A.D.H.S. = „Zappelphilippsyndrom“/= Aufmerksamkeitsdefizit/Hyperaktivitätssyndrom
A.D.D. = Aufmerksamkeitsdefizitsyndrom
Der kleine Zappelphilipp - Meine Welt ist bunt und dreht sich
Familienfilm, Niederlande 2012
http://ir.dut.ac.za/handle/10321/1888
https://openscholar.dut.ac.za/bitstream/10321/2788/5/Middleborough_2004.pdf
http://www.narayana-verlag.de/Heiner-Frei/a248?authors_id=248&boxleft=1
http://www.adhswissen.com/typische-merkmale-von-adhs/
http://adhd.emedtv.com/
http://arbeitsblaetter.stangl-taller.at/SUCHT/Ritalin.shtml
http://ir.dut.ac.za/bitstream/handle/10321/534/Jones_2009.pdf?sequence=1&isAllowed=y
https://www.3sat.de/dynamic/sitegen/bin/sitegen.php?query_string=adhs&days_published=365&scsrc=1
Nikotin dämpft ADHS und kann in der Nächste Generation ADHS auslösen.
https://www.zeit.de/zeit-magazin/leben/2021-10/adhs-erwachsene-symptome-stoerung-vorteile-julian-hellmann-regen
https://www.nzz.ch/feuilleton/aufmerksamkeit-die-moderne-welt-ist-gift-fuers-hirn-was-tun-ld.1666054?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE
https://www.quarks.de/gesellschaft/psychologie/das-solltest-du-ueber-adhs-wissen/?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE
https://www.zeit.de/arbeit/2022-07/adhs-gehirn-aufmerksamkeit-konzentration-erwachsene
https://www.zeit.de/zett/politik/2022-02/adhs-aufmerksamkeit-konzentration-diagnose-alltag-psychologie
https://www.zeit.de/campus/2022/05/darya-alizadeh-adhs-modelabel-interview
https://www.wiwo.de/erfolg/beruf/adhs-im-job-was-chefs-bei-mitarbeitern-mit-adhs-beachten-sollten/28681222.html?wt_mc=zeitparkett
https://www.zeit.de/arbeit/2022-11/adhs-psychologie-psychotherapie-diagnose
https://www.zeit.de/zett/2023-03/adhs-leben-partner-beziehung-paar-erwachsene?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE
https://www.zeit.de/zett/politik/2022-02/adhs-aufmerksamkeit-konzentration-diagnose-alltag-psychologie
Vergleich: Vergleich.: Autismus + ADHS +
Hochbegabtheit; Spenglersan. Kolloid A (= das Ritalin der
Firma Meckel-Spenglersan).
Siehe: A.D.H.S. Behandlung.. (mehrere Quellen) +Anthroposofische ADHS Behandlung (Georg Soldner, H. Michael Stellmann) + Kind. + Anhängsel. (T. Brown/AFP »Gute Noten sind nicht alles«/Kathryn Kortmann, freie Wissenschafts-journalistin, „Zappelphilipp“) + Anhang. (Steve Baldwin/Dr. med. Heiner Frei) + Anhang 3
(Dr. Luc de Schepper/Dr. Rajneesh K. Sharma: repertory) + Anhang 4 (Susan Margaret Nagle, S. Afrika) + Mittelfindung + Anhang (Dr. Walter Eichlseder/Hp Beatrix Angelika Buthut/Tanja/Hofmann/Steven E. Nissen/Werner Stangl) + Schlaf. Anhang 3 + Anhang. 5 (Bertram von Zabern/Maik Herberhold, Jugendpsychiater) +
Anhang. 6 (‡ Georg Soldner, H. Michael Stellmann ‡) + Anhang. 7 (Erwachsene) + Scientific study of homeopatic treatment. (Elaine Lewis) +
Ritalin. + Nosoden allgemein.. + Miasm
sykose. + A.D.H.S. Anhängsel. + ADHS Anhang.. + A.D.H.S./A.D.D. Anhang. (Dr. med.
Heiner Frei) + Anhang. 3 +
Borreliose. + Anhang. 8 (John-John Brian Lottering: theories for
ADHS/Thomas Struppe) + ADHD Anhang. 9 (Megan
Jones) + Anhang
10 (Nadline Muller/ ) + Learning
disability
Homeopathic remedies for uncontrollable (= unkontrollierbare) kids.
(Systemsprenger)
Anac. Androc. Bell. Cham. Cina. Hyos. Hell Lyssin. Med. Sanic-aq. Spenglersan T Kolloid Stram. Tarent. Tub. Secretin.
Grounding stones: Help calm the frantic mind, the
"squirrel's cage" syndrome, brings the 'space cadet' back to earth
and lends practicality and organization to the above.
Instills discipline. A MUST for a healer (wear in right pocket because
it grounds the energies through you to the person you're working with).
Amber (Saturn), Boji stone (Pluto), Coral (Moon), Flint (Saturn),
Hematite (Mars), Ivory of any type (Saturn), Jet (Saturn), Petrified Wood
(Saturn), Pyrite (Mars),
Smoky Quartz (Saturn) and Sunstone (Sun).
Die Abkürzung ADHS steht für Aufmerksamkeits-Defizit-Hyperaktivitäts-Syndrom. Liegt keine Hyperaktivität vor, spricht man von ADS. Dabei handelt es sich um
eine genetisch bedingte Regulationsstörung von Botenstoffen im Gehirn (sogenannte Neurotransmitter). Den Betroffenen fällt es dadurch schwer, sich auf eine Sache
zu konzentrieren. Sie lassen sich leicht ablenken, sind ungeduldig und motorisch unruhig (ADHS) oder verträumt (ADS). Auf der anderen Seite sind sie sehr kreativ, begeisterungsfähig und besonders ehrgeizig, wenn sie etwas interessiert.
