Lava spp.

 

Lava allgemein

"Very calm and poised person, but when provoked he used to burst into violent anger. No control Shouting at others whoever they may be, using words that offend." (Aleem).

"Gentle disposition but highly sensitive to admonitions/criticisms/injustices done to him/others, leading to irritability. Suppressing the anger, yet when his anger went beyond control, he became violent."

Ailments from shock/indignation/suppression of emotions (anger). "Volcanoes usually look gentle, but once they start erupting, they behave very violently, blasting and blazing, the hot larva destroying and hurting everything around". (Staph)

From this it could be predicted that the remedy tends to have an associated action which is intense over the first few hours then an ongoing letting off of steam for a few weeks. This is something to observe and check in actual cases.

 

 

Hekla Lava (Hekla) w

 

 

Arizona Lava = Basaltic Lava from Sunset Crater near Flagstaff, Arizona

 

Repertorium:

Gemüt: Abscheu gegen sich selbst

Angst (# Zufriedenheit/Gewissensangst)/Furcht (vor Gewitter/vor Räubern)

Auf-/Zusammenfahren (abends/erwachend)

Beschimpfen, beleidigen, schmähen

Bestimmt

Bewusstheit erhöht (für Gedanken und Gefühle)/klarer Verstand

Distanziert (vor täglichen Arbeiten, Beschäftigungen)

Diktatorisch/eigensinnig, starr-/dickköpfig

Empfindlich (gegen Licht/Mangel an Empfindlichkeit)

Entmutigt/feige

Erregt (in Erwartung von Ereignissen)

Macht Fehler [schreibend/i. B. auf die Zeit (hat Vorstellung vom Begriff der Zeit verloren)]

Fluchen

Gedächtnisschwäche/Gedankenandrang, einstürmende Gedanken, Gedankenfluss/hört nur ihre inneren Gedanken und Gefühle über sich selbst/Vergehen, Schwinden der Gedanken/in Gedanken versunken

Unterdrückte Gefühle, Emotionen, Gemütsbewegungen

Gefühllos, hart (gegenüber Familie)/grausam/hartherzig, unerbittlich

Gesellschaft abgeneigt/Menschenfeindlich, Misanthropie

Gleichgültig, Apathie (gegen andere Personen; gegen/gegen persönliche Erscheinung, eigene Äußeres

Herausfordernd/verwegen

fühlt sich high/Hochgefühl/Kichern/kindisches Verhalten/spricht kindisch

Konzentration schwierig (morgens/schreibend/unmöglich sich zu konzentrieren)

Lachen

Langeweile

Moralischem Empfinden; Mangel an

Naiv, leichtgläubig

Optimistisch

macht, schmiedet viele Pläne

Reizbar, gereizt [morgens (nach dem Aufstehen)]

Schmutzig

Schweigsam/Seelenruhe, gelassen

Selbstsucht, Egoismus

Selbstvertrauenmangel (möchte Unterstützung, Zuwendung/verachtet sich selbst und glaubt, die anderen hielten ihn für unfähig)

Singen

Sinne scharf

Spricht im Schlaf

Stimmung, Laune - abweisend, zurückweisend (weist jeden zurück)

Streitsüchtig

Tadelt andere

Theoretisieren

“Wie im Traum”

Überstürzt, vorschnell, unüberlegt, unbesonnen

Ungeduld

Unsicherheit geistig

alles scheint unwirklich

Unzufrieden

Verwegen

Verwirrt geistig („Wie berauscht“)

Verzweifelt (am Leben)

Wachsam

Wahnideen (verteidigt sich gegen eingebildete Angriffe und Beschuldigungen/erwachend/sei von der Welt getrennt/sei groß gewachsen/sei ein Kind/würde kritisiert/über ihn  wird gelacht und gespottet/das Leben sei einfach/jemand sei anwesend/alles scheint rund/würde verachtet/habe Pflichten vernachlässigt)

Waschen, baden abgeneigt

Weinen (kann nicht weinen, obwohl er traurig ist)

