Krankheiten

https://www.faz.net/aktuell/feuilleton/buecher/rezensionen/hoerbuch-von-gabriele-von-arnim-ueber-die-pflege-ihres-ehemanns-17443458.html?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE

https://www.spektrum.de/news/chronische-krankheiten-woran-wir-doppelt-und-dreifach-leiden/1850452

https://www.zeit.de/gesundheit/2021-07/public-health-bevoelkerungsgesundheit-soziale-ungleichheit

https://www.nationalgeographic.de/wissenschaft/2018/01/der-mensch-erkennt-krankheiten-am-geruch-er-achtet-nur-zu-wenig-darauf

https://krautreporter.de/4833-diese-worte-tun-psychisch-kranken-kindern-gut?utm_campaign=pocket-visitor

https://www.zeit.de/wissen/2023-03/vogelgrippe-h5n1-virus-sorge-saeugetiere-wildvoegel

https://www.remedia-homoeopathie.de/homoeopathie/lexikon/remavet-anwendungsgebiete/

 

Vergleich: Siehe: Nosoden + Gemütsverfassungen + Kinderkrankheit + Berufskrankheiten + Genus epidemicus (Dr. Sayeed Ahmad/Boericke/Margaret Tyler)

+ Infektion + Plants and Organs + Über Krankheiten reden (Jakob Simmank)   + Organen + Anhang (Ruddock/Dr. Solaiappan Jabalpur) + Spenglersan +

Mitteltrios (Dr. Rajni Mishra)

 

[WHO]

Derzeit stehen Covid-19, das Ebola- und das Marburg-Virus, Lassa-Fieber, die Atemwegserkrankungen Mers und Sars, das Nipah- und das Zika-Virus sowie eine noch unbekannte, aber potenziell bedrohliche "Krankheit X" auf der Liste. Dabei handelt es sich um einen unbekannten Erreger, der eine schwere internationale Epidemie auslösen könnte.

Für jeden Erreger auf der Liste sollen die Expert:innen und Experten auch Wissenslücken und Prioritäten für die Forschung benennen. WHO-Notfalldirektor Michael Ryan sagte, die Erstellung einer solchen Liste sei "für eine schnelle und wirksame Reaktion auf Epidemien und Pandemien von entscheidender Bedeutung".

Auch in der Corona-Pandemie sei die Entwicklung sicherer und wirksamer Impfstoffe?!S "in Rekordzeit" nur möglich gewesen, weil schon vorher in Forschung und Entwicklung investiert worden sei.

Die WHO-Liste erschien erstmals 2017. Sie gebe "die Richtung vor, in die wir - als globale Forschungsgemeinschaft - Energie und Mittel investieren müssen, um Tests, Behandlungen und Impfstoffe zu entwickeln", sagte Dr. Soumya Swaminathan, leitende Wissenschaftlerin der WHO. (sbi/afp)

[WHO]

Sieht Milliarden Menschen durch Transfette gefährdet

Transfette sind gesundheitsschädlich – und werden dennoch von der Lebensmittelindustrie verarbeitet. Anders als in der EU gibt es in vielen Ländern keine Grenzwerte.

Aktualisiert am 23. Januar 2023, 12:40 Uhr

Auch in Frittiertem können Transfette enthalten sein. © Wine Dharma/​unsplash.com

In vielen Nahrungsmitteln werden immer noch schädliche, industriell produzierte Transfette verwendet – und mehr als fünf der rund acht Milliarden Menschen weltweit sind nicht ausreichend davor geschützt. So lautet eine Zwischenbilanz der Weltgesundheitsorganisation (WHO). Demnach sind Transfette jedes Jahr für den vorzeitigen Tod von einer halben Million Menschen durch koronare Herzerkrankungen verantwortlich.

Mehr zum Thema: Transfette

Ernährung: Die Sache mit dem Fett

Ernährungsratgeber: Und, was darf bei Ihnen noch auf den Teller?

Butter: Alles in Butter

"Transfette sind toxische Substanzen, die töten", sagte WHO-Chef Tedros Adhanom Ghebreyesus. "Es ist an der Zeit, sie ein für alle Mal aus Lebensmitteln zu verbannen." Die WHO ermahnte Regierungen, die dies noch nicht getan haben, die Zulassung von Transfetten drastisch einzuschränken. Besonders betroffene Länder sind demnach unter anderem Ägypten, Pakistan und Südkorea.

In der EU dürfen seit 2021 nur Lebensmittel in den Handel, die weniger als zwei Gramm industrielle Transfette pro 100 Gramm Fett enthalten. Dänemark hatte industrielle Transfette schon vor rund 20 Jahren drastisch beschränkt – und nach WHO-Angaben daraufhin einen Rückgang der Herz-Kreislauf-Krankheiten verzeichnet.

Transfette sind vor allem in Fertiggerichten, Back- und Süßwaren

Transfette, genauer: Trans-Fettsäuren, sind ungesättigte Fettsäuren, die durch natürliche und lebensmitteltechnologische Prozesse entstehen können. Nimmt man zu viel davon zu sich, steigt nach Angaben der Deutschen Gesellschaft für Ernährung (DGE) das Risiko für eine Fettstoffwechselstörung. Auch das Risiko für eine koronare Herzkrankheit steige.

In der Lebensmitteltechnologie wurden über die sogenannte Hydrierung aus flüssigen Ölen streichfähige Produkte wie Margarine hergestellt, wobei ungesättigte in gesättigte Fettsäuren umgewandelt werden. Neben der Hydrierung können Trans-Fettsäuren der DGE zufolge auch bei der thermischen Behandlung von pflanzlichen Ölen entstehen.

Einmal die Woche sammeln wir für Sie die spannendsten Texte zu allem, was guttut. Darunter Tipps aus Psychologie und Medizin, Sport und Ernährung.

Zu den Lebensmitteln, die nennenswerte Mengen an Trans-Fettsäuren enthalten können, gehören nach DGE-Angaben Back- und Süßwaren sowie frittierte Kartoffelprodukte und Fertiggerichte.

 

[Zeit-online]

Über Krankheiten reden.

 

[William Boericke]

Some Prophylactics :

Erysipelas – Graph

Measles – Acon, Ars, Puls

Mumps – Trifol

Pus infection – Arn

Quinsy (= Halsentzündung) – Bar-c.

Variola – Ant-t., Hydr, Kali-cy, Malandr, Thuj. Vaccin, Variol,

Whooping Cough – Dros, Vaccin

 

[Mag. pharm. Barbara Tell – Remedia.at]

Angesichts der auch auf Hunde übertragbaren Krankheiten, die durch Zecken verbreitet werden, sollte jeder Tierhalter für einen passenden Insektenschutz sorgen.