Das Krankheitsbild wurde bereits im 19. Jahrhundert von Dr. H. Hoffmann in seinem Buch Der Zappelphilipp beschrieben. 1932 wurde der Begriff "Hyperkinetische Erkrankung des Kindesalters" (HKS) eingeführt, der zum Teil auch heute noch verwendet wird. Am stärksten verbreitet ist mittlerweile jedoch die Bezeichnung ADS/ADHS. Es gilt zur Zeit als eine der häufigsten Krankheiten im Kindes- und Jugendalter, die größtenteils auch im Erwachsenenalter erhalten bleibt.
Weltweit haben derzeit zwischen 5 und 7% der Menschen eine ADHS/ADS-Diagnose. Jungen scheinen deutlich häufiger betroffen zu sein als Mädchen. Allerdings fallen betroffene Mädchen auch weniger auf, da sie meist "nur" ADS haben und sehr verträumt sind anstatt laut und zappelig.
Unter des Aufmerksamkeitsdefizitsyndroms versteht man eine bereits meist im Kindesalter entstehende psychische Störung, die sich vor allem durch fehlende Aufmerksamkeit und impulsives Verhalten zeigt. Bei der Aufmerksamkeitsdefizit-Hyperaktivitätsstörung (ADHS) kommt noch ein übermäßiger Bewegungsdrang hinzu, der vor allem in Gruppensituationen stark auftritt. Ungefähr 50% der Kinder, die an ADHS leiden, haben die Symptome auch noch im Erwachsenenalter. Rund ¾ der Betroffenen sind männlich. Nach Ansicht der meisten Wissenschaftler handelt es sich um eine Hirnstoffwechselstörung. Die ADHS-Diagnose ist eine reine Ausschlussdiagnose, die Krankheit kann daher niemals zweifelsfrei nachgewiesen werden. Eine Verhaltenstherapie kann helfen.
Hypoallergene Kost hilft Zappelphilipps. Zu diesem Ergebnis kommt ein niederländisches Forscherteam nach einer Studie mit 100 Freiwilligen. Jan Buitelaar, Radboud-Universität in Nijmegen und Kollegen bildeten eine Untersuchungsgruppe aus 50 Kindern mit ADHS im Alter von 4 - 8 Jahren, die 5 Wochen lang nur wenig allergene Nahrungsmittel erhielten. Die Basis dieser sogenannten Eliminationsdiät bildeten Reis, Gemüse, Fleisch und Wasser, die dann individuell andere Nahrungsmittel wie Kartoffeln, Obst oder Weizenprodukte ergänzten.
Als Kontrollgruppe dienten 50 Gleichaltrige, die sich für denselben Zeitraum an einen Ernährungsplan mit allgemeinen Tipps zu gesundem Essen halten sollten.
Dabei stellten sie fest, dass sich die Ernährungsumstellung positiv auf die Aufmerksamkeit und das Verhalten der Kleinen auswirkte. Die spezielle Diät sollte daher Teil der Behandlung aller Kinder mit ADHS sein, empfehlen die Forscher in der Fachzeitschrift „The Lancet“ (Februar 2011)
[Dr. Amy Rothenberger]
Zinc supplements can help with agitated behavior. Sometimes essential
fatty acids are recommended as a daily tablespoon of sunflower oil or fish oil,
which many believe
can have a calming, anti- inflammatory effect. Vitamin B family can be
as potentially beneficial to children with ADHD. But dosage depends upon the
weight of the child, so be sure to get the proper dosage from a
professional).
ADHS Symptome können sich als folgt zeigen:
- redet viel - redet oft dazwischen
- antwortet auf Fragen, bevor diese beendet sind
- macht viel Lärm, auch beim Sprechen
- Regeln werden ignoriert
- erledigt Aufgaben nicht vollständig oder nicht richtig
- heftig und unerwartete Gefühlsreaktionen
- gesteigerte Erregbarkeit
- Ablenkbarkeit ist groß
- Lernschwierigkeiten
- trotz guter Intelligenz schlechte Schulleistungen
- Vergesslichkeit
- kann nicht warten
- ist Sprunghaft
- tölpelhaft ungeschickt
- Bewegungen wirken eckig
- impulsiv ohne Nachdenken
- Gerechtigkeitssinn ist übersteigert
- hat niedrige Frustrationsschwelle
DD.:
Depressive und bipolare Störungen
Angststörungen
Suchterkrankungen wie Alkoholabhängigkeit, Spielsucht, Essstörungen etc.
