from it because I like cycling so much. Walking, the sway (BG);
it’s great for pregnant women, the baby feels good because of that walking
motion (HG). But biking for me is still so freeing. It’s liberation, in the
sense that it’s as free as being outside, but you can go more places in less
time. You can see more of the world, interact with more of the world. And on
the intellectual level, when I take my bike, I’m not in a car, I’m not using
fossil fuels, I’m not contributing to other problems. I’m not taking up a lot
of space. I get frustrated when I’m in a car in traffic. It’s not that I’m in a
hurry. It’s just that it seems so wasteful.
I lived in Detroit for many years. The speed doesn’t go up. It’s
actually the speed of pedestrians. Biking doubles your speed!
When you’re in that cage, what is the feeling? It isolates people into
boxes. There’s less human interaction. I like being on the bus, in the train.
It’s people in the same space. Especially the NYC subway. You’re hearing people
speak different languages, seeing people of different colors. There’s different
clothing, different cultures represented. It’s not just a bunch of white
Americans in a traffic jam on a freeway. That to me feels so isolating. I do
everything possible to avoid that situation. (Where I work) we have mountains,
we have the river. I go out to watch the birds. I watch the eagles on the way
in (to work); watch the ospreys in the summer. We’re both plant geeks…oh, so
and so is in flower right now; time to stop and get some seeds. We both have
work schedules that allow us to take those little detours.
What is your negative energy? Frustration with my job status. Part-time,
being bored, not financially getting ahead. My frustration surprised me; I’ve
never been very strongly identified with work. It’s what I do to get a
paycheck; it’s not how I identify myself. And I don’t think I do now; but I was
tired of being bored. I don’t want to sit there all day long and do the same
thing over and over again; and then do the same thing tomorrow. I want a lot of
different roles and interactions and responsibilities.
Underneath the feeling of boredom, what was the sensation, the
experience of being in that situation? A little bit trapped. I ask myself, ‘Am
I doing anything wrong? Is there a possibility of age discrimination?’ Have I
somehow crossed over some threshold, because of my age or my background, will
it be hard to move into a more professional category? Or to get to what I
really want to be doing?
It’s a vague feeling. Have I crossed some kind of magical boundary? On
job applications, there’s a space to put year of high school graduation. If I
leave it blank, that’s maybe suspect too: maybe I’m hiding my age, which is
what I was trying to do. I trimmed my resume back to only the last 10 yrs.
Trying to see if that makes a difference. Still, it looks like you’re hiding.
I’m beginning to feel some despair. But it’s only in this one area of my
life. My home life is great. Sharon is a great partner. I love being out here
(in the Pacific Northwest USA), but will I ever get work that’s interesting?
We’d love to do better financially, but we both choose interest over dollars.
I’m tired and frustrated with being bored, not being stimulated, not getting
enough personal interaction.
I do kind of geeky work. You can get trapped into ‘You’re the geek guy,
you’re the computer guy, you’re the go-to guy, but otherwise we don’t talk to
you’. You don’t go to the meetings, you don’t have a lot of one-on-one
conversations other than the ‘Can you come fix this?’ I was seeing myself
pushed into more and more of that kind of role. For a lot of tech support guys,
that’s what they want. They’re often introverted; interact better with
machinery, processes, than with people. I can do machines, but I’m more into
people.
I do computer mapping. My job is to support non-profits and governmental
units in - County with computer mapping. It should involve a lot of talking to
people, ‘What do you need?’, etc. But that’s just not happening. Instead, it’s
urgent phone calls. “Hey, I need a map of this, can you drop it off in half an
hour?” That’s starting to change,
where there’s a long conversation, we sit down and work on this
together, it’s ‘let’s make this really pretty’. Part of my job is to be
teaching. Not necessarily a classroom situation, but sitting down and talking
to people, showing them how to use this tool. There hasn’t been any of that
till recently. It’s good to be teaching again.
What was the exact feeling in the trapped situation? This is what I’d be
doing for the next 20 or 30 years. This boring, repetitive labor…the antithesis
of what I want.
Little interaction. I couldn’t get something different, better.