Schutz vor Krankheiten durch Homöopathie?

Auch der Schutz vor durch Insekten übertragenen Krankheiten kann nicht durch die Einnahme der betreffenden Nosode gewährleistet werden. Diese Arzneien sind einzig

zur Behandlung geeignet und auch das erst wenn schon Symptome aufgetreten sind. (Das Gleiche muss erst einmal da sein um es  mit Gleichem zu behandeln)

Eine prophylaktische Einnahme von Nosoden ist nicht sinnvoll, da die Wirkung bei dieser Art der Anwendung nicht erwiesen ist.

(Für die lange Zeit beliebte Behandlung mit der Zeckenbissfiebernosode, welche bei uns nicht mehr verfügbar ist, gibt es ebenfalls keine rationale Erklärung. Es handelte

sich um eine Arznei aus dem Blut eines Patienten mit einer Rickettsieninfektion, also keinerlei Zusammenhang mit FSME oder Borreliose.)

Bester Schutz: FSME Impfung

Wir empfehlen bei regelmäßigem Aufenthalt in Gefährdungsgebieten unbedingt auf einen ausreichenden FSME-Impfschutz zu achten und im Falle eines Zeckenbisses die Stelle gut zu beobachten und wenn nötig, beim Verdacht auf Borreliose oder bei anderen neu aufgetretenen Beschwerden dem Arzt zu zeigen.

Meine eigene Erfahrung hat gezeigt, dass sorgfältiges Duschen nach dem Aufenthalt im Gebüsch auch hilfreich ist. Zecken beißen nämlich nicht sofort, sondern krabbeln oft einige Stunden auf ihrem Opfer herum, bis sie die passende Stelle gefunden haben. Darum können sie vom Wasser einfach weggespült werden, bevor sie Schaden anrichten können.

[Christiane Petras]

Für die Bewertung einer Arznei ist auch die Entwicklung der Krankheit, für die sie steht, zu bedenken. Der Wandel im Symptomenbild, die Beständigkeit ihrer Gefahr

im Verlauf der menschlichen Geschichte, geben Aufschluss über die Kraft der dazugehörigen Nosode. Manche Seuchen, wie die Pest, sind aus weiten Teilen der Welt

einfach wieder verschwunden, genauso unberechenbar, wie sie gekommen sind. Andere sind gefährlicher geworden, wie die Kinderlähmung, oder verträglicher, wie die Masern.

 

ADHS

Affenpocken

A.I.D.S.

Alcoholismus.

Akne.

ALSV https://www.watson.ch/wissen/schweiz/171928256-alongshan-virus-alsv-schweizer-zecken-verbreiten-neues-virus

Alzheimer.

https://www.zeit.de/zett/2022-05/alopezie-haarausfall-krankheit-erfahrungsberich

Amyotropher Lateralsklerose (= ALS) Erhöhte Speichelproduktion Dystrophie der Muskeln. Lähmung/Lokomotorische Ataxie/Myasthenia gravis/Parkinson-Syndrom.

Angina pectoris.

Appendicitis.

[J.T. Kent]

“It is deplorable ignorance causing appendicitis to be surrendered to the knife. You need not run to a surgeon for every case of appendicitis: Bry. Rhus-t. Bell. Arn.!”

[remedia.at]

Bell. falls nicht Bry. besser paßt, auch für Beschwerden, die einer akuten Blinddarmreizung ähneln

Anämie

Apoplexie.

Arthritis.

Anthrax

Asperger

Asthma.

Autismus.

            https://hpathy.com/homeopathy-papers/a-look-at-homeopathy-in-epilepsy/

[E.A. Farrington]

Sec. Bandscheibevorfall

Blaase https://www.walaarzneimittel.de/de/magazin.html?page=2

            https://www.zeit.de/2018/43/blasenentzuendung-bakterien-infektion-interstitielle-zystitis

Blutung

Borreliose Unterschiedliche Quellen

B.S.E.

Bunions = Hallux vulgus

Und nicht vergessen größere Schuhe tragen (auch bei Kindern zur Vorbeugung)!

[Dr. Lippe]

Nit-ac.: for bunions with swelling and stinging pains. Almost a specific.

                                               Constipation

Ebola

Burn-out/Fatigue/Ermüdung.

Candida. albicans o. Moniliasis (Moni.)

Candida. parapsilosis o. parakrusei

Capnocytophaga canimorsus

            https://flexikon.doccheck.com/de/Capnocytophaga_canimorsus

Homoeopathic Treatment of Cardiac Arrest (Ars. Carb-v. Dig.) (Farokh Master)

Carpaltunnelsyndrom

Cervical spondylosis.

            https://hpathy.com/homeopathy-papers/a-repertorial-approach-to-cervical-spondylitis/

Chagas.

Chikungunya.

Cholera. = getötete Bakterien

            https://hpathy.com/homeopathy-papers/a-homeopathic-history-of-cholera/

Colitis ulcerosa:

            Eine chronische Entzündung des Dickdarms. Die Erkrankung verursacht Geschwüre in der Darmschleimhaut und verläuft meist in Schüben. Zu den Symptomen

            zählen             häufige, blutige Durchfälle, oft auch Krämpfe im linken Unterbauch. Viele Patienten fühlen sich müde und schwach. Das Leiden kann mit verschiedenen

            Medikamenten behandelt werden. Es gibt auch Phasen ohne Symptome und eine gute Therapie ermöglicht oft ein nahezu normales Leben. Nur in schweren Fällen

            muss manchmal der Dickdarm operativ entfernt werden.

Common Cold.

Convalescence/Rekonvaleszenz.      Lack of reaction.

Coronavirus 2019-nCoV

 

Cystitis = Blasenentzündung

            [Maria Berentzen]

            Viele Frauen kennen das leider: Ständig müssen sie auf Klo - und dann kommen doch nur ein paar Tropfen, zudem brennt es fies. Blasenentzündungen können

ziemlich schmerzhaft sein, lassen sich aber oft schon mit viel Trinken in den Griff bekommen. Sind allerdings Männer betroffen, sollten sie besser zum Arzt gehen.

Bei jedem Toilettengang brennt es unangenehm und schon kurz danach haben sie das Gefühl, wieder zu müssen - aber dann kommen nur wenige Tropfen.

Wer solche Symptome bemerkt, der könnte sich eine Blasenentzündung eingefangen haben. Manchmal riecht der Urin dabei auch unangenehm. Hat es einen heftiger

erwischt, können außerdem noch Blut im Urin und Fieber hinzukommen.