Störungen mit oppositionellem Trotzverhalten / Verhaltensstörungen bei Kindern
Lernstörungen, insbesondere Schreib- und Leseschwäche
Psychotische Erkrankungen und Entwicklungsstörungen
Zwangsstörungen
Persönlichkeitsstörungen
Tic-Störungen
Hypo- und Hyperthyreoidismus
Schlafstörungen
Erberkrankungen (Chromosomale Störungen wie z.B. Klinefelter-Syndrom)
Hirnverletzungen, Traumata
Das ADS (Aufmerksamkeits-Defizitsyndrom) ist definitionsgemäß eine neurobiologische Störung, die durch erhebliche Beeinträchtigung der Konzentration und Daueraufmerksamkeit, mangelhafte Impulskontrolle und eingeschränkte emotionale Regulation gekennzeichnet ist. Bei zusätzlicher motorischer Hyperaktivität bzw. Unruhe spricht man vom ADHS (ADS mit Hyperaktivität, "Struwwelpeter-Syndrom"). Folge sind bei Kindern
und Heranwachsenden Fehlverhalten in der Schule, Leistungsschwäche, Lernstörungen, ev. später auch Suchterkrankungen, Depressionen, Angststörungen. AD(H)S ist
eine obligat im Kindesalter beginnende Verhaltens- und Lernstörung, die jedoch in 30 - 50 % der Fälle auch im Erwachsenenalter fortbesteht. Während die hyperkinetische Symptomatik oft verschwindet, halten die Aufmerksamkeitsprobleme, die emotionalen Störungen (Unruhe, Stimmungsschwankungen, Hypersensibilität) und die Impulsivität an. Als Ursache des AD(H)S wird heute eine angeborene neurogene Stoffwechselstörung angesehen, die zur Dysregulation von Neurotransmitter-systemen wie Dopamin und Noradrenalin führt und die geordnete Informationsverarbeitung im Gehirn behindert. Vor allem die dopaminerge Signaltransduktion ist betroffen. Psychostimulanzien wie das Dopamin-agonistisch wirkende Ritalin. (Methylphenidat), Amphetaminsaft oder Captagon (Fenetyllin) können die neuronale Aktivität normalisieren. Ritalin wirkt in ca. 70% der Fälle, gelegentliche ernstzunehmende Nebenwirkungen sind jedoch zu berücksichtigen.
Bei Erwachsenen werden eher tricyclische Antidepressiva (Nortriptylin, Desipramin, Imipramin), Noradrenalin-Wiederaufnahmehemmer wie Strattera (Atomoxetin) und Edronax (Reboxetin) oder auch das Antidepressivum Venlafaxin eingesetzt. Neben der zweifellos vorhandenen genetischen Disposition wird die Rolle verschiedener Umweltfaktoren kontrovers beurteilt Reizüberflutung, Rauchen der Mutter in der Schwangerschaft, familiäre Probleme ("schlechtes Elternhaus") sind als aggravierende Faktoren anerkannt. Schilddrüsenhormone wirken regulierend auf das Neurotransmitternetzwerk.
Subklinische Schilddrüsen-Unterfunktion werden gehäuft bei AD(H)S-Kindern gefunden, Kritische Autoren bringen daher nervöse Störungen der Kinder (ADHS) mit der Zwangsjodierung der Nahrungs- und Futtermittel in Verbindung. Ist man sich nicht ganz sicher, ob Hyperaktivität der Kinder o. eigene Erregungszustände, Reizbarkeit, inneres Zittern, vermehrte Schweißneigung o. Schlafstörungen tatsächlich jodbedingt sind, dann kann man zunächst versuchen, mindestens 4 Wochen lang die Jodspeicher
zu leeren. In dieser Zeit müssen natürlich alle jodhaltigen Medikamente (Kaliumjodid!) abgesetzt und jodhaltige Nahrungsmittel [Seefisch/Meeresfrüchte/Milch(produkte)]
und alle Nahrungsmittel, die mit Jodsalz zubereitet wurden, gemieden werden. Haben sich die vorgenannten Beschwerden durch diese Umstellung gebessert, dann kann
man späterhin bei Bedarf versuchen, wieder geringe Mengen natürlicher Jodverbindungen einzuschleichen.
Unverträglichkeitsreaktionen gegenüber Nahrungsmitteln und NM-Additiva, Belastung mit Neurotoxinen wie Schwermetallen (Pb/Hg/Al/Cd/As) o. Organochlorverbindungen und Überempfindlichkeit gegenüber Chemikalien (MCS) sind in ihrer Bedeutung umstritten. Gesichert ist das gehäufte Vorkommen von Mikronährstoffdefiziten (Magnesium, Zink, Niacin, Pyridoxin, Thiamin, Folat, Vitamin C, Omega-3-Fettsäuren, seltener auch Vit. B12, A, E, B2 und Pantothenat) bei AD(H)S. Supplementierung mit Vitamin B6, Omega-3-Fettsäuren, Flavonoiden und Phosphatidylserin verbessert die Symptomatik oft wesentlich und wirkt in Verbindung mit Entgiftung (Detoxifikation), Ernährungsumstellung und ggf. Korrektur einer Darmflorastörung äußerst effektiv. Nahrungsmittelunverträglichkeiten sollen bei der Mehrheit der betroffenen Kinder vorkommen.
Eine entsprechende Eliminationsdiät ist daher häufig erfolgreich.
Der US Arzt Dr. med. Carl Pfeiffer vom Princeton Brain Bio Center ist schon Ende der 60er Jahre der Frage nachgegangen, ob nicht die Ursache von bestimmten psychischen Störungen in einem gestörten Stoffwechsel liegen könnte. Eine gesunde Gehirnfunktion ist schließlich auf eine ausgewogene "Chemie" angewiesen. In den darauf folgenden Jahrzehnten an Forschung verdichteten sich die Erkenntnisse immer mehr, dass es in der Tat verschiedene Mangelerscheinungen an Vitaminen und Mineralien in Verbindung mit Gen-Defekten gibt, die zu erheblichen nervlichen Turbulenzen führen. Diese werden von der gegenwärtigen neuropsychiatrischen Medizin immer noch ignoriert und natürlich falsch behandelt, z.B. mit Psychopharmaka. Den wahren Ursachen auf die Spur gelangt man in dem Moment, wo man sich dafür interessiert.
Aktuell und durch die Erkenntnisse der Neurotransmitter Diagnostik will ich einen Botenstoff in Zusammenhang mit ADHS bringen: Glutamat
In dem Zusammenhang gibt es ja den Begriff "Erregungs-Toxizität?"