I’m not a big proponent of Meyers-Briggs. I feel like people are trying
to pigeon-hole me when they want me to take that test. But when I do take it, I
always come up in the middle of introvert-extrovert. I am perfectly happy to
have a brain-intensive task that requires me to sit down and think through and
DO this thing, for whatever length of time it requires. I’m also equally happy
to get up in front of a room full of people, and talk, interact. It’s not one
or the other. It can change day to day, circumstance to circumstance. Some
tasks are more engaging than others, will get into isolationist mode, and still
enjoy it. Some groups are more interesting than others, so it’s easier to get
involved with and interact with that particular group. So job tasks that
require me to be isolated are not necessarily a problem for me. It’s more the
feeling that there would NEVER be these interesting things once in a while,
there would be so little, there wouldn’t be a balance between those two sides
of my personality.
Will I have to go through another job search? It’s tedious, boring. I
don’t like to do what I have to do, am forced to do, without a lot of
interaction. That’s changing. (The job) is taking off. Funding is good for
another year. There’s more client contact, and I’ll be working with a much
larger pool of people, with a wider variety of tasks.
If that experience of boring, repetitive were to be carried to an
extreme, what would that be like?
If it’s a physical thing, you just suck it up and do it. But if it’s a
mental thing, my brain wanders. I have a hard time staying focused. Which makes
it worse. It’s this boring thing I have to do, and I can’t get to it. But if
it’s a physical thing, my hands do it, and my brain wanders.
If it went on for 100 days? I’d feel
really dispirited. Mentally beating myself up. I can be very critical of
myself. Especially when I couldn’t get out, do the things that
recharge…I’m pretty estranged from
my family. My Dad is a bully, a verbal bully. As a kid he would say “You’re
clumsy, you’re stupid”. So self-doubt comes up.
Weird, because I’m arrogant most of
the time. Maybe that’s a mask for it (laughs).
How are you arrogant?
For most things I have a lot of confidence. I can do whatever it is
really well. Probably in the past I’ve had some job problems because of that,
personal problems.
I’m hard on myself. You got to do it right, get it right. And I think
people assume that, if you take that attitude towards your own self, you take
that attitude towards them. That’s not the case. But how do you tell people
you’re not judging them by the same yardstick? I take the approach of I can’t
judge, I have no idea where you’re at in your life, what may have happened to
you. So how can I say, with any fairness, you’re doing this or that in not the
right way? My parents are always so critical of everybody else.
I didn’t want to be like that….but colleagues end up feeling, “Oh,
you’re the guy that makes the rest of us look bad”. Or, “You’re the guy that’s
setting the standard that we don’t quite want to rise to”. Or “You’re the guy
that gets excited about the tedious, boring stuff that the rest of us would
rather not do”.
In my last job, before coming to Oregon, there was a lot of workplace
change, and my supervisor was not reacting well to it. She used the tasks that
needed to be done as a form of punishment. She quit on short notice, and they
asked me to step in and fill her shoes for a short while.
Tasks as punishment?
She’d make people do the tasks they hated to do. There was no reason to
make, say, Roberta do this when Roberta clearly hated doing that, when I liked
doing it.
Or Stacey liked doing it. Why give it to Roberta when Roberta clearly
hated doing it? There was not necessarily a rhyme or reason why a particular
task was assigned
to a particular person. Sometimes it made sense because it dovetailed
with your responsibilities. But it was something anyone of us could have done.
The first thing I did when they asked me to run things was to call a
staff meeting and say, “Hey, we all have tasks that we hate; what do you want
to give up?”
Raise hands, trade tasks. It was an eye-opener for me, how to interact
in a workplace. And I’m not sure that Bev was consciously trying to punish
people, but it felt like
that to me. Morale was pretty low.
I want challenges, interaction. Some people want the same thing day
after day. Say, the bookkeeper. It would be difficult for me to do it. It would
be soul-deadening.
It’s just about moving these numbers around. There’s no intellectual
challenge to that. Once you’ve learned accounting, you just do it. There’s
nothing that changes.
I like working with wood. I’m not particularly good at it. But even if
you’re a master carpenter, things change; there’s always challenges with, say,
the quality of wood,
how you shape wood into what you want it to be. With bookkeeping,
there’s no challenge to it. It’s also that physical/mental thing, I want to be
working with both.
With bookkeeping, it’s all “upstairs”. There’s no physicality to it.
What makes some groups
more attractive to interact with?
First of all, the group has to be engaged. I’m sure you’ve been to
meetings where no one really wants to be there. If the group is interested in
whatever they’re doing,
that’s the key thing.
