Anhalonium lewinii
= Lophophora Williamsii (Anh) w Peyotl/= ganze Pflanze/= Peyote Buttons/= Mescal Buttons/hat keine Stacheln.
= Ergot .+
LSD. + Meskalin.-ähnlich/= Coc-c.-ähnlich;
Thema: Wahrnehmung/Ausdehnung des Selbst bis Verlust der Grenzen,
bis das Selbst mit Universum verschmilzt;
Lösung: Eigenes im Umfeld projektieren;
Gebrauch: 1. Bald Kopfdruck/Schwindel/Übel/lichtscheu, 2. Nach etwa 2 h. verdrossen/müde, 3. Dann sofort Halluzinationen (prachtvolle Farben/wie einem
frischen morgen/kristallklar/bunte Feuerräder/Strömen farbigen lichtes/Funken wie Edelsteine/traumhafte Musik/fängt an angenehme Träumen zu spinnen,
4. Nach Rausch keine unangenehme
Beschwerden;
1. Nahrung wird als kalt empfunden/Mund trocken,
2. SpeichelFLUSS, 3. flaues Empfinden/MATT/MÜDE/gähnen,
4. leichTES Empfinden/WACH, 5. sieht Dunkelheit worin Sinnestäuschungen entstehen farbenFROH + SCHÖN mit Einheitsempfinden, gebraucht in Bergen;
Psychotropic effects include visual, auditory, taste and kinaesthetic
hallucinations (Gruenwald, Brendler
& Jaenicke, 2007: 648);
Henri Michaux (1899-1994), a French painter,
journalist and poet called it the “Miserable Miracle”, a “god-extractor” and
“pollution of the angel in man”. Michaux
(cited in Vermeulen and Johnston, 2011a: 16)
described a mescaline-induced state as follows:
“The subject, divided, also feels multiplied. He is at a crossroads
where a hundred savage currents intersect, he is pulled at in opposing
directions, in lightning states
of alienation...
There isn’t one me. There aren’t ten me’s. There is no me”. Peyote has a
bitter taste and can cause users to feel nauseous or gag, especially if they
have taken alcohol
before ingesting the peyote. It also slightly increases the pulse rate,
blood pressure and body temperature and causes sweating, salivation and dilation
of the pupils.
After use there is an increase in appetite coupled with a desire for
something sweet (Vermeulen and Johnston, 2011a: 17):
Molecular structure of Mescaline
(C11H17NO3 Source: Royal Society of Chemistry, 2015;
Positiv: Gastfreundlich;
Negativ: A. Entpersönlicht/desorientiert/Verlust von Raum- + Zeitempfinden/Halluzinationen (Körper doppelt/durchsichtig/Objekte erscheinen farbenfroher,
beweglich, ungewöhnliche Form), B. Lebt in eine farbige innere Welt, abgeschnitten von äußere Welt, C. Musik intensiviert (wird getragen von Musik),
D. Bewegung abgeneigt, E. Beschwerden
+ innerlichem Hitze- o. Kälteempfinden/empfindLICH
auf Wetteränderung;
Misstrauen/Abwehr (wird aktiv geäußert), Visionen = farBIG + (auf Musik) bewegend, Wahrnehmung Zeit/Raum verändert, empfindet innerliche Zerrissenheit/Verlust
des Selbst/verschmilzt mit Umwelt/hat sich aus Umwelt zurückgezogen, alles sieht KLEIN aus, abnehmende Willenskraft, BeGRIFfen/Ideen/Visionen strömen schnell
durch Bewusstsein, ohne Visionen: introvertiert/grübelnd/ungesellig/verlangt Einsamkeit/sprechen + angesprochen
sein abgeneigt; empfindet sich isoliert + im Stich gelassen/reizbar/zänkisch/Groll auf/Gesellschaft; überwiegend geistige Beschwerden ohne Angst/körperliche Fähigkeiten
größer, liebt Tieren, Muskel zittern/Schwäche/will nicht bewegen/verfroren (cold: lips/tongue/genitals/limbs/body); Ängste, Depression; Gedankenschwäche, benommen,
Zeitverlust; Stimmung plötzlich veränderlich, irrational; schlaflos. < Augen bewegen (geschlossen)/day light (photophobia)/Sunlight (at noon)/noise < pain/Wetterwechsel;
>: liegen/darkness;
Schilddrüsenüberfunktion/keine Herzbeschwerden/Lähmungen; l. sided/Motor incoordination. Hysteria. Chorea-like motions. Tremor, formication or anaesthesia (tongue/limbs). Shocks as from electric current (X-ray).