Widerspenstig

Handlungen stehen im Widerspruch zu den Absichten

Zeit scheint länger; vergeht zu langsam

Zerstreut

Zorn (erwachend)

Zufrieden

Zuversichtlich

Schwindel: im Allgemeinen

< Aufstehen/< Gehen

Kopf: Schmerz mehrere

Schweregefühl

Zusammenschnürung im Stirn (l. über den Augen)

Kribbeln (in Scheitel)

Auge: Glänzend/jucken/trocken/müder Ausdruck/Müdigkeitsgefühl

Sehen: Gegenstände scheinen neben dem Sehfeld zu liegen

Ohr: rot/gefühllos, taub l.

Hitze r.

Ohrschmalz dünn/gelb

Schmerz (stechend)

Verstopfungsgefühl (l./> Bohren mit dem Finger)

Hören: Überempfindliches Gehör

Nase: Kalte Nasenspitze/überempfindlicher Geruchssinn

Gesicht: rot (r.)/ Hitze (einseitig/Hitzewallungen/Wangen)

Kribbeln in Lippen

Schmerz - r. (drückend)/Lippen (brennend)/Kieferhöhle (drückend)

Trockene (Lippen)

Mund: Prickeln, Kribbeln in Gaumen/in Zunge

Schmerz in Zunge einige/geschwollene Zunge/“Wie geschwollen“

Trocken

Geschmack faulig

Innerer Hals: Schmerz (wund schmerzend)/geschwollen/troken

Äußerer Hals: Haare werden dunkler

Magen: Appetit- fehlend (mit Durst)/launisch/vermehrt (mit Schwäche)

Durst (+ trockene Zunge)

Gluckern; Gurgeln/Schluckauf

Sodbrennen

Übelkeit [nachts (nach Mitternacht- 2 h. - 4 h/< Bewegung]

Bauch: „Wie Besorgnis, Bangigkeit im Bauch“

Schmerz [nachts/brennend/Leber)

Rektum: Blutung aus dem Anus (< harter Stuhl)

Schmerz < Stuhlgang

Stuhl: übel riechend/gewaltsam, plötzlich, in einem Schwall/Hart (mit Blut)/wässrig

Urin: braun/reichlich

Weibliche Genitalien: Jucken (in Schamgegend)

Kehlkopf und Trachea: Stimme - tief

Husten: Hüsteln (nachts)/weckt aus dem Schlaf/> Trinken .

Brust: Hautausschläge schmerzhaft

Beklemmung/Herzklopfen

Schmerz im Brustbein (wund schmerzend)

Rücken: Jucken in Zervikalregion/Schmerz in Zervikalregion (< Berührung)/Steifheit in Zervikalregion (erstr. Schulter)

Glieder: ist sich merkwürdiges Gefühl in Hüfte bewusst

Jucken in kleinem Finger

Kribbeln in Schultern (l.)

Schmerz in Kniekehle [schießend/< Sitzen (schießend)]

Zusammenschnürung in Oberschenkel r.

Schlaf: Schwer/Aufstehen abgeneigt/erwacht zu früh/ruhelos

Träume: Viele

Frost: Frösteln (< Zugluft, Luft)

Haut: Hautausschläge - Psoriasis

Jucken (brennend)

Trocken (kann nicht schwitzen)

Allgemeines: Gefühl von Hitze # Gefühl von Kälte

Speisen und Getränke: Abgeneigt: Getränke + Durst;   Verlangt: Alkohol/Babynahrung/Brausegetränk/gehaltvolle, fette Speisen/Gewürze, Würzmittel/kalte Getränke, kaltes Wasser/Käse/Choc/Süßigkeiten;

Müde (nachmittags)

Beschwerden durch Reisen

Zittern äußerlich

 

= Heroine - Freundschaftsempfinden;

Verreibung: Mein Stein = wahrscheinlich Tephrit = ein basaltisch Gestein

Vor Verreiben: Beim Lesen des nachfolgende Textes wurde mir bewusst, dass Lava sehr zutreffend für mich ist. Ich habe noch ein wenig Basaltgestein aus Chaldikidi, Griechenland. Dort wo ich es gefunden habe, gibt es sehr viele unterschiedliche, zerkleinerte Gesteinssorten zu finden, es ist ein Beben gefährdetes Gebiet.