Glutamat. (= Glutaminsäure)
Aspartat bildet die Hälfte des Süssstoffes Aspartam (Nutrasweet), die Basis der meisten Diät-Produkte. Ironischerweise sind Glutamat und Aspartat zugleich die stärksten
der über 70 Erregungs-Toxine, welche mit speziellen neuronalen Glutamin-Rezeptoren in Hirn und Rückenmark in einer Weise reagieren können, die Zellschäden hervorruft. Diese Reaktionen sind vermutlich die Ursache neurodegenerativer Erkrankungen und werden mit Migräne und Konzentrationsstörungen, Verlust von Gedächtnis und Intellekt in Zusammenhang gebracht. (Quelle: ZfN, Rosler 23.6.2004)
Meiden sollte man also versuchsweise Glutenhaltige und kaseinhaltige Speisen und natürliche alle anderen Quellen von Glutamat (Geschmacksverstärker).
Die volle "Dröhnung" bekommt, wer sich an Fertiggerichten aus dem Supermarkt satt isst, an Suppen und Soßen von Knorr, Maggi, Campbells, an 5-Minuten-Terrine, Salatsoße, Kartoffelbrei, Wurst, Schinken, Chips von Chio. Auch wer in Kantinen isst und in Restaurants, kann dem Glutamat kaum entgehen.
Der Geschmacks-Verstärker Natrium-Glutamat (E621 bis E625) ist auch enthalten in Additiva:
- Hydrolysierte Pflanzenproteine - Weizenprotein
- Kasein-Hydolysat
- Natürliches Aroma
- Hefe-Extrakt (getarnt in Bio Erzeugnissen bis zu 5% )
- Würze - Gewürze
- Carrageen
- Maltodextrin
- Trockenmilcherzeugnis
Krankheit: Mangelnde Impulskontrolle/Ungleichgewicht zwischen
Dopamin und Noradren?/verbunden mit Migraine?;
Beschwerden: Trockene Haut/Durst;
Kind: Hyperaktiv/unaufmerksam/Wutausbrüche/Stimmungsschwankung/schlecht
organisiert/impulsiv/Angehörigen mit ADHS/Beschwerden haben vor 7e Lebensjahr
angefangen;
Positiv: Viele Ideen/offen(herzig)/hilfsbereit/gibt
gerne/tatkräftig/schnelle Reaktion;
Mann: Instabile Partnerschaften/Probleme mit
Arbeit/überfördert/Suchtgefährdet;
Frau: Tagträumerei/P.M.S./unsicher/ängstlich/depressiv;
Ursache: Mutter hat Iodmangel +/o. Bluthochdruck/raucht/trinkt Alkohol während Schwangerschaft. Reflexen bestehend vor/während/nach Geburt werden nicht zu
willentliche Handlungen
umgewandelt und zeigen dadurch das A.D.H.S.syndrom/das dopaminerge System kann
durch übermäßige Stimulation während der 1en Lebensjahre zu stark entwickelt
sein/vererbte Anlage für Migräne?;
Chinese medicine: a person with poor “boundaries” (overextending
themselves/acquiescing to others/existing in “co-dependent relationship” adhs?)
may experience problems with their lungs. In feeling one’s entire being as a
sponge. (porifera family), one
senses its open boundaries and vulnerability. the sea’s corollary to complete
dependency without a womb. The child, only recently released from the womb,
experiences boundary problems through the lungs.
[Farokh Master]
Early stage of ADHD may develop in later part of psoric state where
there is enough suppression and there is a transition from psora to sycosis
Vergleich: Cocain. (Beschreibung von Gebrauch ist Beschreibung von Zustand ADHS-ähnLICH). Dys. Heroin. (Heroinabhängigen haben gleiche Hirnbeschwerden wie A.D.H.S.).
Benaudira. (= ein individuelles
Hörtraining).
Allerlei: Erwartet wird das in späterem Leben Parkinson als Folge von Ritalingebrauch auftreten kann.
‡ sanguinisch:
braucht Vielfalt um Interesse des Kindes zu befriedigen/diese Vielfalt muss
abwechselnd sein/das Kind für sich gewinnen. ‡
Folgende Text hat anthroposofische und allopatische und homöopatische
Elemente:
The terms “attention disorder” and “hyperactivity” are applicable to
certain children and to the social context of Western industrialized societies.
Individual behavior problems are coupled with individual gifts and
creative potentials. Mitteln verschrieben in „Scientific study of homeopatic
treatment.“ gezeichnet mit *.
Attention Deficit Hyperactivity Disorder:
• inattention and increased distractibility (= ADD),
• impulsivity, with poor inhibition capacity in the mental and
behavioral spheres, and also (optionally)
• intense urge to move: motor
hyperactivity (= ADHD)
What is demanded in the “normal” relationship of thinking to acting
reflects exactly the reigning paradigm of thought and behavior in
technologically advanced Western
societies/it fails to take into account the evolution of a child’s
consciousness and action/it fails to acknowledge the existence of an artistic,
creative type of thinking characterized by an intense openness to everything
that is new and arises in the moment. As artists or inventors, human beings can
free themselves from the calculated certainty of rationally determined action
(theirs could rightly be called a “risk-taking” style of thinking and
behavior). Leisure-time and parenting behavior of adults tends not to fit the
criteria posited above (in regard to food/alcohol/tobacco). Parents’
consumption of alcohol and nicotine during pregnancy promotes ADHD/also partner
conflict/psychological disturbance in the parents/parenting deficits/disorders
in the parent-child relationship strongly influence and may impair children’s
attention, impulse control and movement behavior.
The behaviour modeled here seldom bears much relation to the paradigm of
planned or considered action.