1. Übelkeit, bitteren Geschmack, Schweißausbrüche, 2. Appetitlos, träumerisch/zufrieden,
Halluzinationen, Ausdauer;
[Rajan Sankaran]
Solitude and loss of identity are key characteristics of this remedy
from Peyote.
Anhalonium is a “drug” remedy. It is prepared
from Peyote, the cactus from which mescaline is extracted. It belongs to the
cancer miasm.
The experience of mescaline is often one of merging with one’s
surroundings or the feeling of being one with the whole of existence, seeing
oneself without any boundaries.
This is close to the highest spiritual experience as described in Hindu
or Buddhist philosophy as oneness or non-duality of Spirit. This experience
implies immortality – what dies is the body; as the Self is continuous with the
whole of existence, it cannot be mortal.
The need for such an experience arises from the feeling of having no
roots, of having no identity, of feeling totally isolated and separated from
other human beings, so that
one sees one’s ego as being separate and being totally mortal. This can
create immense fear of losing one’s very existence which is much more than the
mere fear of death.
The easiest way to experience this loss of existence is for a person to
ask himself the question: “Who am I, if I remove my name?” Just imagine that
you don’t have a name
and you are not allowed to invent a name for yourself and ask: “Who am
I?”
There is a tremendous blankness, a void, an emptiness which is very
scary. A void which the patient tries to bridge by connecting himself to not
only his name, but also to
some group or society, his family, etc., so that he extends himself
beyond body and his larger group identity does not die so easily.
Anhalonium comes from a situation where people
experience a total solitude and feel they could loose their identity. In such a
situation the only solution is being in the Anhalonium
state, where they can identify themselves with not only a group or family but
with the whole of existence.
I believe that many a well-known spiritual leader/teacher could have had
a background of isolation and an absence of roots, which could be a powerful
impetus to seek one’ spiritual identity.
Anhalonium belongs to the cancer miasm, where the person has to stretch much beyond himself
or he will lose his existence. He starts living inside a bubble, isolated from
the rest of the world, but inside it he creates his own universe.
Anhalonium people speak in terms of universe,
space, etc. They have the most fantastic experiences which are often spiritual,
and have no fear of losing their ego, identity
or losing a dear person.
Often, I have found that they had tried out drugs and had good
experiences with mescaline. They often try their best to belong to groups but
usually feel quite alone.
They also react well to music and can go into trance from rhythms.
Rubrics:
Confusion, identity, as to
his, depersonalization, loss of self-knowledge and self-control; disassociation
from or self-identification with environment, personal disruption.
Decomposition, space, of.
Delusion, immortality, of.
Delusion, standing by oneself.
Environmental orientation
increased.
Forsaken, isolation, sensation
of.
Merging of self with one’s
environment.
Reality, flight from.
[Ruth Heather Hull]
Speak to the peyote with your heart, with your
thoughts.
And the peyote sees your heart...
And if you have luck, you will hear things
And receive things that are invisible to
others,
But that god has given you to pursue your
path.”
(Peyote quest, cited in Vermeulen and Johnston, 2011a:17)
Origin Mexico, it is one of the oldest known hallucinogens and its
psychotropic effects include visual, auditory, taste and kinaesthetic
hallucinations (Gruenwald, Brendler
& Jaenicke, 2007: 648).
Some Native American legends tell of an old man whose strength was
leaving him as he approached the end of his life. Then he heard a voice which
commanded him to eat the peyote plant and take it back to his tribe as a sacred
talisman of courage and peace. When he ate of the plant, he was strengthened
and able to return home as directed (Mangialavori,
2010: 17).
Although one automatically associates peyote with its psychoactive
properties, it has been used medicinally for centuries. Applied topically, it
relieves muscular aches and pains, arthritis and rheumatism and can also be
used to treat sunstroke, headaches, burns, bruises, wounds, fractures, and
snakebites. It is also taken as a stimulant and tonic
to alleviate hunger, thirst and fatigue and is thought to promote health
and longevity (Turner, 2008: 233).
[Mangialavori (2010: 15-16)]
Origins of peyote’s traditional use are lost in time, but there is
debated evidence that around 300BC natives of Mexico already venerated the
plant. It was used by many Native American Indian tribes including (Chichimecas, Toltecs and Aztecs)
for divination, cure of illness and endurance.