[Dr. Thomas Quack]

Frauen leiden deutlich häufiger unter einer Blasenentzündung als Männer. Vor allem betrifft es junge Frauen und Frauen nach den Wechseljahren.

Dass Frauen insgesamt stärker betroffen sind, hat vor allem anatomische Gründe: Die Harnröhre ist bei ihnen kürzer als bei Männern, bei denen sie durch den Penis

verläuft. Dringen Bakterien in die Harnröhre ein, gelangen sie bei Frauen schneller in die Blase - und können dort eine Entzündung verursachen.

Die meisten Frauen sind dann betroffen, wenn es hormonelle Veränderungen gibt - also in der Pubertät oder rund um die Wechseljahre. In und nach den Wechseljahren

verändern sich zudem die Schleimhäute. Dadurch können in der Blase schneller Entzündungen entstehen, da diese ebenfalls mit einer Schleimhaut ausgekleidet ist.

Auch Geschlechtsverkehr kann bei Blasenentzündungen eine Rolle spielen. "Es besteht immer die Möglichkeit, dass bei ungeschütztem Verkehr Keime übertragen

werden".

Beim Geschlechtsverkehr können außerdem kleinste Verletzungen entstehen, die ebenfalls eine Besiedlung mit Bakterien begünstigen. Einige Experten raten deshalb

dazu, die Blase nach dem Sex zu entleeren, um mögliche Keime direkt auszuspülen.

"Falls Beschwerden regelmäßig nach dem Geschlechtsverkehr auftreten, sollte auch der Partner zum Urologen gehen". Lässt sich nur ein Partner behandeln, kann

 ansonsten eine Art Ping-Pong-Effekt auftreten, bei dem beide Partner sich Keime immer wieder gegenseitig übertragen.

"Am besten sollte man gemeinsam zum Arzt gehen", rät der Experte. "Dann kann parallel untersucht werden und man kann zeitgleich therapieren, falls eine Behandlung

notwendig sein sollte." Übermäßige Intimhygiene kann Entzündungen fördern

Darüber hinaus kann auch eine falsch verstandene Intimhygiene Blasenentzündungen befördern. "Es kann durch Scheidenlotionen und Spülungen zu trockenen

Schleimhäuten kommen". "Diese beeinträchtigen die Abwehrfunktion der Schleimhäute, was zu einer Infektion führen kann."

Im Intimbereich sollte man also auf solche Produkte verzichten, um einer Blasenentzündung vorzubeugen. Die Scheide reinigt sich selbst - den Intimbereich einmal am

Tag mit warmem Wasser zu waschen, ist deshalb völlig ausreichend.

Darüber hinaus gelten für den Schutz vor Blasenentzündungen allgemeine Grundregeln. Dazu gehört es zum Beispiel, darauf zu achten, dass möglichst wenig Bakterien

vom Darm in die Scheide gelangen. Deshalb sollte man beim Toilettengang immer von vorne nach hinten wischen.

Häufig wird auch empfohlen, die Füße warmzuhalten und nicht auf kalten Unterlagen zu sitzen. Viele Frauen trinken darüber hinaus Cranberry-Saft o. nehmen Kapseln

mit Cranberry-Extrakt ein, um einer Blasenentzündung vorzubeugen. In Studien gelang es bislang allerdings nicht, eine entsprechende Wirksamkeit von Cranberry

nachzuweisen.

Auch wer zu wenig trinkt, kann eine Blasenentzündung fördern. In diesem Fall bleibt der Urin vergleichsweise lange in der Blase - und Bakterien können sich dort

ausbreiten und werden nicht rechtzeitig ausgespült. Bei wiederkehrenden Beschwerden zum Arzt gehen

Übrigens muss man nicht jede Blasenentzündung gleich mit Antibiotika behandeln. In vielen Fällen hilft es schon, viel zu trinken. "Häufig ist das als alleinige

Maßnahme ausreichend". Damit kann man die Bakterien regelrecht aus dem Körper spülen. Die Beschwerden sollten sich dann allerdings nach wenigen Tagen bessern.

"Bei fortbestehenden Beschwerden oder sichtbaren Blutbeimengungen sollte immer ein Urologe konsultiert werden", sagt Quack. Das gilt auch bei Fieber.

Zum Arzt gehen sollte man auch dann, wenn die Symptome sich zwar bessern, aber immer wiederkommen. "Wenn man mehr als 2x im Jahr unter solchen Beschwerden

leidet, sollte man ebenfalls einen Arzt um Rat fragen".

Auch wenn Blasenentzündungen bei Männern seltener sind als bei Frauen, können sie schon einmal vorkommen. Statistisch gesehen trifft es im Laufe des Lebens

ungefähr einen von 100 Männern einmal. Männer sollten bei einer Blasenentzündung besser immer zum Arzt gehen, da sie auch ernste Ursachen haben kann.

Zudem kann die Entzündung sich beispielsweise auch auf die Prostata ausbreiten. "Männer mit einer Blasenentzündung werden deshalb eigentlich immer urologisch

untersucht".

Debility

Selenium, easy fatigue, exhaustion, inability to perform  any mental or physical labor, sexual debility. The strength suddenly leaves.

Anacardium – Sexual debility, nervous debility from over-study. Patient trembles from every motion, wants to lie or sit continually, can scarcely move a hand.

Picric acid  – Debility from diminished nutrition. There is a lame and tired sensation all over the body  and the slightest exertion brings on speedy exhaustion.

Aletris  – Debility, especially of females, from protracted illness or defective nutrition.

Acetic acid –  Debility from impaired nutrition with a diarrhoea and profuse sweat. The countenance is pale and waxen and emaciated. A profound debility with a tendency deathward is often met by this remedy.

Carbo vegetabilis is especially suitable for weak and delicate old people. Defective reaction, particularly in abdominal affections with rapid pulse and great coldness of the body, make the choice of the remedy clear.

Phosphoric acid suits debility of nervous or functional origin, with burning in spine or limbs, characterized by indifference and torpidity of body and mind.  Failure in memory.  Debility from sexual excesses. Debility that sets in after mental emotions, grief, sorrow, homesickness or disappointments, with emaciation, night  sweats, drowsiness.

Psorinum has lack of reaction from a psoric taint. The patient is greatly prostrated after acute or violent diseases.

Laurocerasus has lack of reaction in diseases of the lungs.

Muriatic acid for greatest general debility –  The patient is too weak to maintain his position  in bed, and so slips down to the foot of the bed. Inability to void urine unless the bowels move is present.

Veratrum album – debility with blue veins, cold and blue hands and feet.