Verreiben:

C 1/1 Taub im l. Arm + schmerzhaft/Schummrig im Kopf /„Wie explosive Energie aufsteigend vom Bauch“

C 1/2 Ich huste leicht + einige male mit wenig lockere Auswurf

C 1/3 Schummrig im Kopf/Kehle „Wie wund“/“Wie Hexenschuss“ im Hals l. Seite

C 1/4 Kehle „Wie wund/schmerzhaft

C 1/5 Taub im l. Arm + schmerzhaft/Kehle „Wie wund“

C 1/6 Auswurf kommt hoch ohne Husten

Nach Verreiben:

Sofort: Ich schreibe Buchstaben UNTERschiedlich vom gewohnte Schrift (“schots en scheef” ohne Reue). Ich schaue es mir interessiert an.

In Achselhöhle r. “Wie wund gescheuert”

1en Tag:

Traum: Ich sehe einen rote/glühende Mittelpunkt im Schwarz. Wie verlöschende Glut im Feuer. - - - - -

Ich schreibe noch immer “schots en scheef”

Das Brennen was ich schon längere Zeit im Magen hatte, habe ich nun nach dem Essen im Bauch.

2en Tag:

Traum: Ich schaffe es das erste mal in einem Traum zu agieren. (= lucid dreaming) aber unerinnerlich - - - - -

Ich bin depressiv vor dem Aufstehen. Ich möchte auch nicht aufstehen. Höre ein kritische Film über Las Vegas an und bekomme Suizidgedanken mit Weltschmerz. Mir ist KALT. Ich mache mehr Tippfehler als sonst. Ich esse viel Süßes. Alle negative Berichterstattung geht mir am Herzen. Ich bin verabredet eine Gruppe Kindern vorzulesen. Es = nur 2 da und ich lese nicht vor und gehe bald wieder weg.

3en Tag: Bin weniger depressiv als vorigen Tag, komme leichter aus dem Bett. Will wieder nur Süßes essen. Zwinge mich Gemüse zu kaufen.

4en Tag:

Traum: Ich gehe zu einem Depot oder Ähnliches und will dort ein Paket für mich abholen, Es soll 107 Euro + einige Cent kosten. Es ist nicht da. Statt dessen hole ich einen Bestellung meines Mannes ab. Es ist was massives Schwarzes + Datteln und Oliven. Die sind eingeschweißt in Folie. Die Datteln sind braun, die Oliven aber gelb-grün. Ich wundere mich ob meinem Geld reichen wird. Ich habe 110 Euro dabei und das reicht - - - - -

Mir geht es viel besser. Habe einige neue Ideen bekommen über Heroine und Opium.

5en Tag:

Traum: Ich singe o. rezitiere “Some who succeeded and some who suffered in vain“ (Kinks), dann gibt es ein Art Loch und es wiederholt sich „Some who succeeded and some who suffered in vain“ (Kinks) - - - - -

Ich werde nach 4 Stunden hell wach schreibe den Traum auf und schlafe danach noch 3 Stunden.

6en Tag: Ich werde depressiv wach. Ich habe verabredet im Garten zu arbeiten und unterstelle ich habe keine Kraft alles was zu tun ist, auszuführen. Ich arbeite tatkräftig 2 Stunden und alles ist zum Ende gebracht. Habe schon Tagen LUST auf Süßem. Ich könnte schon morgens zum Frühstück Kekse essen.

7en Tag: Der Hang nach Süßem ist weniger. Ich bin positiv gestimmt.