In fact it is technology: learning to drive safely, having an occupation
in a technologically based modern society/that educates the adult towards a behavioral
style with:
focused attention (shutting out
surroundings as a whole in favor of exact, primarily visual attention to
selected events) planful action directed towards a future result
relinquishing one’s own physical
activity, suppression of one’s own movement needs in favor of intellectual
control by way of machines.
The same is true of the economic necessities connected with
technology/the style set by them penetrates into the upbringing and education
of our children, into our approach
to dealing with patients and into the way hyperactive children are dealt
with: Medical, pedagogical and social norms take on the value of technical
norms
are implemented as a form of “management” or “self-management.” The
ability “to function under normal circumstances” is thus an historically
relative criterion.
Change in consciousness provoked by technology can also be experienced
on the soul level as alienation from life/imprisonment in an outwardly imposed
set of circumstances/loss of the experience of one's own presence and capacity
for spontaneity. The other side of the ADHD „coin“: fear of losing one’s
creative potential.
The style of perception, impulsivity and driven motor activity that is
labeled as ADHD today could represent advantageous behavior (fort he “hunter”
of pre-industrial societies)/many creative personalities in Western societies
display traits of ADHD.
Negative traits: Positive
traits:
Compulsive drivenness Dexterity
in movement (“kinesthetic intelligence”) in many cases
Distractibility “Boundless” interest in the world
Short attention span “Panoramic
view” = quick grasp and great intensity of attention during this short span
Poor listening ability; Dominantly
visual, deficient auditory processing
frontally-oriented and relation to back-space perceptual style
Impulsiveness Great flexibility and open to what
is new
Urge to assume Longing
for trustworthy leadership over peers/authority; adults genuine leadership qualities in some cases
Examples: Winston Churchill. Son of a “suspected-ADHD” father who
devoted almost no time or attention to his son, as a schoolboy/showed every
sign of an attention disorder/made progress only when motivated by a personal
interest. Throughout his life military confrontations gave him most energy. In
1940, after an already turbulent political career he led
previous “normally functioning” British politicians wished to avoid)/had
the longest and most successful political career in the history of
Thomas Alva Edison: successful inventor/received more than 1.000
patents/was always working on several inventions at once/saw sleep as a waste
of time and permanently
revolutionized the life and sleeping habits of his contemporaries and
future generations with his invention of the light bulb/was a total failure at
school, at the age 12 he
left home and got by for a time working odd jobs.
Einstein
Mozart
Astrid Lindgren created Michel of
Lönneberga casting light on many facets of ADHD: his trying qualities/the
suffering as well as the deep understanding of his parents/the lack of
understanding of his fellow townsmen wanting to buy him a one-way ticket to
finally becoming chairman of the
town council
Pipi Langström
Hurchill
Peter Lustig
Pumuckl
Alexander von Humboldt
Sportler mit ADHS:
Michael Phelps (US-Schwimmer und 18-facher Olympiasieger)
Justin Gatlin (US-Sprinter, Olympiasieger und ehemaliger Weltrekordhalter im 100 m Lauf)
Adam Kreek (kanadischer Ruderer und Olympiasieger)
Chris Kaman (US-Basketballer in der NBA)
Michael Jordon (ehemaliger US-Basketball-Star)
Greg LeMond (ehemaliger US-Radfahrer und 3-facher Tour de France Gewinner)
The definition of C. Neuhaus is objectable: The moment abnormal behavior
ceases to have positive repercussions and becomes a source of constant trouble
for the individual,
it is not creativity but a disorder”. Since the days of the Pharisees we
have been aware that getting into “constant trouble” is not just the fault of
those who allegedly cause
it, but equally that of those in positions of societal responsibility
who react negatively to abnormal behavior, seeing the mote in the other’s eye
but not the beam in their own. Hence in composing the definition of ADHD, the
authority who defines what is normal must also be scrutinized. The reason this
dimension goes unmentioned in much of
the scientific medical literature is that medical training today is
dominated by the scientific paradigm. Yet there is no “normal value” that
conclusively separates ADHD as
a disorder or disease from all the possible healthy paths of development
in children. The diagnosis is based preponderantly on an act of understanding
of child behavior.
This is underscored by the fact that there is no scientific test for a
diagnosis of ADHD. The German pediatric guidelines make this perfectly clear:
"The diagnosis is to be derived from the patient’s life story".
Even questionnaires have a very relative value; and over extensive
psychological testing, the guidelines give priority to making "a rough
evaluation of the child's intellectual capacity and attentional behavior in
school based on teacher's evaluations and grades. Examination of school bag and
notebooks (orderliness/completeness/ handwriting/ organization) will provide an
indication of disorders of visuomotor coordination (writing)/attention
(careless errors)/weakness in reading and spelling." It becomes clear
that what is being measured by these criteria is the child's adaptation
to conditions in the modern nuclear family/modern kindergarten (25
children/noise level around 85 dB) and the achievement expectations of modern
education; to apply the term "disorder" here is to move quite far
from the concept of pathology as applied to a case of meningitis, oligophrenia
or even a psychotic illness.
The diagnosis of ADHD is predominantly applied to boys (boys : girls varies between 3 : 1 and 9 : 1)/for ADD without hyperactivity a ratio of 2 : 1 is assumed.
ADHD is considered to be genetically based to a high degree (recent
studies put the inheritance rate at approx. 80%/the twin studies on which these
results are based
show no "boy-preference"). On an historical and social
background, some of the crucial traits of the growing-up experience in
societies with a Western lifestyle today are that:
* modern media have dramatically affected family life/reducing
children’s mobility/vanishing of alternation of speaking and listening,
collective play and family rituals (meals).