Cinchona – Functional debility from loss of fluids, sexual excesses, etc., or debility when convalescing from acute diseases with much sinking at epigastrium.  Anaemic debility from long lasting drains on the system.

Arsenicum debility is from overtaxing the muscles, exertion such as mountain climbing will indicate it.

Phosphorus – Sudden prostration. The nervous system is exhausted.

Cocculus  Debility of cerebro-spinal system following loss of sleep. Especially suits debility from night watching.

Colchicum –  Debility from loss of sleep, with involvement of digestion.

Dengue fever: Bryonia

            [Atul Jaggi/Latika Jaggi]

Dengue is an arboviral infection caused by the infection of the strain of virus DENV 1-4, resulting in various pathological manifestations in varying severity, ranging from mild asymptomatic dengue fever (DF) to severe dengue hemorrhagic fever (DHF) and fatal dengue shock syndrome (DSS)1,2. Neurological manifestations though rare, have been recorded in medical literature.

Although dengue virus is considered as non-neurotropic, the neuropathogenesis is due to damage of the blood brain barrier by the infection which provides opportunity for the virus to directly invade the CNS. With the lack of effective antiviral drugs to treat the infection, supportive therapy focuses on managing hematological abnormalities, fluid replacement therapies and blood transfusion.

Diabetes.

                                      [Spectrum.de]         

                                      Verhaltensmerkmale bei Essstörungen

Bei den gängigen Essstörungen liegt mindestens eines von zwei zentralen Merkmalen vor: Essanfälle oder Maßnahmen, die einer Gewichtszunahme vorbeugen. Typisch für die

Purging-Störung sind Gegenmaßnahmen nach subjektiv erlebten Essanfällen.

 

 

Anorexia nervosa

selbst herbeigeführter Gewichtsverlust bis auf einen BMI von höchstens 17,5

Vorbeugung einer Gewichtszunahme durch regelmäßige Maßnahmen wie Diäten, exzessive Bewegung, selbstinduziertes

Erbrechen oder Missbrauch von Abführmitteln

Bulimia nervosa

Wiederkehrende Essanfälle mit Gefühl des Kontrollverlusts

Pica??

Wiederholte kompensatorische Maßnahmen zur Vorbeugung einer Gewichtszunahme, wie selbstinduziertes Erbrechen oder Missbrauch von Abführmitteln

Binge-Eating-Störung

Wiederkehrende Essanfälle mit Gefühl des Kontrollverlusts

Keine regelmäßigen kompensatorischen Maßnahmen zur Vorbeugung einer Gewichtszunahme

Purging-Störung

Subjektive Essanfälle mit Gefühl des Kontrollverlusts: Normale Mahlzeiten werden als zu groß empfunden

Wiederholte kompensatorische Maßnahmen zur Vorbeugung einer Gewichtszunahme, wie selbstinduziertes Erbrechen

oder Missbrauch von Abführmitteln

Hinweise: Die Purging-Störung steht im Diagnosemanual DSM-5 unter »Andere näher bezeichnete Fütter- oder Essstörungen«. Das neue medizinische Klassifikationssystem ICD-11

kennt außerdem die »vermeidend-restriktive Störung der Nahrungsaufnahme«: ein kontrolliertes Essverhalten, das zu Gewichtsabnahme führen kann.

Quelle: S3-Leitlinie Diagnostik und Behandlung der Essstörungen 2018

Spektrum (grau)

Dysmenorrhoea.

Ebola.

Eczema.

EHEC.

Endometriosis.x

https://hpathy.com/homeopathy-papers/some-history-of-the-treatment-of-epidemics-with-homeopathy/

Epilepsie.

            + Chorea

            https://hpathy.com/homeopathy-papers/a-look-at-homeopathy-in-epilepsy/

            https://hpathy.com/homeopathy-papers/a-look-at-homeopathy-in-epilepsy/

Eppstein bar = Pfeiferisches Drüsenfieber = Mononukleose.  Pfeiffer disease: Patients who have got an antibiotic for tonsillitis and get a rash and itching all over after

the antibiotic, surely have Pfeiffer disease.

Erysipel = Wundrose/= Rotlauf (= bakterielle Infektion der oberen Hautschichten und Lymphwege und zeigt sich als scharf begrenzte starke Rötung/entsteht durch kleine

Hautverletzungen (Gesicht/Arme/Beine/selten Nabel) auf.

[E.B. Nash]

In Erysipelas: Cantharis vs Apis

In erysipelas, Cantharis is sometimes the best remedy, and choice has to be made between it and Apis, which also sometimes has great urinary irritation.

Apis more oedema. Cantharis more blistering.

Apis not restless and complaining; Cantharis is uneasy, restless, dissatisfied, distressed, sometimes moaning or violently crying; wants to be moving about constantly.

[Dr. C.M.F. Von Boenninghausen]

Camphor, administered every fifteen minutes, will cure even a severe erysipelas in the course of a few hours.

Erbrechen.x

Fersensporn

https://www.bauerfeind.de/de/gesundheit/fuss/fuss-und-fersensporn-uebungen

Hausmittel: Apfelessig, Quarckwickel, Kohlwickel

Fieber

[William Boericke]

Catheter Fever – Camph

Intermittent Fever – Ars. Chin-s.

Fibromyalgie

Fleckfieber

FSME

[E.A. Farrington]

Urtica urens is the  best remedy for non-appearance of the milk without any other  symptoms, there being no apparent reason for the agalactia

Genus

Geschlechtskrankheiten

Gangrene [Dr. Erastus Edgerton Marcy] Lach.

Gonorrhea.

Gulf War Syndrom.

Hand-foot-and-mouth disease -a mild, contagious viral infection common in young children- is characterized by sores in the mouth and a rash on the hands and feet.

Commonly caused by a coxsackievirus. There's no specific treatment for hand-foot-and-mouth disease. Frequent hand-washing and avoiding close contact with people

who are infected with hand-foot-and-mouth disease may help reduce your child's risk of infection.

Haemochromatose

Haemorrhoids.

Halitosis

Halux valgus

Harnröhre (Urethra).

„Hernien“ Austritt = „Durchbruch“, in Weichteilgewebe = Thema in alle Mittel aus Würmern o. „wurmähnlichen“ Mitteln

[Elaine Lewis]

Hernias from lifting: Nux-v.

Hayfever

[William Boericke]

Ars. Psor.

Herpes (zoster)

Lippenherpes

Die akute Infektion

Post-Zoster-Neuralgie

Wie wird Gürtelrose behandelt?