The second thing is, I like being with a diverse group. People coming from
different angles, different backgrounds, education. There’s a lot of learning
from that.
Different experiences that they’re bringing to the table. Having a bunch
of similar people in a room who don’t really want to be there; that’s no
interest to me at all
(HG hands up, creating a barrier).
I used to teach English as a second language in New York City. So I’d
have a room full of people from around the world. And yeah, I’m teaching them
English, they’re learning that from me, but what I’m learning from them is
about their cultures, their belief structures, and I’m getting interaction
between two really different cultures.
I remember eating lunch one day, and this really nice guy from Yemen.
Yemen – one half was communist, the other half was fundamentalist Muslim – he
had struck up
a friendship with this Japanese guy. He came up to me really upset. “Did
you know the Japanese don’t believe in God?” he asked. Oh, this guy you
befriended doesn’t
believe in God, and your whole culture is screaming at you that you’ve
been seduced by the devil!” (hands up, palms forward, big smile and laughter).
That was an INTERESTING conversation. We talked about a lot of the issues,
different perceptions…I don’t know a lot about Islam; yes, I know about the
core structure of beliefs, but the day to day stuff (shrugs shoulders). We
talked; I suggested some people who knew more, some counselors. That was a
tough one. That same Japanese student, by the way, had a wacky sense of humor.
He was wearing a rugby shirt one day that said “Club Jap” on it. It was
basically Jewish American Princess jokes. And I said, “Do you know what that’s
about?” He said “Jap, like Japanese, right?” I said, “No, it’s a joke in bad
taste.”. And he said, “Oh, I guess the joke is on me!” (Laughter). He never
wore the shirt again.
And when you’re in that kind of
environment, in an engaged group, with lots of diversity, sharing, what’s the
experience?
It’s like the bike thing: Freedom. Experiencing the world. Limitless
possibilities. Just … intellectual engagement is great. But from the emotional
level, it’s total liberation, freedom. Human movement, interaction.
Sharon and I…we’re both engaged in things like slow foods, we don’t do
television. We want dinner parties, getting folks together for acoustic music.
Not into technology
as this mediator thing, between the people. So we work to stay away from
that. Work is not the right word. We just DON’T. What’s important to us is
being together with people and doing people things. Telling jokes, sharing
stories. Listening to good music, or playing good music. Or bad music…it
doesn’t matter (laughs). Still, it’s that human thing. We’re dismayed at the
numbers of people who don’t seem to have that as a part of their life. And
saddened by that.
My kid brother, who’s a lot younger than me, is the antithesis of me. He
works for Wal-mart, lives in this hideous suburb of Los Angeles. When it’s too
hot to go outside,
their kids play violent video-games on this giant screen t.v. I can’t
get my head around, why would you want to do that? Why do you think that’s a
better life-style?
On a philosophical level, why is that we measure ourselves by the
quality of our possessions rather than the quality of our lives? I see people
who have the big house, the big car, the big boat, the big cabin in the
woods…and they’re really not very happy. They say they feel trapped; they’d
like to get away from it; but they’re so in hock that they can’t. I think they
feel something’s missing, but they don’t seem to know what it is, and they’re
afraid to take that step.
I’ve seen that when there’s a power outage, and neighbors who were
miserable and unhappy are out doing barbeques and sharing that human moment;
you can see people relaxing, say “We should do this more often”. But then the
power comes back on, and they all go back to their electronic games, until the
next power outage.
(Inaudible)…I’m a trivia master; like learning weird little things.
Oddball hobby, offbeat author or musician, In terms of processes, too, I often
don’t finish things, because
for me it’s about learning. Not necessarily the last tedious detail;
that’s not important to me. I’ve got what I really wanted. Which drives Sharon
crazy sometimes. She says “Why don’t you ever finish anything?” Why would I
want to? Finishing is just an exercise in tedium! I’ve got most of a program
completed at (University), but probably won’t finish it, because I’m not
getting anything else out of it. More expense and 4 months to get a little
piece of paper that doesn’t mean anything to me. “But you’re almost there!”.
Yeah, but so what? (HG) I don’t need to spend the time and money to get this
thing, because I’m not going to actually learn anything from it. Just to get
this “magical” piece of paper seems…if I felt it would somehow enhance my life,
give me a raise or a promotion, or a better job…but it’s not necessary. Why
bother?