A Franciscan priest Bernardino de Sahagún
recorded: “those who eat it have frightening or cosmic visions... the plant
confers on them courage in battle and fearlessness and they suffer neither
thirst nor hunger; they affirm that this protects them from danger”. Describes
the collecting of peyote as follows: “The Huichol
live 500 kilometers from the region where the plant
grows and peyote hunting is a yearly pilgrimage which can last a month. The
hunting is done with a sense of veneration and the sacred, and often includes
fasting, silence and sexual abstinence.
During this period, the tribal members gorge themselves on peyote day
and night, eating normally but sleeping little. The hallucinogenic effects
experienced by the whole tribe in this social ritual create a notable sense of
the mystical”.
The Spanish conquistadores called peyote ‘raiz
diabolica’, meaning devil’s root and the Inquisition
denounced its dissemination and use. The Native American tribes continued to
use it and in 1918 the “Native American Church” (NAC) was formed to protect the
use of peyote (Mangialavori, 2010: 15). According to
Turner (2008: 233), this church now counts 250,000-500,000 members among 40
tribes stretching from Texas to Canada and it uses peyote as a sacrament. The
major tribes that continue to use peyote are
the Cora, the Tarahumara and the Huichol. They still make annual pilgrimages to the peyote
fields and he Tarahumara consider peyote to be an
incarnation of a deity who
was left behind by ‘Father Sun’ to cure humanity’s ills. “Spiritual and
psychic associations with peyote include the notion that consuming the cactus
assures tribal and community welfare, that it protects against evil (such as
witchcraft), that it allows one to foretell the future, find lost objects, and
most important, contact supernaturals
for assistance”.
Unfortunately, peyote’s position today is precarious. Turner (2008: 237)
writes that although it is thought to have been consumed for 6000 years, has a
sacred status among millennia-old Mexican traditions and is the sacrament of a
modern church with more than a quarter of a million worshipers, it is still an
illegal substance. In the U.S. peyote
is considered a Schedule 1 substance with a high potential for abuse and
no medical use. However, Turner argues that studies indicate that peyote is not
addictive, causes no withdrawal syndrome, shows no marked tolerance, that there
are no confirmed deaths resulting from peyote consumption and that there is a
long history of its medical use.
He finds it ironic that peyote is legal for members of the NAC, but not
for others. However, he also notes that perhaps its illegal status is a good
thing because it is becoming an increasingly scarce plant.
The Pharmacological Effects of Anhalonium lewinii
Contains at least 57 alkaloids (phenylethylamine
compound mescaline increasing the random discharge of neurons in the visual
cortex and modulates neurotransmitters that
are critical in the regulation of pleasure (Turner, 2008: 237).
Its psychoactive effects are found in the green tops of the cactus which
lie just below the soil, along the plant’s taproot. They resemble large buttons
which are usually consumed dried.
“Consuming just a few of these buttons produces only a sense of
wakefulness, hypersensitivity, and contentment” (Turner, 2008: 237), but more
than four buttons brings on
a more “dreamlike visionary state” (Mangialavori,
2010: 18).
Although Turner (2008: 237) writes how many peyotists
“describe their experience in purely spiritual terms, of awe, respect, and
profound inward reflection”, other writers describe it very differently.
The Homoeopathic Use of Anhalonium lewinii
Homoeopathically, the keynote for this remedy is “schizophrenia between
the conscious and unconscious life of the patient” and it is used when a person
becomes increasingly involved with their inner life to the exclusion of the
outer world (Vermeulen, 2000: 106). Boericke (2005: 51) writes that hysteria, insomnia,
brain-fag, delirium and hallucinations can all be treated with this remedy as
it can induce “intoxication accompanied by wonderful visions, remarkably
beautiful and varied kaleidoscopic changes, and a sensation of increased
physical ability”.
Vergleich: Enthält: Phenethylamin; Arg-n. Chlorpr. Coff.
DD.: Agar. (wealth of visual and mental symptoms, euphoria; more
superficial). Anag. Cann-i.
(has plans and is voluble while Anh. = lazy, reticent
and somewhat sad; both excite fantasy). Cann-s. Dat-a. Dub. Op. Phos.
Relations: L.S.D.: the bifurcation of personality is complete,
poltergeist syndrome (spectres) more prominent/hallucinations similar.
In Datura arborea
ideas appear dissociated from the brain which feels as if floating on the sea
of problems, a sense of levitation, along with similar hallucinations.
Alfonso Masi Elizalde.x’s Method In Case Taking Study of Substance
through Accidents with Anhalonium lewinii.