 

1st state: Flowing and going for it no matter what/nothing slows down an active Lava flow. This is a child-like state, which in an adult, would be viewed as their characteristic (forceful) predisposition. polar aspect of unsteadiness and unsureness. Dictatorial and quarrelsome tendencies find their opposite expression in naive, childlike states and feelings of being under attack, of being forced against one's will, sexually compromised; fears of being killed, of being criticized; feelings of neglected duty. Feeling tall, powerful, alert, clear and active are contrasted with falling, lacking focus, distraction, self despising and cowardice

2nd state: is hardness (like crust of cooling Lava), resistance and obstinacy.

Both primary and secondary state may be viewed from outside as unfeeling/callus and amoral behaviour

3rd state: may be expected to have characteristic psychological components as aridity and barrenness. Isolation.

1. # 2.

In contra-distinction to the relentless confidence of the primary state, there is a sub-theme of twoness in the remedy, one prover dreamed of two paths, and in another dream, of two persons running on

a cliff path, one of whom, despite the danger, said, "I'm going that way anyway!" and fell over the cliff edge. The, "I'm going that way anyway!" aspect , and as another prover found herself singing,

"I know what I want and I want it now", is characteristic of the unfeeling aspect of Lava which can give rise to others disliking and being critical of that state, as did the supervisor of prover 10. "She is arrogant, unfeeling, dictatorial. Totally disinterested in anything anybody has to say except herself. I hate being around her - it's a horrible state - repulsive! People say what would be hurtful things to her - she doesn't care. Usually she is very sensitive, and over careful not to hurt another's feelings. If anyone crosses her, she just goes for them, otherwise she doesn't bother to talk.

Lava represents the Phlegmatic/Choleric axis. Choleric aspects being: hot, dry, forceful, determined. As already mentioned, nothing gets in the way of flowing lava. Phlegmatic aspects: childlike, inward, unsteady. Has strong Aries (Widder) energy

 

Repertory:                                                    [Misha Norland]

Arizona lava

Gemüt: Abscheu gegen sich selbst

Angst (# Zufriedenheit/Gewissensangst)/Furcht (vor Gewitter/vor Räubern)

Auf-/Zusammenfahren (abends/erwachend)

Beschimpfen, beleidigen, schmähen

Bestimmt

Bewusstheit erhöht (für Gedanken und Gefühle)/klarer Verstand

Distanziert (vor täglichen Arbeiten, Beschäftigungen)

Diktatorisch/eigensinnig, starr-/dickköpfig

Empfindlich (gegen Licht/Mangel an Empfindlichkeit)

Entmutigt/feige

Erregt (in Erwartung von Ereignissen)

Fehler; macht [schreibend/i. B. auf die Zeit (hat Vorstellung vom Begriff der Zeit verloren)]

Fluchen

Gedächtnisschwäche/Gedankenandrang, einstürmende Gedanken, Gedankenfluss/hört nur ihre inneren Gedanken und Gefühle über sich selbst/Vergehen, Schwinden der Gedanken/in Gedanken versunken

Unterdrückte Gefühle, Emotionen, Gemütsbewegungen - unterdrückte

Gefühllos, hart (gegenüber Familie)/grausam/hartherzig, unerbittlich

Gesellschaft abgeneigt

Gleichgültig, Apathie (gegen andere Personen; gegen/gegen persönliche Erscheinung, eigene Äußeres

Herausfordernd/verwegen

High; fühlt sich/Hochgefühl/Kichern

Kindisches Verhalten/spricht kindisch

Konzentration schwierig (morgens/schreibend/unmöglich sich zu konzentrieren)

Lachen

Langeweile

Menschenfeindlich, Misanthropie

Moralischem Empfinden; Mangel an

Naiv, leichtgläubig

Optimistisch

Pläne - macht, schmiedet viele Pläne

Reizbar, gereizt [morgens (nach dem Aufstehen)]

Schmutzig

Schweigsam/Seelenruhe, gelassen

Selbstsucht, Egoismus

Selbstvertrauenmangel (möchte Unterstützung, Zuwendung/verachtet sich selbst und glaubt, die anderen hielten ihn für unfähig)

Singen

Sinne - scharf

Spricht im Schlaf

Stimmung, Laune - abweisend, zurückweisend (weist jeden zurück)