But what I’m realizing is that I need to go back to teaching, somehow. I
taught for many years at the City University of New York. Then the budget
crunches hit, and I didn’t have enough seniority. A lot of teaching now is
being fobbed off onto graduate students. At community colleges, smaller
schools, the work load is going up, and job security is going down. They hire
you as a one yr. appt. Not a tenure track kind of thing. So the whole issue of
having a job gets really iffy now. I’m not particularly interested in being a
superstar academic. They don’t care how well you teach, as long as you add
prestige, are doing research…That’s not teaching.
What would be the kind of teaching
job you would like?
I would want to teach a class of students who are interested in the
topic..they’re not taking the class because they have to. They’re engaged. And
I would want to teach people who are old enough, probably high school or college,
that they’ve got some experiences….To be able to do that free of all the
bureaucratic stuff. The No Child left Behind…it’s total nonsense, detracts from
true teaching and learning. It’s about putting marks in the right spot. It’s
rote learning.
Have you ever seen the tv show “All
in the Family”?
Archie Bunker? That’s my Dad. Blue-collar guy, from a very traditional
world, who continues to be hit in the face with things that make him confront
his prejudices.
I remember him griping constantly about Welfare bums and cheats when I
was a kid, and suddenly the company he’s worked for goes out of business and
all at once he’s out of a job, on welfare, on unemployment. He realizes you
could do everything right, you could be a “good” guy, and still end up in this
situation, so I need to revise how I think about that. It does happen; it’s not
just that people are lazy. He was going through a lot of internal struggle; I
realize that now. I talked about it with my Mom. We suspect he got very
physical with his Dad in his teens. When his Dad died, he felt guilty. So if he
could provoke a fight with me, and I responded in a physical way, maybe he
could feel more at peace. He could feel, “That’s what teen boys do, I’m not a
bad guy because I hit my Dad”. At the time, though, I wondered why is he acting
like this? And then realizing he wanted to do that, and I was mad at him. My
response was “I will deny you the satisfaction”. My revenge on you is to not do
it, because that will make you angrier than if I were to take a slug at you.”
Your process?
It was coming of age. I remember being a fairly “sweet” kid. In puberty,
coming into testosterone poisoning. The whole knuckle-dragging, aggressive.
Being physical, intimidating, in a very negative kind of way. Loud voices, brash
behavior. Chest-thumping sort of stuff. But also insecurities. Got to have the
fast car, take that extra risk
to prove you’re tough enough, strong enough. It was a blue-collar
Catholic neighborhood; we all did it. There’s confusion at that age.
My father’s a verbal bully, he also has a hair-trigger temper. And I
have some of that. Getting mad at the drop of a hat. It was the yell first and
apologize later approach.
He’d get mad for no good reason, make a big scene, then apologize. It
was a constant thing. Somewhere around 17 y.o. I stepped back and asked myself,
“Is this how I want to live my life? Do I want to just be mad all the time?”
And the realization was ‘No, I didn’t’. And there was no reason to. Let’s get
away from that behavior pattern.
Let’s just be different.
My Dad wants a physical interaction, and I don’t want to give him that
satisfaction. Also, I realized I didn’t want to be that kind of person, to be
like that. Sharon says,
and I agree with her, that I’ve probably gone a little too far in the
opposite direction, that I never get mad. Getting mad is a healthy outlet. So
then when you get mad it’s
like a volcano erupting. Get really mad, seemingly out of nowhere. So
she’s been encouraging me to be better with anger management. It’s ok to show
some frustration, some anger; it’s not a bad thing. Getting way out of control
is a bad thing; being immoderate about it is a bad thing. But it’s a normal
human thing, and you should be able to do it.
Childhood…
I don’t remember this, my sister is about a year younger than me. You go
to the store, the teller or clerk would give you a lollypop; and I would always
ask for a second one,
to take home to my sister. And if they wouldn’t give the second one, I
would give the first one back. If she can’t have one, I don’t want one either.
I have no memory of this, but this is one of those family stories that gets
told. Sharon says “You’re one of the kindest people I know; you’re always
sharing, doing things for people.” I guess, for whatever reason, I came into
that. From early on, that was very much a part of me.
I was a quick learner. I was seen as gifted. Not that there was any
mechanism to deal with gifted kids, you know. They give you a harder book to
read, maybe (laughs). I went to a small, Catholic school…there just weren’t
those kinds of things back in that time. This was in the late 1960s, and
they’re giving us Geography books written in the 1950s. This is postcolonial
empire, and they’re making us memorize facts about countries that no longer exist!