* the great majority of girls and boys are brought up by women
(mothers/kindergarden teachers/most elementary school teachers).
* children generally experience their fathers only during leisure time
(if parents separated every other weekend/at visiting time/not at all).
* it is increasingly rare for children to experience their own movement
as a meaningful necessity due to the mechanization of household and
transportation.
* boys seldom experience “typically male” movement patterns = activities
requiring physical strength and endurance/when they do these are usually
optional athletic
activities/not ordered work with
social significance and value and necessity.
* places of freedom (settings in nature/playgrounds/street) where
children can experience their own movement/impulses/alternating attention
disappeared.
Leading symptoms of a disorder requiring treatment may be:
Infancy:
* persistent recurrent symptoms of
an overtired infant/protracted crying phases/motor
unrest/irritability/difficulty falling asleep/difficult to calm
* child is trying and unsettling for
the parents; difficulty establishing a satisfying emotional bond between child
and parents
Early childhood:
* temporal dissociation between
language acquisition, motor development and other learning (e.g. toilet
training), marked prematurity/retardation of specific “behavior
competencies”, e.g. fine motor skills, language comprehension skills,
etc.
* driven, restless motor activity,
low endurance (usually with some significant exception!), unpredictable and
frequent changes in activities, enjoys risky behaviors,
increased accident-proneness
* “socially difficult” due to bursts
of impulsiveness, disinterest in listening (often not true when they are told
stories alone), frequent rule-breaking behavior, early and
inappropriate need to lead, highly
defiant assertion of autonomy. Because of this, child and family may find
themselves socially isolated and siblings may be made into enemies or victims.
Disturbance in the ties of family and friendship
* situational aggravation of the
problems (kindergarden). Kindergarden in its present form usually a
particularly unfavorable setting for hyperactive and attentionally
disturbed children. (different in small groups/“forest kindergardens”)
* Any allergic illnesses and
reactions (eating habits and digestion/dysbiosis/fungal illnesses)
* This behavior is often paired with special capacities
(acrobatics/circus/circus games/climbing ability/creative gift)/hyperactive
boys are also able to fish quietly with
their father for hours/in
frightening or emergency situations (fire) do the right thing with amazing
sureness and presence of mind and later show excellent recall of
even the smallest details.
* easily distracted, forgetful, lack
of care and perseverance (unappealing homework/household chores), disruptive,
impulsive, defiant social behavior,
* strikingly bad handwriting,
trouble with reading/spelling, continual speaking/rushed speech, affective
lability and low self-esteem, outsider position in contrast
to mental gifts.
Features of the picture in adolescence:
* leaving school prematurely/repeatedly
* social isolation, continual conflicts with others,
few or no friends
* attraction to dangerous sports, risky
behavior in driving, etc.
* continual need for distraction, inner unrest
* Issues relating to drugs, addictive
dependency on media and computer games and socially problematic experiences with
peers are of growing significance.
Important aspects to consider:
* The course of pregnancy/birth (quick or
difficult/intubation at birth, etc. can cause lasting injnuries of the
craniocervical transition)
thoughts and feelings experienced by the parents just before conception
and during pregnancy will have a direct effect on the condition of the child
* Exposure to toxic substances
(pharmaceuticals/nicotine/alcohol/drugs).
* Constitution of parents and grandparents (can
display certain traits/as a child) which now confront them in their children.
This realization can lead to new understanding
of how their child actually feels/can calm the situation, since in the
course of their lives many parents have ultimately made something positive
of their difficulties and would not really want to be "completely
normal"/often the learning and behavior change in the parents is the most
productive.
For differential diagnosis, the primary focus
is on reactive behavioral disorders caused by stress to the child from:
* family (problems in parents' relationship to
child and in parenting, unrealistic expectations, parental relationship
problems, occupational/economic stresses,
problems
with siblings and close relatives; "family secrets" that were never
talked about
* kindergarden or school (excessive demands for
achievement/teacher with difficult personality/mobbing?)
* depressive disorders/among boys these may
well be coupled with hyperactive behavior and in most cases (severely) impaired
attention
* peripheral and central hearing disorders
* autistic.
disorder; psychose rarely
* endocrine disorder (thyroid/adrenals)
* disorder of the craniocervical transition
area (Ostheopathie)
* competency deficits
Evaluation of the child's intelligence/gifts [with a judgment as to
whether the demands placed on the child are appropriate (under-/overdemand)].
The use of labels such as
"highly gifted" may not always be productive here, since in
these children largely suffer from great discrepancies [between their aptitude
for mathematical/logical thinking and for social learning/emotional
intelligence")/between their artistic gifts and their reading/spelling
ability].
Following ADHD-associated disorders have been found to be of diagnostic
and therapeutic significance:
* Disorders involving a constitutional dominance of the metabolic-limb
system which manifests as a hyperkinetic disorder (ADHS)
* Attentional disorders without hyperactivity (ADD). Competency deficits
(acquired) have proven to be of considerable pathogenetic importance.
* Disorders in the area of the craniocervical transition.
* Vegetative lability, labile hypotonic circulation.
* Food intolerances; nutritional, digestive and metabolic disorders.
The treatment using stimulants (Methylphenidat/Ritalin®) has a purely
symptomatic effect/apporoximately ¼ of all children considered to be affected
do not respond to stimulants or respond only negatively to them. It is not
always possible to avoid the use of stimulants during the 2nd seven-year
period/striven should at a path without stimulant therapy that aims towards at
least partial healing/rehabilitation i.e. a path towards progressive healing in
the child's development.