Streitsüchtig

Tadelt andere

Theoretisieren

Traum; wie in einem

Überstürzt, vorschnell, unüberlegt, unbesonnen

Ungeduld

Unsicherheit; geistige

Unwirklich - alles scheint

Unzufrieden

Verwegen

Verwirrt geistig („Wie berauscht“)

Verzweifelt (am Leben)

Wachsam

Wahnideen [verteidigt sich gegen eingebildete Angriffe und Beschuldigungen/erwachend/sei von der Welt getrennt/sei groß gewachsen/sei ein Kind/kritisiert worden/man würde über ihn lachen und spotten/das Leben sei einfach/jemand sei anwesend/alles scheint rund/würde verachtet/habe seine Pflichten vernachlässigt/zu waschen, zu baden abgeneigt]

Weinen (kann nicht weinen, obwohl er traurig ist)

Widerspenstig

Widersprüchlich - Handlungen stehen im Widerspruch zu den Absichten

Zeit - langsam, scheint länger; vergeht zu

Zerstreut

Zorn (erwachend)

Zufrieden

Zuversichtlich

Schwindel: im Allgemeinen

< Aufstehen/< Gehen

Kopf: Schmerz mehrere

Schweregefühl

Zusammenschnürung im Stirn (l. über den Augen)

Kribbeln (in Scheitel)

Auge: Glänzend/jucken/trocken/müder Ausdruck/Müdigkeitsgefühl

Sehen: Gegenstände scheinen neben dem Sehfeld zu liegen

Ohr: rot/gefühllos, taub l.

Hitze r.

Ohrschmalz - dünn/gelb

Schmerz (stechend)

Verstopfungsgefühl (l./> Bohren mit dem Finger)

Hören: Überempfindliches Gehör

Nase: Kalte Nasenspitze/überempfindlicher Geruchssinn

Gesicht: rot (r.)/ Hitze (einseitig/Hitzewallungen/Wangen)

Kribbeln in Lippen

Schmerz - r. (drückend)/Lippen (brennend)/Kieferhöhle (drückend)

Trockene (Lippen)

Mund: Prickeln, Kribbeln in Gaumen/in Zunge

Schmerz Zunge einige

Trocken

Geschmack faulig

Geschwollene Zunge/“Wie geschwollen“

Innerer Hals: Schmerz (wund schmerzend)/geschwollen/troken

Äußerer Hals: Haare werden dunkler

Magen: Appetit – fehlend (mit Durst)/launisch/vermehrt (mit Schwäche)

Durst (+ trockene Zunge)

Gluckern; Gurgeln/Schluckauf

Sodbrennen

Übelkeit [nachts (nach Mitternacht – 2 h. - 4 h/< Bewegung]

Bauch: „Wie Besorgnis, Bangigkeit im Bauch“

Schmerz [nachts/brennend/Leber)

Rektum: Blutung aus dem Anus (< harter Stuhl)

Schmerz < Stuhlgang

Stuhl: übel riechend/gewaltsam, plötzlich, in einem Schwall/Hart (mit Blut)/wässrig

Urin: braun/reichlich

Weibliche Genitalien: Jucken (in Schamgegend)

Kehlkopf und Trachea: Stimme - tief

Husten: Hüsteln (nachts)/weckt aus dem Schlaf/> Trinken .

Brust: Hautausschläge schmerzhaft

Beklemmung/Herzklopfen

Schmerz - Brustbein (wund schmerzend)

Rücken: Jucken in Zervikalregion/Schmerz in Zervikalregion (< Berührung)/Steifheit in Zervikalregion (erstr. Schulter)

Glieder: ist sich merkwürdiges Gefühl in Hüfte bewusst

Jucken in kleinem Finger

Kribbeln in Schultern (l.)

Schmerz - Knie – Kniekehle [schießend/< Sitzen (schießend)]

Zusammenschnürung in Oberschenkel r.