“It doesn’t matter! It’s good to memorize!” I sometimes wonder about my second
grade teacher. She was doing her Master’s degree in education, and I was one of
her topics. She came to interview my parents a few times, “Where’d this kid
come from?” I was really off the pegs on the standardized tests, and I really
liked to read. I read more than my peers; later they caught up. But in the
first 3 or 4 grades, I was like a little prodigy….(inaudible)…Not be awed
because of what you can do, but respect you as a person. Not because you’re the
captain of the ball team, or you got the scholarship to Harvard, not by
whatever manifestation, but just by your personality. And how you build your
life. It comes back, again, to family stuff. To not being respected. (My
parents) tell me about my sister. About everything she does wrong in her life.
And they tell my sister about everything I do wrong in my life. Do they think
we don’t know, that we don’t talk to each other? This is hyper-criticality and
lack of respect. Judgmental about people who do things differently. Not to
their faces. It hurts my sister, but I gave up on that a long time ago. They’ll
never understand and respect the choices I’ve made in my life, so I suppose I’m
more at peace with it. I wish they did, but they don’t. I’m not going to worry
about it; I’ll just go do what I want. And not let any of those feelings
interfere. The attitude of “Kids should be seen and not heard” was very
prevalent in our household, and to a lesser extent in our community. A kind of
old-fashioned sense of where kids fit into the world. Hmm. Why did I feel
invisible? Why did I feel not seen? Did I not want to be seen? Did I think
adults saw, but didn’t care? (Shakes his head, as if to say, ‘I don’t know’)
Fears?
Up on high spaces with others. I’m not afraid of falling off…but if they
go one step further they’re going to fall off. But I’m equally close. I have no
sense of their capabilities. Even with people I know intellectually are as
capable or more capable than me. Why would I have fear for them falling?
Their capabilities?
Their sure-footedness, their phobias. Their reaction to being in this
place. If it’s stupid for you to be here, it’s stupid for me to be here
(laughing). You are at least as capable
of getting here and getting down as I am.
How do you feel about
birds?
For me they’re freedom, grace. It would be wonderful to fly. That was
always a childhood fantasy. To have angel-type wings, or some kind of wings. I
was heavily recruited by the military in high school. This was post Vietnam;
they had a hard time getting people. I would have joined, if I had a chance of
flying. But with my vision, it wasn’t
going to happen. I didn’t want to do the military stuff; I just wanted
to fly. If I thought I’d get into a fighter plane, or any kind of plane, I
would have joined up in a second. I’m fascinated by anything about flight. I
was a total space geek as a kid, with the Apollo space program, the shuttle
program. Yup, if I had the money, I’d be signing up
for one of those space tours! (laughs).
Ideal work?
Something of societal value. Maybe social work, maybe teaching. Probably
more on the natural resources side. But it wouldn’t be about making money for a
company, or making somebody famous. It would be about something good for
society. And the people working for it would be interesting and diverse, and we
would spend a lot of time chewing over puzzles, have a lot of different things
to do. It wouldn’t be repetitious. Even tasks that were the same would be
different enough…not have to keep going back and doing things over and over
again. Diverse, a lot of different kinds of tasks. Some would be straight-out
problem solving; some would be pie in the sky ideas. Some would be sit down by
yourself and think things through. Some would be sitting around, hashing it
out. The whole diversity aspect.
Rx: Macaw 1M
Six weeks later:
How are you?
(HG: 2 thumbs up, smiles): Good, really good. A lot more energy. I’m
sleeping much better. Sleeping a lot longer, more soundly. I’m remembering my
dreams. Before, only if was a really strong negative dream would I have
remembered it. I have a lot more energy. Just a much better outlook.
I really do feel a lot younger. I’m energized, a lot happier. A lot
saner, I suppose, more balanced.
Saner?
I feel more focused, more myself. I didn’t realize it, but I think the
last 4 or 5 years I was getting depressed, a bit defeated. Maybe because of my
back injury. Those negative energies. Now I’m feeling much more free. Burdens
are lifted. Both in a physical and a mental sense. I can do more. I just feel
so much more energetic. Now there’s more excitement, more people to talk to.