Wer an einer Gürtelrose erkrankt, wird in der Regel mit einem antiviralen Medikament wie Aciclovir behandelt, das die Vermehrung des Virus verhindert und den Krankheitsverlauf verkürzen kann. Idealerweise beginnt die Therapie innerhalb von 72 Stunden. Danach vermehren sich die Viren oft nicht mehr und das Medikament wirkt nicht mehr so gut. Bei einem komplizierten Verlauf – etwa Gürtelrose im Kopf-Hals-Bereich oder in mehreren Körperregionen – bekommen Patienten das Medikament über die Vene, sonst als Tablette.

Gegen die Schmerzen helfen Mittel wie Ibuprofen oder Paracetamol, bei sehr starken Schmerzen kommen Opioide zum Einsatz. Ergänzend sollen Salben mit Gerbstoffen weitere Infektionen der gereizten Haut vermeiden. Entzünden sich die Bläschen trotzdem mit Bakterien, sind zusätzliche Antibiotika nötig.

Manchmal halten die Schmerzen bei einer Gürtelrose auch über das Akutstadium hinaus an. Bei einer solchen Post-Zoster-Neuralgie sind normale Schmerzmittel meist wirkungslos. Sie wird mit Medikamenten behandelt, die eigentlich bei anderen Erkrankungen zum Einsatz kommen, etwa Antidepressiva oder bestimmte Mittel gegen Krampfanfälle, teils in Kombination mit betäubenden Cremes oder Pflastern.
Einigen Menschen kann auch eine elektrische Nervenstimulation der schmerzhaften Hautregion helfen. Trotzdem halten die Schmerzen bei manchen Menschen dauerhaft an. Dann können Betroffene durch Physio-, Ergo- und Psychotherapie lernen, besser damit umzugehen.

https://www.zeit.de/gesundheit/2023-04/guertelrose-impfung-hautausschlag-herpes-zoster-windpocken

https://www.zeit.de/gesundheit/zeit-doctor/2023-04/lippenherpes-ansteckung-psyche-gesundheit

Herzbeschwerden.

Hippozaeninum. = Rotzkrankheit/= Bacillus Pseudomonas pseudomallei/= Malleinum/= Glanders (+ KATARH)/= Farcy (Hautbeschwerden)/Beide werden angeboten

(horses/mules/donkeys.)

Hoehe Krankheit

[Elaine Lewis]

Carb-v. is our remedy for Altitude Sickness!

Husten.

HPV = Papilomavirus

Hyperkaliämie = Kaliumüberschuss. Auch Basica hilft.

Hypotension/Bluthochdruck. (Shreekanta Ram/Fernanda Abrao)

Hypertheorose. = Überfunktion der Schilddrüse

Grippe.

Ichthyosis:

A genetic disorder and Ichthyosis vulgaris is one of the more commonly seen types of Ichthyosis. Sometimes called common Ichthyosis, it appears in approximately

1x in 250 individuals. Ichthyosis vulgaris often goes undiagnosed because people who have it think they have simple “dry skin” and never seek treatment.

In Ichthyosis vulgaris, the skin cells are produced at a normal rate, but they do not separate normally at the surface of the stratum corneum

(the outermost layer of skin) and are not shed as quickly as they should be. The result is a build up of scales. Usually only a portion of the body may be involved

(scaling is most common and most severe over the lower legs), and the scale is usually fine and white. Scaling on the torso is usually less severe and the face is usually

unaffected. When the face is affected, the scaling is usually limited to the forehead and cheeks.

Babies with ichthyosis vulgaris often appear normal when they are born, but then the skin abnormalities will almost always show up by their first birthday.

Ichthyosis vulgaris may improve in certain climates, during the summer and with age.

Impfschaden

Infektion

Influenzinum.

Juckreiz

Katarrakt

Karbunkel.

Sore throat/Kehlentzündung.

Keuchhusten.

Kinderkrankheit.

            Koloskopie

Kolik/colic.

Kopfschmerz.

Krampfader WALA Quercus Salbe (Borago officinalis e foliis ferm 34b Ø/Hamamelis virginiana e foliis ferm 33d Ø/Quercus robur/petraea e cortice)

Krebs.

Legionärskrankheit, auch Legionellen-Pneumonie genannt = Lungenentzündung. Symptomen: Husten, Schüttelfrost, Kopfschmerz, schweres Krankheitsgefühl, hohes Fieber. Durchfall oder Verwirrtheitszuständen.

Lepra? [William Boericke]

Hydrocotyle – Curative in disorders that exhibit interstitial inflammation and cellular proliferation in any part. Has considerable reputation in leprosy and lupus, when there is no ulceration. Of great use in ulceration of womb.

Leptospira ictero-hemorrhagica.

Long covid

            https://www.heise.de/hintergrund/Langzeit-Corona-Genesen-ist-nicht-immer-gesund-5999574.html

            Corona

Lungenentzündug [Dr. E. Farrington]

In pneumonia that begins  as  a  bronchitis and extends downwards. Especially suited to cases  that begin on the right  side, and that have sharp stitching pains, high fever,  great oppression of the chest, as in Bryonia.

Lyme-disease.

Magen.              

Malaria. nach Boenninghausen/Hering

Malaria toxinum. (Malartox)

Mandeln/Tonsils.

Magersucht https://www.zeit.de/2020/43/louise-glueck-literatur-nobelpreis-bekanntheit-deutschland-lyrik-poesie

Marburg

            https://www.deutschlandfunk.de/marburgvirus-marburgfieber-fragen-antworten-100.html?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE

Meningitis:

Migraine

Miscariage

Milzbrand

Morbillinum.

            [Dr. E. Farrington]

            Aconite, other things being equal, is the best remedy we have  for the beginning  of  measles.

MRSA/MRDA

Mukoviszidose.

Multiple Persönlichkeit = dissoziativen Identitätsstruktur

https://ze.tt/wir-sind-die-nickis-wie-eine-frau-mit-sieben-persoenlichkeiten-lebt-multiple-persoenlichkeit-dissoziative-identitaetsstruktur-dokumentation/?utm_campaign=ref&utm_content=zett_zon_parkett_teaser_x&utm_medium=fix&utm_source=zon_zettaudev_int&wt_zmc=fix.int.zettaudev.zon.ref.zett.zon_parkett.teaser.x

https://ze.tt/menschen-mit-multipler-persoenlichkeit-die-groesste-gefahr-ist-die-eigene-familie/?utm_campaign=ref&utm_content=zett_zon_parkett_teaser_x&utm_medium=fix&utm_source=zon_zettaudev_int&wt_zmc=fix.int.zettaudev.zon.ref.zett.zon_parkett.teaser.x

Multiple Sklerose.