Schlaf: Schwer/Aufstehen abgeneigt/erwacht zu früh/ruhelos

Träume: Viele

Frost: Frösteln (< Zugluft, Luft)

Haut: Hautausschläge - Psoriasis

Jucken (brennend)

Trocken (kann nicht schwitzen)

Allgemeines: Gefühl von Hitze # Gefühl von Kälte

Speisen und Getränke: Abgeneigt: Getränke + Durst;  Verlangt: Alkohol/Babynahrung/Brausegetränk/gehaltvolle, fette Speisen/Gewürze, Würzmittel/kalte Getränke, kaltes Wasser/Käse/Choc/Süßigkeiten;

Müde (nachmittags)

Reisen - Beschwerden durch

Zittern äußerlich

 

 

Basaltic lava (Basal)

„Basalt gibt halt“

Thema: Halt;

Repertorium: Haut: Jucken - brennend

R.S.: Basalt entstand, als sich in der lemurischen Zeit der Mond von der Erde abgelöst hatte und damit die verhärtenden Mondenkräfte aus der Erdentwicklung ausgeschieden wurden. Für den okkulten Blick erscheinen die Basaltbildungen als Überreste jener reinigenden Kräfte, die den Erdkörper erschütterten, als die Mondenabtrennung erfolgte. Damals verdichtete sich die noch flüssige Erde soweit, dass der mineralische Kern entstand.

[Lava Kilauea]

Symptoms in general were intense and long lasting, a fact already known from other basalt remedies.

 

Vergleich: Alum-sil. Polyg-c. (Liebt Lavagestein). Hekla. Kaolin

Aktiv Vulkangestein Si

Siehe: Vulkangestein + Gesteins- + Graugruppe

Quelle: Fax: 0211/444262

 

Mind: absorbed/abstraction of mind/abusive/alert/angry on waking/anxiety (# contentment/of consciousness)/audicity/thoughts and feelings of heightened awareness/clarity of mind/aversion to company/difficult concentration difficult (cannot fix attention/morning/while writing)/want of self-confidence (with self-despising and feelings of inadequacy in the eyes of others/+ desies support)/confident/confusion of mind („As if intoxicated“)/content/contrary/cowardice/cruelty/cursing/defiant

Delusions (being attacked/is a child/is criticized/is despised/being laughed and mocked at/life is simple/to be likeable, soft and cuddly but others think her smug and unlikeable/has neglected his duty/some else is present/everything seems round/is separated from the world/is tall/on waking/despair (of life)/detached (from daily activity)/dictatorial/dirty)

Discontented/irritable (morning/after rising)/“As if in a dream“/suppressed emotions/ennui/tedium/excitement (when anticipating events)/exhilarated/giggling/laughing/singing/speech childish/fear (of robbers on waking/of thunderstorm)/hardhearted (unfeeling/with family)/impatience/rash/indifference o. apathy (to personal appearance/aversion to bathing/toward others)/loathes oneself/repulsive mood (towards everyone)/memory weak/misanthropy/mistakes (in conception of time/ time appears longer; passes too slowly /writing)/want of moral feeling/naive/optimistic/positive/makes many plans/obstinate/headstrong/taciturn/selfish/egoism/quarrelsome/reproaches others

sensitive to light/want of sensitiveness/senses acute/spaced out feeling/startled (evening/on waking)/talks in sleep/theorizing/thoughts (hears only his inner thougthts and feelings/rush/vanishing)/tranquil/serene/calm/weeps

cannot weep though sad

Vertigo: on rising/walking

Head: Constriction (forehead/over l. eye)/heavy/pain/tingling (vertex)

Eyes: Brilliant/dry/itching/expression (tired/sensation)

Vision: Acute/sees objects besides field of vision

Ear: red/heat at night/numb l./stitching/“As if stopped“ (> borin with finger/l.)/wax (thin/yellow)

Hearing: Acute

Nose: Tipp is cold/smell acute

Face: Red (r.)/dry (lips)/heat (cheeks/flushes/l./r.)/Pain (bruning in lips/pressing in r.)tingling in lips