Anhalonium
w
Siehe: Caryophylalles + Morphiumgruppe + Schillernd + Etheogen + Anhang (Veonika Rampold/Frans Vermeulen/P. Tarkas/Ajit Kulkarni Dr. Anton Rohrer) +
Anhang 2 (Ruth Heather Hull) + Repertory (Nancy Herrick)
Anhaloniumgruppe
Anh. =
Ergot + LSD + Meskalin-ähnlich/= Coc-c-ähnlich
Ariocarpus fissuratus
Cactaceae=
Peyotle-ähnlich + unangenehm
Banis-c = Phos +
intensiv/intensiv grief or weariness
Dubo-h
= Agar-ähnlich?/= für Aborigins wie
Peyote für Indianer New Mexico
Ergot = Anh-ähnlich
Hydrang enthält
psychedelische Substanz in Ausläufer
LSD = Anh-ähnlich
Meskalin enthalten in Anh. + = ähnlich/= Ephe-ähnlich
Psilocybe o. Stropharia cubensis Ursprung
Afrika/wächst nur auf Kuhfladen
enthält Psilocybin Fungi
Sol = Aur-ähnlich/= Sulph-ähnlich
Trichocereus pachanvi = Meskalin-ähnlich/= LSD-ähnlich/= Cocablätter-ähnlich/= Anh-ähnlich
Unverträglich: Alkohol.
Antidotiert von: Nat-suc. Suc-ac.
Wirkung: psorisch/carcenoid/aphrodisisch l. seitig Sonne/Mond
Allerlei: langsam wachsend/reifend, Geschmack bitter, Kaktus ohne Stachel. destruktiv/psorisch
Quelle: Kakteenhandel (Lebendige Steinen
Repertorium: [Wier Mitchell]
ANHALONIUM LEWINII (Anh.)
MIND: - - Often introspective, brooding type of people, not very
sociable.
- Feel that they are different.
Lack self-confidence when in company.
- Lack of initiative, insecurity,
irresolution.- - Feel isolated, forsaken.
- Changeable mood. Irritable.
Distrustful, resentful to society.
- Existential ANXIETY. Spiritual
seekers. - - Mental prostration. Confusion. Dullness
- Flight from reality. Escape in
a world of dreams.
- MENTAL CONDITIONS: false
'spiritual', 'mystic' states.
- Breaks down the usual effect of
time and space. Time seems prolonged, space disintegrated.
- DepersonalizaTION.
Dissociation from environment.
- Weakened will-power with
increased self-awareness, insight in the inner workings of the psyche;
increased bodily awareness.
- Clairvoyance. Uncontrolable active and perceptive mind. Exaltation of
fancies.
- Affected greatly by sounds:
'kaleidoscopic hearing'. Out of the body experience or colourful delusions from
noise.
- Involuntary, colourful visions.
- Overtaken by world of
delusions. Feels merged with environment.
- Confusion of identity. As if he
had two wills, or seperated from his thoughts.
- Delusion is floating in the
air; body is immaterial; being double; being seperated
from
the physical world and observes
from above.
- Usually no fear arises with the
illusions. Desire for company to talk about the
delusions/illusions. - -
Schizophrenia.
GENERALS: - - < Skin contact/visions or sounds/Light/motion/closing
eyes
- > Rest, darkness. - - Ailments from drug
abuse, spiritual seekings.
- Motor incoordination.
HEAD: - - Pain with disturbance of vision.
EYE/VISION: - - Optic hallucinatios.
- Brilliant visions < on
closing eyes, from noises, touch.
EAR: - - Exaggerated reverberation of sounds NOSE: -
- Illusions of smell.
FACE: - - Left-sided
trigeminal neuralgia STOMACH: - - Nausea > lying down.
SLEEP: - - Sleeplessness from activity of mind. - - Visonary
dreams.