Mucormycose

Verursacht wird sie durch verschiedene Schimmelpilze, die vor allem im Boden wachsen, wo sie totes, organisches Material zersetzen, Holz etwa.

»Die Sporen der Pilze werden mit dem Wind fortgetragen«, sagt Cornely. Werden sie eingeatmet oder gelangen sie in eine Wunde, kann es zu Infektionen kommen. Dies passiert in der Regel jedoch nur bei Menschen mit einem eingeschränkten Immunsystem oder einem schlecht eingestellten Diabetes.

Mycosis. (Karl-Reinhard Kummer)

Myelitis

Myocardial infarction

Myotis myotis überträgt Viruserkrankungen

Nabelbruche bei Kindern (von Geburt an): Calcium calcinata

Narben

Narkolepsie: http://www.zeit.de/wissen/gesundheit/2015-07/schweinegrippe-impfstoff-narkolepsie-pandemrix

Necrotising Fascitis (MRDA o. M.R.S.A. Anhang: Jacqueline Smith)

Neurological Conditions

Neurodermitis

Nierenerkrankungen – Nierentätigkeit

Nierensteinen.

Nephritis. [Dr. Erastus Edgerton Marcy] Nephritis can sometimes be cured by Aconite alone. In all cases this medicine should be kept in view, since the local phenomena

are usually accompanied by a violent fever. (Kreussler, Therap., p. 105.)

Noma (= Pest-ähnlich?)

Was ist Noma?

Noma ist eine bakterielle Erkrankung, die zuerst im Mundraum mit Symptomen wie bei einer Zahnfleischentzündung beginnt. Innerhalb weniger Tage greift die Infektion auf Knochen und Gewebe über und verursacht starke Entstellungen im Gesicht. Bei 90% der Erkrankten führt die Infektion binnen 2 Wochen zum Tod, wenn sie nicht rechtzeitig behandelt werden. Betroffen sind vor allem Kinder unter sieben Jahren.

Wo kommt Noma vor?

Heute tritt Noma vor allem in ärmeren Regionen in Afrika, Asien und Lateinamerika auf. Früher aber war die Krankheit als “Wasserkrebs” oder “Wangenbrand” auch in Europa verbreitet. Bereits im fünften Jahrhundert vor unserer Zeitrechnung beschrieb der griechische Arzt Hippokrates die Krankheit. Durch die verbesserten Lebensbedingungen und den Ausbau der Gesundheitssysteme ist sie heute in Europa verschwunden.

Was passiert bei einer Infektion?

Die Krankheit beginnt im Mundraum mit einer Zahnfleischentzündung und Blutungen. Nach drei bis vier Tagen entstehen Schwellungen am Zahnfleisch und an den Wangen. Innerhalb von weniger als einer Woche kann die Krankheit ein Loch in die Wangenhaut fressen und je nach Ausgangspunkt den Kiefer, die Lippen, Wangen, Nase oder Augen zerstören.

Die Überlebenden haben deshalb häufig mit Stigmatisierung, Isolation und psychischen Folgen zu kämpfen. Auch Schwierigkeiten beim Essen oder Sprechen sind möglich. Kinder sind in der Folge häufig von Entwicklungsverzögerungen betroffen.

Warum ist Noma so tödlich, wenn es behandelbar ist?

Mit Noma infizieren sich vor allem Kinder, die oft aus armen Verhältnissen stammen und deren Immunsystem durch Hunger oder Mangelernährung geschwächt ist.

Die eigentlich vermeidbare und behandelbare Krankheit verläuft häufig tödlich. Die Menschen sterben an Lungenproblemen, einer Blutvergiftung (Sepsis) oder verhungern, weil sie keine Nahrung mehr zu sich nehmen können. Hilfe kommt meist zu spät, weil die Krankheit sich so schnell entwickelt und die Betroffenen in abgelegenen Gegenden ohne Zugang zu medizinischer Versorgung leben.

https://www.zeit.de/gesundheit/2022-08/noma-nigeria-infektion-tropenkrankheit-behandlung#noma-1-tab (Felix Wellisch)

Nosoden.

Oedem/Wassersucht/dropsy.

Operationen

Organen.

Osteoporose

Palpitations.

Papillomavirus

Parkinson.

Pest.

Pica

P.M.S. .

Polyneuropathie https://www.paracelsus.de/magazin/ausgabe/201703/ganzheitliche-therapie-bei-polyneuropathie

Poliomelitis

https://www.spektrum.de/news/genomanalyse-pocken-plagen-menschen-bereits-seit-dem-alten-aegypten/2097579?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE

Pre-Menstrual Syndrome

Acute Pulmonary Congestion. (Farokh Master)

Pleural effusion and homoeopathy. (Farokh Master)

Pneumonia.

Pneumonia Kind.

Polio

            https://childrenshealthdefense.org/news/the-non-polio-illness-that-looks-just-like-polio

Psoriasis

Psychiatry Interview

Rachitis

Rabies = Tolwut

Repertorium. Acquired Hypothyroidism:

Rheuma.

Rheumatoid arthritis.

Erkrankungen des rheumatischen Formenkreises

                        Arthritis

                        Arthrose

RSV

Das Respiratorische Synzytial-Virus sorgt bei vielen Menschen für Atemwegsinfektionen. Im Atemtrakt verschmilzt das Virus mit den Zellen von Luftröhre, Bronchien

oder Lunge. Kinder und Erwachsene, die sich mit dem RS-Virus infizieren, haben meist Husten und Schnupfen, manchmal mit Fieber. Gerade bei Säuglingen

und Kleinkindern kann die Infektion aber auch schwer verlaufen und beispielsweise zu Atemstörungen oder gar Lungenentzündung führen. RSV ist eine der häufigsten Atemwegserkrankungen, mit der Säuglinge und Kleinkinder im Krankenhaus behandelt werden müssen

Bei Kindern und Erwachsenen beträgt die Inkubationszeit im Durchschnitt fünf Tage. Ansteckend ist man drei bis acht Tage lang.

Spätestens, wenn Kinder erschwert Atmen, beim Atmen pfeifende Geräusche machen, stöhnen oder nichts mehr trinken möchten. Dann sollten Eltern mit ihnen

zum Arzt gehen. Genau wie bei lang andauerndem und hohem Fieber.

In seltenen Fällen kann eine Infektion auch zum Tod führen. Besonders gefährdet sind Frühgeborene und Kinder mit angeborenen Herzfehlern.

Erwachsene mit Vorerkrankungen oder einem geschwächten Immunsystem können schwer am RSV erkranken.