Mouth: Dry/burning/“As if burnt“/prickling (tongue/palate)/swelling (tongue/Tongue “As if swollen“)taste putid

Throat: dry/sore/swelling

External throat: Hair darkens

Stomach: Appetite [xaprixious/increased (+ weak)/wanting (+ thirst)]/gurgling/heartburn/hiccough/nausea (on motion/night/2h./4h.)/thirst (+ dry tongue)

Abdomen: „As if apprehensive“/pain burning (at night)/liver)

Rectum: Hemorrhage (from hard stool)/pain during stool

Stool: Forcible/sudden/gushing/hard (+ blood)/offensive/atery

Urine: brown/copious

Female genitale organs: Itching in pudendum

Larynx: Deep voice

Cough: > Drinking/hacking (night)/wakens up from sleep

Chest: Painful eruptions/oppression/pain sore on sternum/palpitation of heart

Back: Cervical region itching/pain (from touch)/sore/stiff (ext to shoulder)

Extremities: Conscious of hip (feeling strange)/constriction of thigh r./itching on 4th finger/pain shooting in hollow of knee (sitting)/tingling in shoulder (l.)

Sleep: Heavy/restless/aversion to rise/waking too early

Dreams: Activity (never completed)/airports/bathing with cold showers/havong a beard/body parts have become 3D lifelike images/old boyfriend/choices/standing on a cliff/climbing/forced coition (with a man known to be dangerous)/orange colored/cooking/danger/of the dead (relatives of his mother)/black dogs/doors [ill fitting (top of l. corner missing)/knocking]/men are killed by falling from a height/fishes/high places/big houses/insects/journeys/knives/looking for someone/men threatening (# with friendliness)/mother/2 paths/being pursued (by police)/ship/shopping/of tiredness/violence/wedding/shutting windows (never completed)

Chill: (after draft of air)

Skin: Dry (inability to perspire)/psoriasis/itching

Generals: Food and drink: desires: alcoholic drinks/cheese/choc/cold drinks (water)/nursery foods/rich food/soda pop drinks/spices/sweets;

Aversion to: drinks + thirst;

Sensation of heat # sensation of cold/ailments from travelling/trembling externally/waeriness (afternoon)

 

Vergleich: Ang (= Lava-ähnlich).:

 

Allerlei: Ausglühende Lavastrom wurde der Mensch geschaffen Kamtschatka (Halbinsel am Pazifische Ozean)

WIDDER

 

 

ETNA LAVA

 

Etna: the largest active volcano in Europe/one of the largest in the world. Many of Etna's eruptions have occurred through fissures that have opened in the volcano's sides, although one of the numerous vents in the central crater is almost always active, emitting lava or puffs of gas and ash. Etna's ample structure has formed through phases of activity and periods of dormancy and erosion. The magma's conduits have shifted over time, giving the volcano its current irregular shape.

Etna's eruptions are prevalently effusive i.e. with lava flows running like rivers down ist  slopes, thereby increasing its dimensions.

The summer of 2001 saw Etna fully active once again: from 18th July to 7/8th August. The explosions were concentrated around an altitude of 2,550 metres whilst, at lower altitudes,

a single vent at 2,100 metres proved to be active and its eruptions threatened the village of

Samples taken at an altitude of 2,550 metres from the crater of Monte S. Leo.

Analysis gave the following: SiO² (47.18%), CaO (10.64%), Ti O² (1.71%), Na²O (3.36%), Al²O² (16.24%), K²O (1.92%), Fe²O (tot 11.33%), P²O² (0.49%), MnO (0.17%), MgO (6.21%) Tot. 99.25

 

Containing Silicium monoxide (49%) which can provoke acute/chronic silicosis in man. Silicia particles generally provoke pulmonary fibrosis.

Titanium dioxide is widely used in manufacture of plastics and dyes. It is used as a food additive/ in cosmetics.