I talked to a couple of really crazy Russian cowboys, for lack of a
better word. Very risk-taking, lack of concern for personal health…a crew of
Russian immigrants, from Siberia. Born in Russia, they emigrated to Brazil, so
they speak Portuguese, too. At some point they were in Hong Kong, so they speak
a little bit of Mandarin. Now they’re in America. So you got these guys who speak
a polyglot of languages, who take insane risks. But they’re really good guys.
These are the kind of guys I like to be around, learning from their diverse
experiences. What was it like to live in Brazil? Or in Hong Kong? Or to be in
Russia in the ‘60s?
Discussion: In the brilliantly colorful parrots of the New World, we
witness a family of 17 species of Macaw which thrives in groups (flocks), and
displays a fascinating and beautiful diversity of plumage. According to
National Geographic, “Macaws are intelligent, social birds that often gather in
flocks of 10 to 30 individuals. Their loud calls, squawks, and screams echo
through the forest canopy. Macaws vocalize to communicate within the flock,
mark territory, and identify one another. Some species can even mimic human
speech.”
Yet it is these very qualities of intelligence, beauty, and speech that
lead to the caging of Macaws for human entertainment. Imprisoned in the human
home, the Macaw is given the repetitive and meaningless task of saying “Polly
wants a carrot”, or some other equally banal and senseless thing.
Proven by Jonathan Shore, the main theme of Macaw relates to the
expression of individuality within the group. It is important to belong to a
group, as the group helps ensure survival. But within the group there will be a
pecking order, or, to use the word of my patient, “bullying”. There is a desire
to be an individual, to express colorful and interesting differences from the
norm. Yet to be different risks judgment. In the human context, bullying often
takes the form of a teacher or workplace boss “forcing” upon the patient a task
which is seen as repetitive, meaningless, and conformity-inducing. Patients
become caged, depressed, dispirited, yearning for the freedom to be engaged
with colorful, diverse, and interesting people and activities.
One of the many interesting “high points” of this case for me was the
moment when he brought bike riding back into the picture, in a completely
different context:
And when you’re in that kind of environment, in an engaged group, with
lots of diversity, sharing, what’s the experience? It’s like the bike thing:
Freedom. Experiencing the world. Limitless possibilities. Just … intellectual
engagement is great. But from the emotional level, it’s total liberation, freedom.
Human movement, interaction.
The repetition of this theme and experience in an unrelated context
confirmed the centrality of movement and freedom in his state.
Another interesting aspect of the case is just how frequently source
language is seen: People try to pigeon hole me, tasks…dovetailing with
responsibilities, chewing over puzzles (Macaws love to chew), etc.
Themes which are common to many birds, not just Macaw, are:
Maps, orientation, disorientation
Engagement vs. distance,
disengaged
Negativity, rising above
Trapped vs. free
Weight gain
Getting it
right/Hyperjudgmental/Self-reproach
Dispirited/soul-sickness
Heights
Care for others
Hiding
Conclusion:
What is a remedy? It is a distillation of the consciousness of the
substance being potentized. In any particular case, that consciousness will
mirror the inner life of the patient.
In this case, our patient’s experience resonated with the experience of
the Macaw, a vividly colorful and engaging bird which is caged and forced to do
meaningless, repetitive tasks by a bullying aggressor. Grounding the patient’s
experience in the larger context of a species’ experience, and mirroring that
reflection back, freed him from his own perceptions, which lightened his load.
This is the gift of the Law of Similars.
Der Hellrote Ara ist wohl der prächtigste Vogel der Familie der Papageien. Er ist ca. 90 cm lang. Die Federn sind leuchtend rot mit gelben, orangen und blauen Stellen an
den Flügeln. Schnabel stark gebogen.
Die Füße haben eine zygodactyle Anordnung, die zwei äußeren Zehen zeigen nach hinten und liegen in Opposition zu den zwei nach vorne zeigenden Zehen. Sie sind ausgezeichnete Kletterer.
Männchen und Weibchen sehen sich sehr ähnlich. Mit ihren großen, starken Flügeln können Aras eine Geschwindigkeit von 56 km/h erreichen. Sie fliegen oft paarweise/
in kleinen Gruppen/kontaktieren sich häufig mit rauen, krächzenden Rufen.
Anscheinend halten sich die Aras lieber in höheren Lagen und in Uferwäldern (entlang von Flüssen) auf. Sie haben sehr große Territorien. Lebt in den tropischen Regenwäldern Mittel- und Südamerikas.