Rota Virus = common cause of diarrhoeal disease

Salmonella

Scabies

Scarlatina.

            https://hpathy.com/cause-symptoms-treatment/scarlet-fever-2/

Sciatica.

Schlafkrankheit.

Schmerz

Schwellung/dropsy/oedem.

Schwindel Vertigo Heel: Conium + Ambra + Petroleum (Cocculus)

            Johanniskraut, Knoblauch, Lavendel, Majoran, Mistel, Schafgarbe

Seekrankheit Reise- oder Bewegungskrankheit (= Kinetose), See-, Luft-, Raum- oder die Landkrankheit von Seeleuten auf Landgang sind bekannte Varianten.

Sepsis.

Sinusitis.

Sklerose.

Skrofulose.

Sonnenstich/Hitzschlag

Sunburn.

Darmnosoden. and cervical spondylosis

Syndrom X

Taxus

[Temple S. Hoyne]

Ulcers in the Mouth— Next to Nit-ac., we have found this the very best remedy for all ulcerations about the mouth and throat, if very painful. Much tenacious saliva

in the mouth.

Tenniselbow Arn. Ruta

Tetanus.

[Dr. Margaret Tyler]. "When the reflexes are abolished Zincum comes in”. Might well be considered for the paralysis following cerebral thrombosis.

Tinea pedis. = Fusspilz (Prashadhna Devi Maharaj)

Tinnitus.

Tollwut = Rabies Lyss.

            Mutter gebissen von Hund: Lyss

[William Boericke]

Hydrophobia – Bell, Canth, Hyos, Stram

Tonsillitis

Tularämie Nosode: remedia.at

Typhus exanthematicus Nos. = Synonyme: Epidemic Typhus Nos., Famine Fever Nos., Fleckfieber Nos., Jail Fever Nos, Rickettsia prowazekii Nos., Rickettsianum Nos., Typhis Nos., Typhus, Epidemic Nos.

            Bar-c.: one of the best remedies for the tendency to tonsillitis, particularly in scrofulous children with dry scurf on the head.

DD.:    Calc. in fat, leuco-phlegmatic children.

Calc-p.: in chronic cases; bones diseased.

Ign.: large tonsils, with small, flat ulcers on them.

Hep.: large tonsils, hearing  poor, sensation  as of  fish-bone in throat.

Lyc.: large tonsils, studded with small indurated ulcers.

Calc-i.: similar to Baryta in some cases with enlarged glands, particularly when there are enlarged tonsils which are filled with little crypts or pockets.

Con.: suited to enlarged tonsils without any tendency to suppuration.

Tourette Syndrom

            https://www.refinery29.com/de-de/leben-mit-tourette-erfahrungsbericht?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE           

            https://homöopathie-hypnose-kai-kröger.de/homoeopathie/behandlungsspektrum/tics-kraempfe-zuckungen-usw/

Homeopathic Remedies for Tourette’s Syndrome

Agaricus muscariusTourette’s Syndrome with Motor Tics

Twitching and trembling are the main indicative features that indicate the use of Agaricus, a top remedy for motor tics. It is used in cases where there are marked motor tics like eye twitching, facial twitching, shaking of legs, jerking of the head, etc. The twitching typically stops during sleep. There is a trembling sensation in the lips and the lower jaw area. Twitching of hands gets better while doing manual work. The child tends to have quick and hurried movements of the upper limbs. There may be jerking motions of legs. It is a homeopathic treatment for twitching and is recommended to cure tics in kids who are hyperactive and clumsy without any fear of danger.

Key indications for using Agaricus Muscaris in Tourette’s Syndrome

    Twitching and hurried movement

    Trembling of the lower jaw area

    Hyperactivity and clumsiness

StramoniumTourette’s Syndrome with Vocal Tics

Treats frequent vocal tics where the child tends to babble all the time. Irrelevant and endless talking, stammering, and spasmodic dysphonia (hoarseness) are

some symptoms that indicate the need for this medicine. Along with vocal tics, this medicine also works on muscles used for locomotion.

Motor tics like twitching of hands, clapping hands overhead, shutting and an opening of hands also indicate the need for this medicine.

Key indications for using Stramonium

    Frequent vocal tics (like babbling)

    Hoarseness of voice

    Use of hands indicating motor tics

Hyoscyamus nigerTourette’s Syndrome – Tics im Algemeinen

Used in cases where the tics are in the form of facial grimaces, touching things, rubbing genitalia, and making obscene gestures.

The child can think but is not able to answer questions appropriately. Muttering of absurd things to and a constant unintelligible chattering along with a desire

to be naked are the main symptoms indicating the need for this medicine. The child may also show irrelevant and frequent outbursts of laughter.

Key indications for using Hyoscyamus Niger in Tourette’s Syndrome

    Grimacing

    Unintelligible Chattering

    Nakedness

Zincum metallicumTourette’s Syndrome with Fidgeting

Plays an essential role in muscle control and coordination. Fidgeting of lower extremities, a restlessness of legs, keeping feet in constant motion, jerking of the body, and trembling of hands while writing are the symptoms that indicate the need for this medicine. Zincum is also used to treat Echolalia, where the child repeats everything said to him. It is also used to treat spasmodic twitching of the face, rolling of the head, and grinding of teeth.

Key indications to use Zincum Metallicum in Tourette’s Syndrome

    Fidgeting

    Grinding Teeth

    Echolalia

Argentum nitricum – For Tics due to Anxiety

Treats cases where the tics are typically worse when a person experiences anxiety. The medicine eases anxiousness and nervousness in kids and is helpful in cases where there is a loss of voluntary control of muscles, and trembling of body parts. Trembling of hands that makes writing difficult, trembling of legs and balance issues, unsteady walking when unobserved and impulsiveness in children are some symptoms. An extreme desire for sweets may also be present.

Key indications for using Argentum nitricum in Tourette’s Syndrome

    Tics worse during anxiety

    Trembling of hands and legs

    Desire for sweets

Management of Tourette’s Syndrome

 

Therapies to Manage Uncontrollable Tics

Cognitive Behavioral Therapy: This can help an individual identify the factors that trigger the tics. This can also be helpful for individuals who have difficulty

with learning and socializing.

Habit Reversal Training: This therapy includes activities which help an individual reverse the action of the tics. For example, a person may choose to smile when

a tic to frown is triggered.

Supplements to use for Tourette’s Syndrome

Magnesium: Magnesium as an element works well for the central nervous system and improves the function of the muscular system. Low levels of magnesium also make an individual vulnerable to anxiety and depression (both are common triggering factors for tics). Therefore, a diet rich in magnesium can help manage Tourette’s syndrome.