Gemüt: Angesprochen zu werden abgeneigt
Angst (während Frost)/Furcht (vor Lungenerkrankung/vor Menschen/vor dem Tod)/furchtlos
Anpassungsfähigkeit; Verlust der
Argwöhnisch, misstrauisch
Auflösung der Formen (des Raumes)
Verlangt sich auszudrücken
Außer sich im Allgemeinen
Begreifen, Auffassungsvermögen - leicht
Betäubung
Bewusstheit erhöht (des Körpers)/Bewusstlos (automatische Bewegungen)
Brütet, grübelt
Déjà vu
Delirium
Denken - Abstraktes Denken, Abstraktionsvermögen - abstrakte Konzepte werden wie Bilder/unfähig zum abstrakten Denken/Fähigkeit zum analytischen Denken/unfähig zum Denken in Konzepten über die Umwelt
Dissoziation von der Umwelt/distanziert
Ekstase
Empfindlich [gegen Geräusche (> Musik)]
Entmutigt/Entsagung i.B. Außenwelt
Erregt
Erschöpft geistig
Euphorie
Exzentrisch, überspannt
Faul
Fehler; macht [i. B. auf Orte/Zeit (Gegenwart geht in der Ewigkeit auf/Vorstellung vom Begriff der Zeit ist verloren)]
Fliehen, versucht zu (in Traumwelt)
Gedächtnisschwäche [für was (eben) geschehen ist/für Worte]/Gedächtnisverlust
Gedächtnis - gut, aktiv (für vergangene Ereignisse)/verwirrt, Gedächtnisverwirrung
Gedanken - Einförmig, monoton/hartnäckig (Gedanken seien vom Willen getrennt/schnell/vergehen, schwinden/zwingend, nötigen ihn, etwas zu tun/in Gedanken versunken
Gefühllos, hart
Geisteskraft erhöht
Geisteskrankheit, Wahnsinn
< Geistige Anstrengung (unmöglich)
Gesellschaft abgeneigt
Gesten, Gebärden; macht (automatisch)
Gewissenhaft, peinlich genau i. B. auf Kleinigkeiten
Gleichgültig, apatisch
Glückseelig/voller Wonne
Hass (auf Menschen, die ihn beleidigt haben)
Hellsehen
“Wie hilflos“
Homosexualität
Ichbezogenheit, Selbstüberhebung
Ideen, Einfälle - Mangel an/Ideen, Einfälle - Reichtum an, Klarheit des Geistes
Initiative, Unternehmungsgeist; Mangel an
Ironie
Konzentration - gut, aktiv/schwierig (Studieren)
Lebhaft, munter
Licht - Übermaß an Licht; sieht ein
Manie/Hysterie
Mathematik - Unfähigkeit zur (Addieren fällt schwer)
Meditieren, Nachdenken
Morphiumsucht
> Musik/“Wie getragen zu werden“/Trommeln führen zu Euphorie
Mystizismus
Nymphomanie
Optimistisch
Orientierungssinn - erhöht
Parfüm - liebt es, sich zu parfümieren
Persönlichkeitsverlust/ Verschmelzen mit der Umgebung
Phantasien - übertrieben, hochfliegend (+ Schlaflos)/darin versunken
Prophezeit
Qualvolle Angst
Redselig, geschwätzig (offenherzig)
Reizbar, gereizt
Resignation/schüchtern, zaghaft/schweigsam/Selbstbetrachtung
Rückzug aus der Wirklichkeit
Ruhelos (nachts)
Schizophrenie/Hebephrenie
Selbstkontrolleverlust
Selbstlos/Selbstsucht, Egoismus
Selbstvertrauenmangel (Selbstherabsetzung; Selbstherabwürdigung)/Widerstreit mit sich selbst
Sinne verwirrt, durcheinander
Spotten (Sarkasmus, beißender Spott)
Spricht - hastig, eilig/monoton/undeutlich/unzusammen hängend
Stimmung, Laune - veränderlich/wechselnd, wechselhaft
Streitsüchtig
Stumpf
Suizidneigung; Neigung zum Selbstmord
Tatkraft als Folge überwältigender visueller Sinneseindrücke verloren
“Wie Tod“/wünscht sich den Tod, möchte sterben
“Wie im Traum“ (flieht in eine Welt der Träume, in eine Traumwelt)
Traurig
Unbeständig/unentschlossen, Schwierigkeit, Entscheidungen zu treffen/verschiebt alles auf den nächsten Tag/geistige Unsicherheit
Unternehmen; etwas - hält aber bei nichts durch, bleibt nicht dabei; unternimmt Vieles, alles scheint Unwirklich/unzuverlässig
Vergesslich (vergisst Worte beim Sprechen)
„Wie verlassen zu sein“ („Wie isoliert“)