Brütet in Löchern weit oben in Baumkronen und legt ein oder zwei Eier. Ihre Nahrung besteht aus speziellen Früchten sowie Stangenholz und sie durchstreifen weite Gebiete, um nach ihrer Nahrung zu suchen.
Die Hellroten Aras essen Früchte, Samen und Nüsse. Wie andere Papageien sind sie Granivore. Sie zerstören die Samen, die sie essen, und verstreuen sie nicht.
Niemand kann sagen, warum sie das tun, aber der Lehm scheint wichtig für sie zu sein. Eine Hypothese ist, dass der Lehm den Papageien bei der Verdauung hilft oder giftige Substanzen neutralisiert, die sie mit unreifen Früchten zu sich nehmen.
Papageien bleiben ein Leben lang zusammen. Die Weibchen legen zwei reinweiße Eier in jedes Gelege (pro Eiablage). Beide bebrüten die Eier 24 Tage lang. Die Jungvögel bleiben bis zu zwei Jahre bei den Eltern.
Schlüsselmerkmale:
Das Wort „Macao“ (englisch Macaw) ist abgeleitet von dem Proto-Maya Wort „wok“, das einen mystischen Vogel bezeichnet, der vom Himmel herabsteigt. Es handelt sich um dieselbe Wurzel, die auch die Geister bezeichnet, von denen die südamerikanischen Völker abstammen („waka“) sowie die Geister der verehrten Toten, die mit den Wakas in der „Welt über uns“ leben. Die Wurzel „wok“ ist auch in den vielen Bezeichnungen für Gott in Nord- und Südamerika weit verbreitet, was ein weiterer Beweis für die göttliche Natur des Aras ist.
Die Aras waren Götterboten und als Einzige dafür geeignet, weil sie beide Sprachen beherrschten, die der Menschen und die der Tiere, und weil sie die Fähigkeit hatten, zum Wohnort der Götter im Himmel zu reisen.
Diese Fähigkeiten wurden von den Völkern der Anden bei ihren Gebeten zu den Wakas nachgeahmt, indem sie heulten, mit unmenschlichen Stimmen sprachen und so die Sprache der Tiere imitierten.
Sie riefen die Welt der Geister mit Lauten anstelle von Worten an und die Bewohner dieser Welt verstanden diese emotionale Sprache. Diese sprachlichen Fähigkeiten der Aras machten sie auch zu wichtigen Vermittlern
zwischen den eingeborenen Völkern und Gott. Sie wurden bei Zeremonien zur Ahnenverehrung eingesetzt. Mit Federn dekorierter Kopfschmuck oder ganze Araflügel wurden benutzt. Abbildungen von Aras findet man an vielen wichtigen Stellen zahlreicher heiliger Stätten, oft an den Kapitellen von Säulen.
Ein Mythos über den Ara handelt von Zwillingsbrüdern, die sich, nachdem sie einer großen Überschwemmung entkamen, in einer Hütte weit oben auf einem Berg verstecken und dort beinahe verhungern. Sie suchen nach Nahrung und versuchen etwas anzupflanzen - erfolglos. Eines Tages kommen sie zu ihrer Hütte zurück und finden eine große Menge Essen und Bier. Dies geht viele Tage so weiter, bis sie beschließen, herauszufinden, wer es ihnen bringt. Sie verstecken sich und sehen bald zwei reich geschmückte Aras, die in die Hütte gehen und das Essen bereiten. Nach kurzer Zeit nehmen die Vögel ihre Kopfbedeckungen ab und darunter kommen zwei schöne Frauen oder Aras mit Frauenköpfen zum Vorschein. Die Männer sind grob und versuchen, sie zu vergewaltigen, woraufhin sie wegfliegen und viele Tage lang nicht wieder kommen. Die Brüder bereuen und beten zu den Göttern, damit ihnen ihre Taten verziehen werden. Schließlich kommen die Frauen zurück. Den Brüdern tut es wirklich leid und sie sprechen sehr freundlich mit ihnen und fragen, warum sie so großzügig waren. Die Frauen erzählen ihnen, dass sie von Gott angewiesen wurden, den beiden zu helfen, damit sie nicht verhungern. Die vier heiraten und werden die Vorfahren des Volks der Kanaren.