It is very resistant to corrosion and has an application in metallurgy/surgical implants and prostheses. It is also present in drinking water. It is considered inert and the percentage absorbed

after oral administration is approximately 3%. What is absorbed is then excreted in urine. If inhaled, it tends to remain in the lungs. In massive doses, it is classified as a "mildly troublesome" compound, given that only mild cases of pulmonary fibrosis have been observed in patients who have inhaled massive quantities by accident.

Lava's other components may be considered inert, although some of them are known to be toxic in massive doses. Indeed, phosphoric anhydride is considered corrosive.

 

Repertory:                                       [Pietro Gulia/Giusi Pitari/Gustavo Dominici].

Mind:

1) Calm

2) Cheerful (in spite of troubles)/active + set to do things/

3) Resolute (in troubles)/self confident

4) Anger (confronting/hard to restrain/submerged/family members)/irritable (small things)

5) Exaltation/1. Euphoric, 2. irritable

6) Powerless/helpless/insecure (must agree)/listless

7) Nostalgia

Head: Heavy (fainting feeling) and blocked / headache/”As about to burst”

Eyes: Watering

Nose: Watering

Stomach: Burning (in the pit/+ dilated/< during mense)/frequent belching (+ nausea)/

Rectum: Defecating difficult/anal fissure/frequent flatulence/stinking flatus

Stool: Dry, small, hard

Bladder: Micturition often and profuse urination

Female genitals: PMS/

Menses + stabbing in uterus ext to loins (more intense r.)/to the internal parts of my thighs/early

Flow short/copious

Cough: Violent/racking/deep, 1. hollow/violent fits of coughing. 2. The paroxysm ends in a sound like a gasp “As if I have got whooping cough”. 3. retching.

Back: Pain in lumbar region when standing for a long time/sharp muscular pain in the loins on right. It gets worse while standing up or

arching. Sometimes the front part of my right thigh hurts a lot Pain makes immobile/takes breath away.

Strange lumbar pain, like an electric shock stretching The pain is so violent that it takes my breath away; luckily it doesn’t last long, only a few seconds. The pain doesn’t go down along the sciatic nerve, as usual, but it spreads up the spine.

Extremities: intense pain in r. elbow down to the fingers tips. pain “Is like a twist”. Fingers r. have gone numb;

and they have gone numg Periodic 2 weekly.

Dreams: water (the “wateriness” again): heavy rain; water spouting out of a factory chimney and

changed into soot. red colour (red cities, red houses, a red throne, very red sunset); feelings of anger and resolution.

Skin: red unbearably itching small spots/Acne on the face/violent itching on the head and on the thighs; improvement of dandruff; a reddish itching with large spot on the neck.

pimples on the face and on the thighs; rash on the thighs and on the sacrum (not itchy unless touched)/desquamating spots on the neck and on the external angle of the l. eye.

Rash on the face with boils on the chin. red, dry, not itching,

desquamating like dandruff, long-lasting, < during menses.

lacking in vital warmth and wraps up well - getting warm + hot flushes;

feels tired, heavy and lacking in strength and drags himself about;

heavy, watery discharge from nose/eyes; deep, hollow, rasping, racking cough in violent fits;

has a strong/frequent urge to urinate day + night /urine copious and as clear as water;

suffers from constant nausea/a burning in stomach, regurgitation and eructation.

widespread, itchy rashes;

elated almost to the point of euphoria, enjoying great energy/”As if able to do anything”;

feels calm but easily becomes angry;

suffers an intense and impotent rage; a repressed rage “As if about to explode”

resentful and unfeeling . Unrepentantly furious with family members;

feels nostalgia for his family and children;

has unrestrainable tears that come flooding out like water.

Generals: 1) Chilliness, coldness.

   2) Weakness, weariness, heaviness.

   3) “Wateriness” = profuse thin discharge, like water, from nose (hayfever)/eyes/bladder

clear, profuse, odourless urine....“As if water was inside the nose root, I need to sniff all the times, like a sort of tic”

 

Lava Kilaueax = Peles Haar oder Peles Tränen

Manam (Papua New Guinea) = Asche

Stromboli

 

 

Vorwort/Suchen                                Zeichen/Abkürzungen                                   Impressum