Stimulants cannot accomplish this. The claim is made that stimulant
therapy is a kind of substitution therapy for the metabolism of the central
nervous system (largely
hypothetical justification for the therapy). As a general rule, any
substitution of substances can have problematic effects on the equilibrium and
ultimately weaken the autonomous development of the child's metabolism (as
insulin in diabetes). This in turn leads to continual medical checkups, with
doctors warning their patients always
to take their pills if they wish to avoid a relapse. In adolescence at
the latest, this frequently leads to massive self-doubts and mis-use of the
substances to be taken or refusal/stimulants should be used in acute
treatment/a last resort when a child remains unresponsive, socially isolated or
unmanageable despite every measure attempted/stimulants exercise a suppressive
action on many children (originality/creativity)/change in group size in
kindergarden/options for individual help/academic achievement standards/time
the child spends in the institution.
Following therapies have the advantage that the children acquire new
capacities/physical obstacles are eliminated (craniosacral therapy and rhythmic
massage).
* curative play and practice therapy,
* craniosacral therapy,
* artistic modelling (less often painting and speech or music therapy),
* ergotherapy in conjunction with breathing therapy exercises,
* therapeutic circus work, etc.
Constitutional Dominance of the Metabolic-Limb System Manifesting as a
Hyperkinetic Disorder (ADHD)
Constitutionally hyperactive, impulsive behavior with attentional
impairment (ADHD) has a marked relation to the male sex, rare in girls.
It is not unusual for the family anamnesis to reveal disturbed
development in earlier generations (father/male ancestors)/Boys characterized
by a relative dominance of the limb
forces over the centralizing head forces (mediating inner calm and
concentration); in these predisposed cases, the dominance appears particularly
marked.
This type of constitution favors a “short-circuiting” between
environmental stimuli and limb activity along with deficient control (and
guidance) of limb movement emanating from the head (disturbed motor
coordination is striking in many of these children).
From the embryological viewpoint it is noteworthy that the regulatory
connection between the nervous system and the musculature does not emanate
hierarchically from the
nervous system, but rather arises as structures of the central nervous
system and the muscle blastemes are “brought into agreement” by the organism
(an unspecified center). The central nervous system is: a reflective organ
necessary to the steering of body movement and the limb system is: an
independent system which together with digestive
and metabolic processes comprises
the primary organ of the human will then does the mediating task become clear
which the human being must accomplish during development.
It is in the area of body and limb development that the female and male
sexes differ most markedly. An explanation based on brain metabolism (the
dopamine hypothesis),
on the other hand, casts no light on the sex-specific character of ADHD.
1st effect of the nerve on the muscle cell is inhibition (=
Hemmung)/while the original “modus” of every muscle cell is movement. In
reality, the success of the mediating task
mentioned above is not a process of the nervous system at all, but
depends on the rhythmic system that mediates between the nerve and limb systems
and associated “soul”
processes (respiration/circulation/spinal function/craniosacral rhythm).
Movement and consciousness must be “brought into congruence” out of one’s own
forces - that is the task.
As a rule, abnormal behavior on the part children with hyperkinetic
syndrome becomes esp. pronounced when they are in socially challenging
situations. This too is connected
with insufficient development of the rhythmic system, resulting in
insufficient connection and interpenetration of the head and limb forces: The
rhythmic system, which provides for a “breathing, resonating” kind of
understanding, becomes “fragmented” by limb forces and impulses that take on a
life of their own. The other children in a group/their parents are soon aware
of this and need to feel that their situation is understood by the doctor in
detailed consultations. The hyperactive children themselves also suffer,
overwhelmed by their own limbs and their spontaneous actions.
In the metabolic area (children with food intolerances/labile blood
sugar curve). Many of them display a marked labil blood sugar level, which can
lead to corresponding hunger phases (primarily in morning) with increased sugar
consumption and correspondingly greater, reactive blood sugar vacillations.
Diet and medication
can be effective here.
* It must be borne in mind that by its very nature, will-life (=
Lebenswille?/= Wille zum Leben) proceeds without memory/comparison/plan; it
moves from the now towards
the future. In order for this to occur, the past must be forgotten. In a
child who is carried away by his will, this means that the function of
conscience can be suppressed and
of value from the past can be destroyed without any feelings of regret
or guilt. Even an ability to lie without a bad conscience stems from the
unbalanced dominance of the
will-life (= Lebenswille?/= Wille
zum Leben). At any moment,
however, this state can switch to feelings of regret or guilt once the
“intoxication of movement of will-life
(= Lebenswille?/= Wille zum Leben)” has passed.
Crucial in hyperactivity is the child's relationship to the father:
(presence/active in their lives)/by constitution his role lies in the use of
his limb forces/the more harmoniously he does this and models it, the more
positive the effect on the child. It is important for the child father to be
part of the child's upbringing.
Ergotherapy/artistic therapies/curative education/school-preparatory
work in small groups should always be considered and used at the right moment.
How deeply they can change the constitution depends on the age of the child at
the time of their use. The aim is to enable the rhythmic system to mature in
the 2nd year period, and in hyperkinetic children the ground must be
prepared for this (particularly at pre-school age).
Concentration and perseverance is best learnt by these children through
meaningful physical activity (can be very skilled and engaged in this area/in
handicrafts).
Constitutional remedies can have a decisive effect on the symptoms. A
selection of important remedies is presented below.
[Patricia LeRoux]
[Thomas Bonath]
Aconitum
Ambra grisea
Aranea ixobola
Bismuthum
Bufo rana
Calcium-Salze
Capsicum
Cina
Culex musca
Ferrum metallicum
Helleborus
Kalium bromatum
Lyssinum
Musca domestica
Natrium sulphuricum
Opium
Ozonum
Saccharum
album/raffinatum
Tarentula hispanica
Thuja
Zincum metallicum
Phytologie: Gins.