Gemüt:
Akzeptieren; Dinge, wie sie sind
Akzeptiert; Gruppe, von der
Farben - entzücken, bezaubern ihn, blau, grün, rot
-------- Verlangt nach – blau/rot
Mitteilsam, freimütig
Konfrontation; vermeidet nicht mehr
Verbindung; Gefühl von, zur Gruppe
Wahnideen – „Als ob Blasen im Blut“/habe eine Liebesdroge genommen
Extravagant
Geben; Gefühl zu, bekommt aber nichts
Zurückhalten; Gefühl, er muss sich
Individualität, Empfindung von
Interessant sein, möchte
Liebe; Leute der Gruppe, für
Liebe; verliebt sich leicht
Maske, ohne
Leidenschaftlich/möchte leidenschaftlich sein
Entspannen, unfähig sich zu
Verantwortung
Sprechen, die eigene Wahrheit zu (ist inakzeptabel)
Sprechen, Reden; fühlt sich wohl dabei, in einer Gruppe zu
Berührt werden, genießt
Träume:
Gut und Böse
Extravagant, fühlt sich zu Beobachter
Liebe; jeden in seiner Umgebung, für.
Wahrheit; aussprechen, kann die eigene Wahrheit nicht.
Liebkosung; Verlangen nach.
Fliege an der Wand, er ist eine. As a fly on the wall (= Wie eine Fliege an der Wand/= unsichtbarer Beobachter)
Schlüsselmerkmale
Beobachten; Fähigkeit zu, dabei unbeteiligt bleiben
Passiv; ändern, unfähig, die Situation zu
Orte; tropische
Gesicht: Lippen geschwollen
Glieder: Ungeschickt - Hände, lässt Dinge fallen/Beine, schlägt an Gegenstände an/stolpert beim Gehen
Allgemeines: Ungeschickt, unbeholfen
Koordinationsstörung
Koordiniert, sehr
Speisen und Getränke: Verlangt: Obst/Nüsse/Sonnenblumensamen;
Repertorium:
Gemüt: Anspannung geistig/Bewusstheit erhöht/“Wie gedemütig“ung/“Als ob Drogen genommen hätte“ (Liebesdroge)
Extravagant, maßlos/exzentrisch, überspannt
Fehler; macht (i.B. auf die Zeit)
bemerkenswerte Freiheit zu tun, was er tun muss
Furcht (vor Unfällen/vor Versagen, Misserfolg
„Wie sich in der Gegenwart befinden“
Geschäftig, betriebsam/ruhelos
Glückseliges Gefühl
Hitzig, feurig (verlangt leidenschaftlich zu sein)
Lachen
Liebe die Menschen in der Gruppe
Verlangt liebkost, gestreichelt zu werden
Mitteilsam, gesprächig
Nackt sein, möchte (im Schlaf)
Seelenruhe, Gelassenheit
Sorgsam, Sorgfalt
“Wie im Traum“
Traurig
Untätig
nimmt seine Verantwortung zu ernst
Vergnügen
Wahnideen - „Wie Luftblasen“/extravagant, maßlos [doppelte Existenz zu haben/doppelt zu sein/sei von selbst getrennt/außerhalb des Körpers zu sein/über dem Körper zu sein/sei leicht (inneren Organe/Skelett)/
geschlagen zu werden/schweben (in der Luft)/sagt (vorbehaltlos, rücksichtslos) die reine Wahrheit
Zeit vergeht zu schnell, scheint kürzer
Bauch: Abends
Hitze - Gefühl von
Pulsieren
Speisen und Getränke: Abgeneigt: Fleisch; Verlangt: Bananen/Fleisch/Nüsse/Obst/Sonnenblumenkerne;
Schwäche
Spannung äußerlich
“Wie Wellen“
Kopf: Schmerz - abends
Gesicht: Schwellung der Lippen
Magen: Appetit - Heißhunger/vermehrt
Durst
Glieder: Schmerz - r. Hüfte/erstr. Fuß
Ungeschickte Beine - stolpert über Gegenstände/stößt an Gegenstände an/ungeschickte Hände - lässt Dinge fallen
Schlaf: schläft bei offenem Fenster/nackt/ruhelos/schlaflos
Träume: mehrere
Allerlei: Bleibt Partner ein Leben lang treu
The parrot is a remarkable exception to the general rule; it is the only
bird which resists Aviare,
and is sensitive to that Tb. of man.