A diet rich in omega fatty acids and vitamin B12 can also help control both motor and vocal tics in children.

Foods to Avoid in Tourette’s Syndrome

Avoiding food items one is allergic to can be of great help. Avoiding dairy products, especially if there is a sensitivity towards milk and dairy products can help reduce the recurrence of tics. The protein ‘casein’ found in milk and dairy products is found to be the main culprit for an increase in the occurrence of these tics.

A casein-free diet can help control the tics.

Similarly, a gluten-free diet has also shown to reduce the motor tics and behavior issues associated with Tourette’s syndrome.

Lifestyle Management for Tourette’s Syndrome

Exercise or indulging in relaxing activities (Yoga, meditation, etc.) can help soothe the child and reduce the intensity and frequency of tics. Environment and allergens play an important role in triggering tics. These should be identified and avoided as far as possible.

Types of TICS Disorders

 

As per the DSM – 5 (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) classification of the tics disorders is as follows:

    Tourette Syndrome

    Persistent motor or vocal disorder

    Provisional tics disorder

    Other specified or unspecified tics disorder

Diagnostic Criteria for Tourette Syndrome

Tourette’s syndrome is diagnosed on the basis of three factors:

    Presence of motor or vocal tics

    Duration of tics

    Age of onset

    An absence of any other cause which can cause tics (any drug/substance/medical condition)

Tourette’s Syndrome is diagnosed through specific criteria.

There should be multiple motor tics (two or more than two motor tics) and at least one vocal tic. These both may happen at the same time or occur individually. The intensity and frequency of these tics can vary. But for a diagnosis, they should be present for at least one year. Another important factor for diagnosis is the age. The tics must be onset before the age of 18 years, and they most commonly occur between the age group of 4-6 years.

In a persistent motor or vocal disorder, or chronic tics disorder, there is a presence of either motor tics or vocal tics (single or multiple, there can be a presence of one or more than one motor or vocal tics). But unlike Tourette’s, there will be either of the tics present, not both vocal or motor tics. Again, the duration of symptoms has to be at least one year, and the age of onset should be before 18 years.

Under provisional tics disorder, there can be single or multiple, vocal or motor tics, or both. But, here the duration of tics lasts less than one year. The age of onset has to be

less than 18 years.

Causes of Tourette’s Syndrome

The underlying causes of Tourette syndrome are still unknown. However, it is believed that a combination of genetic and environmental factors tend to play a role here.

A child with a family history of Tourette syndrome or any other tic-related disorder is at an increased risk of developing the syndrome. In general, it affects more males than females.

 

Conditions associated with Tourette’s Syndrome:

    ADHD

    OCD

    Depression

    Sleep disorders

    Anxiety

    Learning disabilities

Tourette’s Syndrome: Symptoms

Tics are the most common symptoms observed in Tourette’s. There can be motor tics, vocal tics or both. The tics are usually worse during the period of anxiety, excitement, sleeplessness or exhaustion. There can be a feeling specific feeling preceding the actual tic like the sensation of itching.

There are major two types of tics – simple or complex.

Simple tics are shorter in duration and may last for milliseconds.

Examples of simple motor tics include:

    Eye Blinking

    Eye darting

    Head jerking

    Twitching of lips

    Facial Grimacing

    Shoulder shrugging

    Neck jerking

Examples of simple vocal tics:

    Coughing

    Sniffing

    Throat Clearing

    Grunting

    Spitting

    Whistling

    Shouting

Complex tics usually last longer in duration, generally for more than a second. These can be a combination of two or more simple tics.

Examples of complex motor tics include:

    Touching the nose

    Touching people

    Jumping

    Head shaking

    Echopraxia (Involuntary repetition of another person’s action)

Examples of complex vocal tics include:

    Stuttering

    Involuntary Swearing

    Palilalia (Repeating own words/phrases

    Echolalia (Repeating others sentences)

    Speaking obscene words or phrases

 

Trauma

Traumatic Disorder.

Tuberkulose.

Typhus

Genus:

[Farokh Master]

Rub Mill. on varicose veins to give relief

Venous Leg Ulcer.

Verhärtungen. Aster. Bar-i. Calc-i. Carb-an. Con Merc-ir. Phyt. Sil.

Verhärtung/Fäulnis/Abbau- und Alterungsprozesse unterstehen dem Saturn.

·     Verbrennungen

·     Vertigo

https://www.youtube.com/watch?v=Y_s0GU43t-E

o    Vertigo Heel enthält:

§     Anamirta cocculus (210 mg pro Stück)

§     Ambra grisea (30 mg pro Stück)

§     Conium maculatum (30 mg pro Stück)

§     Petroleum (30 mg pro Stück)

https://schmidt-nagel.ch/de

    Cocculus indicus 200K

    Tabacum 200K

    Petroleum rectificatum 200K

Warzen/Warts

Weakness, debility & prostration.

Wechseljahren.

Würmer/worms

Women’s Problems.

Zika

Zöliackie.

 

Vector-borne diseases are human illnesses caused by parasites, viruses and bacteria are transmitted by mosquitoes, sandflies, triatomine bugs, blackflies, ticks,

tsetse flies, mites, snails and lice.

Every year there are more than 700.000 deaths from diseases such as malaria, dengue, schistosomiasis, human African trypanosomiasis, leishmaniasis,

Chagas disease, yellow fever, Japanese encephalitis and onchocerciasis, globally.

Disease vectors: Mosquitos, ticks, flies, sandflies, fleas, triatomine bugs and some freshwater aquatic snails.

Mosquitoes

    Aedes

        Chikungunya

        Dengue fever

        Lymphatic filariasis

        Rift Valley fever

        Yellow fever

        Zika

    Anopheles

        Malaria

        Lymphatic filariasis

    Culex

        Japanese encephalitis

        Lymphatic filariasis

        West Nile fever

Sandflies

    Leishmaniasis

    Sandfly fever (phelebotomus fever)

Ticks

    Crimean-Congo haemorrhagic fever

    Lyme disease

    Relapsing fever (borreliosis)

    Rickettsial diseases (spotted fever and Q fever)

    Tick-borne encephalitis

    Tularaemia

Triatomine bugs

    Chagas disease (American trypanosomiasis)

Tsetse flies

    Sleeping sickness (African trypanosomiasis)

Fleas

    Plague (transmitted by fleas from rats to humans)

    Rickettsiosis

Black flies

    Onchocerciasis (river blindness)

Aquatic snails

    Schistosomiasis (bilharziasis)

Lice

    Typhus and louse-borne relapsing fever

 

 

Vorwort/Suchen                                Zeichen/Abkürzungen                                    Impressum