Die „Beluga-Sandtherapie“ basiert auf den Erkenntnissen sensorischer Integration und bekannter Gewichtstherapien. Kern-Therapiemittel sind Sanddecke und Sandweste, die aus einem eigens dafür entwickelten dreidimensionalen, bi-elastischen und trotzdem stabilen Textil (Abstandsgewirk) gefertigt und mit gewaschenem Quarzsand in genau berechneten Kammern befüllt werden. Hierdurch wird ein großflächiger, absolut gleichmäßige Körpereindruck auf die Muskel- und Tastsensoren in der Haut vermittelt, der schnell und sichtbar zu einer deutlichen Steigerung der Konzentration und der motorischen Leistungsfähigkeit führt.
Albrecht setzt die „Beluga-Sandtherapie“ auch noch bei zahlreichen anderen Krankheitsbildern ein: Tonusschwächen, Downsyndrom, Rumpfkoordinationsdefiziten und Konzentrationsstörungen.
Einrichtungen nutzen diese Methode auch bei Wachkomapatienten und bei beginnender Demenz. Einige dieser Krankheitsbilder konnten erfolgreich völlig Medikamenten-frei behandelt werden.
Beluga Tauchsport GmbH
Unternehmensbereich HEALTHCARE
Bremer Straße 13, 27383 Scheeßel
Tel.: 04263 2095 u. 2096, Fax: 04263 3485
Internet: www.beluga-healthcare.de
Children with Disorders of the Craniocervical Transition: osteopathy and
craniosacral therapy
Food intolerances: "oligoantigenic" diet/hypersensitivity to
specific Hyfoods (sugar/coloring agents/preservatives/phosphate-rich foods)
Generally these are not classical cases of allergy but intolerances
("idiosyncrasies") which have remained unrecognized and cannot be
detected until the chief incompatible foods are methodically excluded in the
context of an elimination diet and subsequently re-introduced on a trial basis.
Thus one can start with a basic diet that is known to
be compatible and then step by step re-introduce previously eaten foods
according to a set plan, thus recognizing incompatibilities. Sugar and food
additives are often found
to aggravate the symptoms. Gluten? At the same time some patients have a
craving for incompatible foods.
Anthroposophical understanding highlights the importance of spleen
activity for complete assimilation of food in the human organism. Steiner's
picture of the significance
and pathology of this organ-activity is remarkably congruent with what
is observed in hyperkinetic children with food intolerances and addiction to
sweet or incompatible foods.
This aspect also has therapeutic implications (see below).
In practical terms, one may proceed as follows:
* ascertain the compatible diet by careful anamnesis, elimination diet
and dietary counseling; this is time-consuming, but absolutely essential for
each child.
* stool diagnosis (intestinal flora, pancreatic function), promotion of
symbiosis and mycosis treatment (if necessary).
* medicinal therapy addressing particularly: food breakdown; border
surface function of the intestinal mucosa; liver and pancreas.
Sulphur. for vacillating blood sugar levels
with the typical sudden sweet-craving and associated aggravation of behavior.
It can often rapidly stabilize the blood sugar level.
Phytologie: Kola.
http://www.lto3.info/wp-content/uploads/2016/04/Die_Welt_26032016_Volkskrankheiten_t.jpg
Empfohlen wird: LTO3:
1. L-Theanin enthalten in Blättern von grünem/schwarzem Tee (Camellia sinensis.)/= eine Aminosäure abgeleitet von L-Glutamin. Die Reinheit beträgt 100%. Erhöht Dopamin (Neurotransmitter löst Glücksgefühle aus) und Serotonin (entspannender Neurotransmitter) im Gehirn, welche unter Stressbedingungen dramatisch erniedrigt ist/L-Theanin durchquert leicht die Blut-Hirn-Schranke/schützt
das Hirn vor einer Glutamat-induzierten Nervenvergiftung (= ein wichtiger Faktor bei degenerativen Nervenerkrankungen)/entspannt ohne Schläfrigkeit zu verursachen, was durch die erhöhte Produktion von Alpha-Wellen im Gehirn bestätigt werden kann/Studien? zeigen, dass es die Konzentrationsfähigkeit deutlich verbessert/im Gegensatz zu Koffein erhöht es den Anteil an GABA (Gamma-Aminobuttersäure) im Gehirn/= ein Neurotransmitter, der Entspannung und Beruhigung hervorruft. Effektive Dosierungen reichen von 50 bis 200 mg; Es braucht nur 30 bis 40 Minuten, bis man sich wach und aufmerksam fühlt. Dieser mentale und emotionale Zustand hält für 8 bis 12 Stunden an. Auch dienlich bei Schlafstörungen (einschlafend oder müde nach dem Aufstehen).
2. Sementis (Clupea.)
3. Scuttelaria. = Helmkraut.
Helmkraut wird zur Linderung von Stress, Beklemmung und nervlicher Anspannung genutzt. Es ist auch wirksam bei motorischer Unruhe bei Kindern und lindert Nervosität, Schlaflosigkeit und neuralgische Schmerz.
Dosierung von LTO3: (gewichtsabhängig)
Bis 45 kg: 2 Kapseln morgens vor dem Frühstück
Ab 45 kg: 3 Kapseln morgens vor dem Frühstück
wirkt nach 30 bis 40 Minuten und hält bis zu 8 bis 12 Stunden an.
Meisten Menschen haben vom ersten Tag an Resultate (kann manchmal 2 bis 15 Tage dauern), LTO3 = ein natürliches Produkt/wirkt nicht wie ein chemisches Produkt.