Verwirrt geistig [i. B. auf seine Identität (Gefühl der Dualität)/i.B. auf Situationen/i. B. auf die Zeit (Raum und Zeit)]
Verzweiflung
Wachsam
Wahnideen VIELE
Weint
Verlust der Willenskraft (mit vermehrter Einsicht, Selbsterkenntnis)
Willensschwäche/“Wie 2 Willen“
Flieht vor der Wirklichkeit
Zeit vergeht zu langsam, scheint länger/vergeht zu schnell, scheint kürzer
Zerrissenheit der Person; Persönlichkeitsspaltung
Zorn (ist außer sich)
Zufrieden
Zügellos/sexuelle Ausschweifung
Zweifelt
Schwindel: im Allgemeinen
Kopf: Hitze (in Kopfhaut)
Schmerz (Geräusche < Stundenschlag der Uhr/nervös/periodisch jeden 2en Tag/pulsierend)
Haare schmerzhaft
Sehen: Viele Farben/Formen verändert
Auge: Glänzend
Hippus
Lähmung in Oberlid
Schmerz mehrere
Trocken (Chiasma/innerlich/Lider/Papillae/Sklera)
Vorwölbung
Pupillen erweitert
Ohr: Geräusche im Ohr, Ohrgeräusche - Widerhall, Echos - jedes Geräusch hallt wider
Schmerz [< Geräusche/in Ohrmuscheln vorderer Teil (drückend)]
Hören: Halluzinationen - Geräusche, Töne, Klänge - Melodie, die von einem Lichthof umgeben ist; jeder Ton auf dem Klavier wird zur Mitte einer
Überempfindliches Gehör (gegen Geräusche/i.B. Stimmen und Sprechen)
Nase: Geruch, Geruchssinn vermindert/angenehme Gerüche eingebildet und wirklich/Schmerz in Nebenhöhlen
Gesicht: Gefühllos, taub
Gefühllose, taube Oberlippe
Kälte (kalte Lippen)
Lähmung in Muskeln < Kauen
Schmerz mehrere
Schweregefühl in Lippen /in Muskeln < Kauen
Steif/trocken
Kieferhöhle
Mund: Entzündet/kalte Zunge
Zunge: kalt/Kribbeln in vorderer Teil/Lähmung/pelzig vorderer Teil/schwer (in vorderer Teil)
“Wie Lähmung“ in Gaumen - Härte/
Speichelfluss
Geschmack - Essen geschmacklos (durch Blicken auf grüne Farbe)/metallisch ((durch Blicken auf grüne Farbe)
Äußerer Hals: Kropf - Basedow
Magen: Appetit - fehlend/unstillbar/vermehrt/vermindert
Durst vermindert
Übelkeit (< Bewegung/> liegend
Blase: Uriniert häufig
Männliche Genitalien: Kälte
Sexverlangen - fehlend/vermindert
Weibliche Genitalien: Kälte/Sexverlangen - fehlend/vermindert
Atmung: Atemnot, Dyspnoe, erschwertes Atmen/verlangt tief zu atmen
Brust: Zusammenschnürung (Herz)/Beklemmung/Herzklopfen
Schmerz (stechend)
Schwäche - Herz
Glieder: „Wie elektrischem Strom“ (im Unterschenkel)
Koordination fehlend, gestört/steife Gelenke
Lageempfindung verloren
Lähmung - klonischen Konvulsionen der Beine + Knöchel
Reflexe erhöht in Kniescheiben
Schmerz - Gelenke
Schweiß
Schlaf: Einschlafen spät
Schlaflos (nachts - schläft tagsüber/+ schläfrig tagsüber/durch Gedankenandrang/durch Phantasien)
Schläfrig (Sopor)
Träume: Visionär
Frost: im Allgemeinen
Schweiß: Kalt/reichlich
Haut: Ameisenlaufen (Schleimhäute)/rot/gefühllos, taub
Allgemeines: 13 h./
äußere Aktivität hört auf/Analgesie
< Bewegung/< Chorea < Bewegung
> Dunkelheit/> liegen/> Ruhe
Erschlaffte Muskeln/Lähmung - Paraplegie
Gefühllos, taub - äußerlich/einzelner Teile (peripher)
“Wie Hitze“/Lebenswärmemangel
Hypertonie
“Wie Kälte“ in inneren Organen
< Licht (Sonnenlicht)
Matt/müde
Psora
Pulsieren
Schmerz [erscheint plötzlich/“Wie geschlagen“/(hartnäckig) durch subkutane Injektionen/“Wie zerquetscht“/erstr. mach außen/Gelenke/innerlich erstr. Haut]
Berührung - Einbildungen von - Farben gesehen; werden als
“Wie Kraft, Durchhaltevermögen“ der Muskeln
Schwäche der Muskeln
Sonne - Aufenthalt in der Sonne
Steifes Ausstrecken des Körpers/steife Gelenke/steife Muskeln
< Wetterwechsel